تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 6 از 6

نام تاپيک: يه سوال راجع به رابطه نرمال بامپ و آنرپ

  1. #1
    پروفشنال MB3d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    961

    پيش فرض يه سوال راجع به رابطه نرمال بامپ و آنرپ

    سلام
    خوبين
    چطورين
    من همون the_god_of_3dsmax ام ... اخراجم كردن ... تخسير خودم بود بحث سياسي كردم
    آقا يه سوال دارم خيلي حياطيه دوستاي قديمي زبراش كار كمك كنين لطفا
    آقا من يه مثلا صورت رو تو مكس ساختم با سگمنت مناسب
    آنرپ هم كردم و تكسچر هم بهش دادم از اين تكسچرا كه سيلندره صورت رو باز مي كنيم رو صفحه
    خلاصه آنرپ شده آماده همه چي رديف
    اكسپورتش مي كنم مي برمش تو زبراش بعد از اين كه بهش جزييات دادم مي خوام با سگمنت كم ازش نرمال بامپ بگيرم ولي نمي زاره عكس اون جونوره رو مياره كه زيرش نوشته شما بايد گروپا رو جدا كني و بعد با كنترل شيفت بزني تا بتوني zmapper اش كني ... همين كارم كه مي كنم درست جواب نمي ده يني اون دكمه uv groups رو مي زنم بعدم كنترل شيفت رو جشسم مي زنم ... اين كار رو كه مي كنم zmapper باز مي شه ولي نرمالي كه مي ده عجق وجقه و رو جسم نمي شينه
    كسي راهي بلده كمك جان من خيلي خيلي خيلي ممنون مي شم

  2. #2
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    خوب نمیدونم درست فهمیدم یا نه ولی فکر کنم تو مکس که یو وی کردیش تو اون مرع اصلیه نبوده و اینور اونور رفته
    کوچیک کن یو ویت رو و بیارش تو اون مربع وسطی آنرپ
    ببین نشد یکم واضح تر بگو : دی

  3. 2 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    پروفشنال MB3d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    961

    پيش فرض

    نه ه ه ه
    اون درسته اگه منظورتو درست فهميده باشم
    يعني تكسچر قشنگ رديف مي شينه رو صورتي كه ساختم ... تكسچر هيچ مشكلي نداره
    حتي وقتي مي برمش تو زبراش هم تكسچر رو مي ندازم روش flip vertical مي كنم فيكس مي افته رو صورت رديفه
    فقط وقتي تو زبراش جزييات مي دم و ميارم رو لول سگمنت كم بعد مي خوام zmapper بگيرم يا باز نمي شه zmapper يا اگه باز شه نرمال بامپي كه مي ده درست نيست و يه سري خط خطي فقط مي ندازه رو صورت
    حالا مي خواستم ببينم براي اوردن يه جسم آنرپ شده تو زبراش و كار روش حالت خاصي بايد رعايت بشه
    مثلا كله اي كه من ساختم چشاش خاليه يعني سوراخه از اينه ؟
    ديگه ممكنه تو اگه تو سگمنتاش 5 ضلعي يا بيشتر ايجاد بشه از اين مشكلا بده ؟
    كمك

  5. #4
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    پيش فرض

    خوب اشکال از UV نیست...

    چون که UV شما چن تیکه هست...یعنی چند تا UV Group داری پس باید هر کدوم از UV Group ها رو جدا کنی و جدا گونه نرمال بگیری...

    واسه این کار هم از قسمت: SubTool >>>Grp Split رو بزنی تا مدلت به چند تا SubTool تقسیم بشه.

  6. 3 کاربر از G LADIATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #5
    پروفشنال MB3d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    961

    پيش فرض

    آقا با تشكر ( دكمه تشكرم فعلا آفه )
    حقسقتش اينو كه شما گفتين درسته و مي شه بعد از همين كه گفتي دونه دونه با كنترل شيفت قسمتا رو جدا جدا گرفت بهد با zmapper نرمالش رو گرفت مشكل من اينجوري نبود
    اصلا بزارين كامل و مفصل توضيح بدم ... متاسفانه فايل هايي رو كه مي خوام توضيح بدم ندارم وگرنه خود اونا رو مي زاشتم تا متوجه شين ....كمك كنين خيلي خيلي ممنون مي شم

    آقا ما رفتيم براي يكي كه يه سري مدل سر رو خودش ساخته رو مدلاي سرش جزييات بديم و نرمال بامپ دراريم
    مدلاي سرشو كامل تو مكس ساخته با همين روش كه يه plan مي زاري عكس سر رو از جلو و بقل مي دي و اين حرفا
    بعدم با uvw map حالت سيلندر داده بهش و فكر كنم از uvw xform استفاده كرده كه خودم درست نمي دونم به چه درد مي خوره
    بعدم با unwrap uvw كله رو آنرپ كرده اونم به حالتي كه كل تكسچر يه تيكست يعني مثلا تكسچر گوشا جدا نيست همش يه تيكست و تو يه دوه مربع جا افتاده
    راستي مكسشم 2009 64x هست و مغز كامپيوترشم و ويندوز و سيستمشم خيلي خفنه و اشتباه از باگ يا هنگ نمي تونه باشه و چند بار هم امتحان كردم
    خوب كله رو مي گفتم تكسچرش يه تيكست و كلش تو يه مربعه هيچ مشكلي هم رو سر نداره و كاملا تميز به نظر مي رسه
    در واقع اگه بخوام كامل توضيح بدم چند تا سر درست كرده بود
    بعد ما اومديم نرمال كنيم به صورت اتفاقي يكي از سر ها رو با turbosmooth اش ور داشتم poly كردم و بردم تو زبراش و روش كار كردم هيچ مشكلي هم نبود نرمالم گرفتم و به خوبي و خوشي ... بعد آقا پسر اومد گفت كه من حال كمترين سگمتش رو مي خوام اينو چرا با turbo smooth ور داشتي روش كار كردي ؟؟؟
    منم گفتم بابا ببخشيد حالا اين دفعه رو اونم بلاخره بخشيد و رفتم رو مدل اصلي همون كار رو تكرار كنم ولي چشتون روز بد نبينه بعد از اين كه 2 ساعت روش كار كردم وقتي خواسم zmapper رو وا كنم اين عكس اومد :

    همون طور كه آقا گلادياتور گفتن اين وقتي مياد كه چند uv group داشته باشيم ولي جسم من فقط يه uv group داشت تازه تو حالت turbo smoothاش جواب داده بود ... حتي smooth groups اش هم يه دونه بود
    چاره اي نبود طبق دستور العملي كه نوشته بود دكمه uv groups رو زدم بعد دقت كه كردم ديدم دكمه split روشن شد ( يعني مي شد روش كليك كرد ) قبل از اين كه دكمه uv group رو بزنم split غير فعال بود ... اونو كه زدم ديگه شاخ رو دراوردم ... تو پنل sub tool غير از كله آدمه يه سگمنت كوچيك هم اومد زيرش كه شكل ظاهريش شبيه يكي از سگمنت هاي كله بود ... ولي نكته اين بود كه اون سگمنت از كله جدا نشده بود !!! بلكه يه سگمنت مشابه يكي از سگمنت هاي كله اضافه شده بود !!!!
    گفتم چه كنيم چه نكنيم كنترل شيفت زدم رو كله كه فقط كله انتخاب بشه نه اون سگمنت اشتباهي وقتي رفتم تو zmapper و ازش نرمال گرفتم بجاي اينكه نرمال چين و چروكي كه ساخته باشم رو نشون بده يه سري خط خطي كه بعضي جاهاش مثل حالت شطرنجي بود انداخت رو كله ما ...
    بعد رفتم رو چند تا سر ديگه اي هم كه درست كرده بود امتحان كردم ولي نكته جالب اين بود كه تو اين يكي از كله ها ديگه اين حال نه تنها رو حالت با تعداد سگمنت كم پيش ميومد رو حالتي هم كه بعد ار turbo smooth كردن poly اش مي كرد و مي بردم تو زبراشم تكرار مي شد
    يعني فقط ما تو يه حالت جواب گرفتيم اونم رو يكي از سر ها بود وقتي كه بعد از turbo smooth به poly تبديلش مي كردم مي بردم تو زبراش ... پوست خودمم كندم نفهميدم اون چه فرقي با بقيه داره كه فقط اون مي شه بقيه نمي شن ... همه چيشون رو مقاسه كردم عين عين هم بود از unwrap و uv ها و ...
    حالا كسي تو اين موارد كار كرده يا با مشكل مشابه برخورد كرده كمك كنين يه دنيا ممنون مي شم اگه يه روز از عمرم مونده باشه جبران مي كنم

  8. #6
    پروفشنال MB3d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    961

    پيش فرض

    آقا شرمنده يه ذره زياد توضيح دادم
    يه فايل مشابه تونستم درست كنم كه همون ارور رو مي ده
    حجمش خيلي كمه مي شه دانلود كنين و بگين ايراد كار كجاست خيلي ممنون مي شم
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •