تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 14

نام تاپيک: یه سوال ساده !؟

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه 3ッドマクス's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    381

    پيش فرض یه سوال ساده !؟

    سلام ...

    سوالی که دارم اینه در انیمنت کردن برای مثال یک جسمی رو انیمنت میکنم تا شماره 50 ! اما سرعتش خیلی زیاده به همین دلیل با استفاده از قسمت تنظیماتش سرعت حرکت جسم رو در تصویر 4 برابر کاهش میدم . اما وقتی رندر میکنم به صورت خروجی در میاد سرعتش بر میگرده به صورت قبلی ! در کل سوالم اینه چطور میشه کاری کرد که صحنه ای اهسته رندر بشه ! یعنی جسمی که تو 5 ثانیه حرکتش تموم میشه میخوام آهسته رندر بشه که مثلا تو 30 ثانیه طول بکشه حرکتش به عبارتی صحنه آهسته بشه ...

  2. #2
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    به طور معمول سرعت نمايش فيلم براي اينكه چشم ما اونرو به صورت پيوسته ببينه حداقل 16 FPS و معمولا توي انيميشن ها 30 FPS (؟) هست.
    شما مي تونيد يا فايل خروجي رو با يه برنامه ي ديگه سرعت نمايش فريم ها رو مثلا 16 FPS (frame per second( بزاريد يا ميزان فريم هاي رندر رو زياد كنيد. يعني توي انيميت به جاي فريم 50 فريم 150 رو كليد ذخيره كنيد و رندر كنيد.

    موفق باشيد.

  3. 4 کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه 3ッドマクス's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    381

    پيش فرض

    به طور معمول سرعت نمايش فيلم براي اينكه چشم ما اونرو به صورت پيوسته ببينه حداقل 16 FPS و معمولا توي انيميشن ها 30 FPS (؟) هست.
    شما مي تونيد يا فايل خروجي رو با يه برنامه ي ديگه سرعت نمايش فريم ها رو مثلا 16 FPS (frame per second( بزاريد يا ميزان فريم هاي رندر رو زياد كنيد. يعني توي انيميت به جاي فريم 50 فريم 150 رو كليد ذخيره كنيد و رندر كنيد.

    موفق باشيد.
    ممنون . روش دوم که خیلی حجم کار رو سنگین میکنه ! مثلا من امروز یه صحنه 200 فریم رندر کردم که 16 ساعت طول کشید ! حالا فکرش رو کنید که بخوام دوربین 5 برابر آهسته تر حرکت کنه ! یعنی 1000 فریم ! که میشه 80 ساعت

    فکر کنم راه دیگه ای هم باشه برای اینکه دوربین آهسته تر حرکت کنه !

  5. #4
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    سلام
    ببین دوست جون، اگه سرعت اون جسمت از حالت طبیعی بیشتره و میخوای سرعت معمولی داشته باشه که باید تعداد فریمها رو تو تایم لاین مکس زیاد کنی و مسلما زمان بیشتری واسه رندر میخواد.
    اما اگه میخوای اون حرکت در پایان کار به صورت آهسته باشه باید بعد از رندر با زمان طبیعی در مکس، اون فایل رو تو یه برنامه ی ویرایش فایلهای ویدئو مث یولید ویدئو استودیو، یولید مدیا استودیو، آدوب پریمیر، آدوب افتر افکت، ... آهسته کنی. اینجوری سرعت کارت هم بیشتر میشه و زمان زیادی واسه رندر تو برنامه ی مکس از دست نمیدی.
    تازه بجز آهسته کردن سرعت فیلم خیلی از افکتهای دیگه، از جمله: نور پردازی مناسب، اعمال بعضی جلوه های ویژه، برش قسمتهای مختلف فیلم، جا گذاری و ویرایش صدا روی فیلم،... رو بعد از خروجی گرفتن از برنامه های سه بعدی در این جور برنامه ها اعمال میکنن.

  6. 4 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #5
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    خوب دوستان که گفتن اینم بگم که راه دیگه ای نداره
    خوب این خیلی ساده مشخصه که وقتی بخوای حرکت کند بشه باید فریم هات بیشتر بشه..
    جابجاییت که ثابته و سرعت هم متغیر ماست پس زمان میشه تابعی از سرعت (البته اینطوری باید فرض کرد چون کلا این مسخره است که زمان تابع سرعت باشه) وقتی ما سرعت رو کم کنیم دیگه با یه رابطه ساده ریاضی متوجه میشی باید زمان رو زیاد کنیم
    خوب این از این

    یه راهی هم که راحته اینه که تعداد فریم ها رو در ثانیه ببری بالا مثلا 64 بعد انیمیشن رو اینطوری ذخیره کنی با این تعداد فریم و بعد تو یه برنامه ویرایشی سرعت رو نصف کنی و با 32 فریم در ثانیه ذخیره کنی
    اینطوری حرکت آهسته میشه ولی اصلا بد تیک دار نمیشه و خیلی نرم حرکت رو آهسته میکنه

    در ضمن زیاد برای زمان رندر غصه نخور بخوای انیمیشن حرفه ای بسازی و خوب باشه نور پردازی و متریالا و مدلا اصلا این 80 ساعت که چیزی نیست
    فوقش توش بتونی 80 تا فریم رندر کنی..البته بستگی داره به کامپیوترت
    اگر هم معمولی هم کار کنی بالاخره زمان رندر زیاده و اونقدری نمیشه کمش کرد و باید تحمل کنی

  8. 4 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه 3ッドマクス's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    381

    پيش فرض

    بسیار ممنون از دوستانی که کمک کردن . پس باید فریم رو زیاد کنم که وقتی بخوام سرعت پخش فایل تصویری رو کم کنم بازم رون اجرا بشه . حالا سوالی که پیش میاد اینه ! چطور میشه فریم رو از 30 مثلا رسوند به 60 !

  10. #7
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    منظورتون رو دقيقا متوجه نمي شم.
    اگه منظورتونه كه چه طور تعداد فريم رو زياد كنيد بدون اينكه تناسبش به هم بخوره. از Time configuration گزينه ي ReScale Time رو بزنيد و تعداد فريم هاتون رو وارد كنيد و ok.
    اگر هم منظورتون تعداد فريم در ثانيه ي فايل خروجي هست با برنامه هايي مثل اونهايي كه همايون جان نام بردند اين كار رو بكنيد.

  11. 3 کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #8
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    نه نه نه، نباید تعداد فریم هاتو در برنامه ی مکس زیاد کنی، اینجوری که معنی نمیده، باید حالت طبیعی زمانبندی کنی بعد با همون حالت طبیعی رندر بگیری و بعد از اون تو برنامه ی مونتاژ حرکت آهسته کنی.
    اگه تو مکس تعداد فریمها رو زیاد کنی این خودش میشه حرکت آهسته. بعد از اون تو برنامه ی تدوین هم آهسته کنی میشه آهسته ی آهسته.
    نگران کم شدن تعداد فریم در ثانیه (فریم پر سکند) نباش! برنامه میدونه چیکار کنه!!
    اصلا خودت فکر کن تو این فیلم های سینمایی واقعی، که آدمای واقعی نقش بازی میکنن، اونجایی که تو فیلم حرکت آهسته میشه بازیگرا کٌند حرکت میکنن یا فریم پر سکند رو زیاد میکنن یا اینکه بازیگرا کار خودشونو عادی انجام میدن و بعدا زمان مونتاژ و تدوین حرکت آهسته میشه؟
    خب معلومه که زمان تدوین کار، حرکت آهسته میدن.
    البته تو انیمیشن بعضی مواقع هم لازم میشه که تو خود برنامه ی سه بعدی حرکت چیزی رو کٌند انیمیت کرد ولی این مورد شما فکر نکنم جزء اون موارد باشه.

    در ضمن واسه اینکه فریم رو از 30 به 60 برسونی، کافیه تو تایم لاین اون فریمو بگیری و بکشی ببری فریم 60!!

    از شهاب جان و کوروش عزیز هم تشکر میکنم بخاطر توضیحات خوبشون.
    Last edited by HOMAYOON.F; 01-07-2009 at 10:13. دليل: دلیل یعنی چی؟! آقا این چی میگه!!

  13. 2 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #9
    اگه نباشه جاش خالی می مونه 3ッドマクス's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    381

    پيش فرض

    نه نه نه، نباید تعداد فریم هاتو در برنامه ی مکس زیاد کنی، اینجوری که معنی نمیده، باید حالت طبیعی زمانبندی کنی بعد با همون حالت طبیعی رندر بگیری و بعد از اون تو برنامه ی مونتاژ حرکت آهسته کنی.
    اگه تو مکس تعداد فریمها رو زیاد کنی این خودش میشه حرکت آهسته. بعد از اون تو برنامه ی تدوین هم آهسته کنی میشه آهسته ی آهسته.
    نگران کم شدن تعداد فریم در ثانیه (فریم پر سکند) نباش! برنامه میدونه چیکار کنه!!
    اصلا خودت فکر کن تو این فیلم های سینمایی واقعی، که آدمای واقعی نقش بازی میکنن، اونجایی که تو فیلم حرکت آهسته میشه بازیگرا کٌند حرکت میکنن یا فریم پر سکند رو زیاد میکنن یا اینکه بازیگرا کار خودشونو عادی انجام میدن و بعدا زمان مونتاژ و تدوین حرکت آهسته میشه؟
    خب معلومه که زمان تدوین کار، حرکت آهسته میدن.
    البته تو انیمیشن بعضی مواقع هم لازم میشه که تو خود برنامه ی سه بعدی حرکت چیزی رو کٌند انیمیت کرد ولی این مورد شما فکر نکنم جزء اون موارد باشه.

    در ضمن واسه اینکه فریم رو از 30 به 60 برسونی، کافیه تو تایم لاین اون فریمو بگیری و بکشی ببری فریم 60!!

    از شهاب جان و کوروش عزیز هم تشکر میکنم بخاطر توضیحات خوبشون.
    من هم همین رو میگم به همین صورت هم معمولی رندر کردم و بردم تو یه نرم افزار سرعتش رو کم کردم اما رون دیگه اجرا نمیشد و تیکه تیکه حرکت میکرد انگار که افت فریم داشت . که دوستان گفتن چون انیمیشن معمولا 30 فریم در ثانیه داره وقتی سرعت رو کم میکنی اینطوری میشه ! اما تعجب میکنم که تو فیلم ها چطوری صحنه آهسته میکنن فکر کنم باید برم دنبال آموزشش ...

  15. #10
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    نه نه نه، نباید تعداد فریم هاتو در برنامه ی مکس زیاد کنی، اینجوری که معنی نمیده، باید حالت طبیعی زمانبندی کنی بعد با همون حالت طبیعی رندر بگیری و بعد از اون تو برنامه ی مونتاژ حرکت آهسته کنی.
    اگه تو مکس تعداد فریمها رو زیاد کنی این خودش میشه حرکت آهسته. بعد از اون تو برنامه ی تدوین هم آهسته کنی میشه آهسته ی آهسته.
    نگران کم شدن تعداد فریم در ثانیه (فریم پر سکند) نباش! برنامه میدونه چیکار کنه!!
    اصلا خودت فکر کن تو این فیلم های سینمایی واقعی، که آدمای واقعی نقش بازی میکنن، اونجایی که تو فیلم حرکت آهسته میشه بازیگرا کٌند حرکت میکنن یا فریم پر سکند رو زیاد میکنن یا اینکه بازیگرا کار خودشونو عادی انجام میدن و بعدا زمان مونتاژ و تدوین حرکت آهسته میشه؟
    خب معلومه که زمان تدوین کار، حرکت آهسته میدن.
    البته تو انیمیشن بعضی مواقع هم لازم میشه که تو خود برنامه ی سه بعدی حرکت چیزی رو کٌند انیمیت کرد ولی این مورد شما فکر نکنم جزء اون موارد باشه.

    در ضمن واسه اینکه فریم رو از 30 به 60 برسونی، کافیه تو تایم لاین اون فریمو بگیری و بکشی ببری فریم 60!!

    از شهاب جان و کوروش عزیز هم تشکر میکنم بخاطر توضیحات خوبشون.

    نتیجه اینی که میگی میشه مثل این فوتبالایی که ایران پخش میکنه و بعد صحنه آهسته نشون میده اصلا هیچی توش معلوم نیست..چون تعداد فریماشون در ثانیه کمه و حرکت آهسته وحشتناک میشه..
    ولی فوتبالهای اروپایی رو نگا کن حرکت آهسته نرم و خیلی قشنگی داره...دلیلش اینه که با تعداد فریم بالا در ثانیه ضبط میشه تصویر..

  16. 3 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •