تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 19

نام تاپيک: سوال ساده در مدلینگ

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض سوال ساده در مدلینگ

    سلام دوستان..
    من به تازگی یک دوره ی مدلینگ برای خودم گذاشتم! اگر اجازه بدین سوال یا سوالاتم رو اینجا مطرح کنم...
    تو تصویر پائین که به سلامتی کله ی مبارک یه لاک پشت بی حال می خواد بشه من border وسطی رو chamfer کردم تا 2 تا خط موازی 2 طرفش درست کنم.. حالا می خوام اون خط وسطی رو حذف کنم طوری که polygon های 2 طرف اش حذف نشه.. چه کنم؟ (یه بارم فرض کنید که نصف مدل رو ساختم و از اصلاح گر symmetry استفاده کردم.. اون وقت چی؟)
    ممنون..





  2. این کاربر از omid_3dsmax9 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    خوب نگاه کن تو edge رو روشن کن بعد edge هایی که میخوای پاک شنو انتخاب کن و به جای دکمه ی دیلیت اینبار دکمه ی back space رو بزن همونی که توی تایپ متن کلمه های پشت سری رو پاک میکنه

    بعد که edge ها پاک شدن برو ورتکسو انتخاب کنو بعد اون ورتکس هایی که روی هوا باقی موندنو بازم با بک اسپیس پاکشون کن
    مشکلت حل میشه

  4. 6 کاربر از hadi665 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه A'khz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    apache server
    پست ها
    277

    پيش فرض

    اون loop رو انتخاب کنید remove کنید بعد خط هایی که پاک میشه (در جهت مخالف رو) با cut به هم وصل کنید .....
    +با هادی با هم پست دادیم
    Last edited by A'khz; 26-06-2009 at 13:35.

  6. 6 کاربر از A'khz بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    دوستان که گفتن

    خوب تو مکس های ورژن قدیمی تر یه بار باید خود خط و یه بار هم ورتکس هاش رو پاک کنی
    اگه مکس 2010 داری این مشکلو حلش کرده
    تو بخش گرافیت مدلینگ کافیه اون خطوط رو انتخاب کنی و دکمش رو بزنی تا پاکش کنه

    اگر هم نداری راه راحتش اینه که اول اون خط رو انتخاب کنی بعدش کلیک راست کنی و زonvert to vertex رو بزنی
    با این کار ورتکس های اون خط انتخاب میشن
    حالا برگرد به حالت ادج و خطوط رو پاک کن و دوباره برو به حالت ورتکس و نقاطی که انتخاب شدن رو پاک کن با بک اسپیس

  8. 5 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    ممنون از توضیحات دوستان.. من با 2008 کار می کنم..
    اما مسئله اینه که من نصف موضوع رو ساختم و از Symmetry استفاده کردم و اون خط وسطی خط کناری مدل هست و با بک اسپیس پاک نمیشه..
    حالا اینجا 2 تا سوال برام پیش میاد:
    در نهایت اگر بخوام مدلی رو که نصفه ساختیم یکپارچه کنیم و Symmetry رو هم حذف کنیم چکار باید بکنیم؟ من این کار رو با حذف Symmetry و بعد میرر کردن نصف موضوع بعد هم یکپارچه کردنش با Attach انجام دادم اما بعد که اومدم اون خط وسطی رو Chamfer کنم چون 2 سری ادج 12 تائی داشتم هر کدوم رو جداگونه باید انجام بدم.. پس سوال دومم اینه که چه جور میشه این 24 ادج رو تبدیل به 12 ادج کرد؟

    ممنونم..


  10. این کاربر از omid_3dsmax9 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    عجب سوال مسخره ای پرسیدم...
    Convert To Editable Poly

  12. 3 کاربر از omid_3dsmax9 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    سلام.
    دوستان كه كاملا توضيح دادن.

    بعد که edge ها پاک شدن برو ورتکسو انتخاب کنو بعد اون ورتکس هایی که روی هوا باقی موندنو بازم با بک اسپیس پاکشون کن
    فقط مي خواستم اضافه كنم كه با Ctrl + BackSpace مي تونيد Edge ها به همراه Vertex ها رو يكباره پاك كنيد.

  14. 7 کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض سوال جدید

    تو این فرم 122412 تا Edge داریم..
    چطور می تونم این تعداد رو اون قدر کم کنم که Polygon هائی تقریبا با این تناسبات داشته باشم؟






  16. #9
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    پيش فرض

    با سلام...()

    خوب واسه اینجور آبجکتی هم می تونی از edit poly همه ورتکس ها رو انتخاب کنی و Weld رو بزنی و میزانش رو تنظیم کنی تا ورتکس های نزدیک به هم به هم چسبیده بشن و تعداد ورتکس ها کم بشه...

    و هم میتونی از Modyfier گزینههه ی Optimize رو انتخواب کنی...

    تقریبا روش زیاده ولی بهترین راه اینه که اصلا کاری کنی که آبجکتت این بلا سرش نیاد که بخوای دو باره low poly بکنیش

  17. 4 کاربر از G LADIATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  18. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    خوب من هر دو روش رو آزمایش کردم... مدلم تو هر 2 تاش شبیه به شلغم پخته ای شد که دوچرخه ی کورسی پنچر از روش رد شده (چی شد!!)
    خوب به نظر شما چه راههای دیگه ای وجود داره؟
    فرم تشکیل شده از 2 تا بیضی که از هم فاصله ی مشخصی دارند و بیضی بالائی کمی نسبت به افق زاویه داره...
    من این فرم رو با روش Spline-Modeling مدلسازی کردم.. (از اصلاح گر Surface استفاده کردم و تنظیمات قسمت Patch Topolgy رو روی 100 گذاشتم.. چون در غیر این صورت لبه ها نرم می شد) و بعد که از TurboSmooth استفاده می کنم یا تبدیل به Editable Poly می کنمش این قدر پلیگن ها زیاد میشه!
    لطفا غیر از این سوال اینم بگید که چه روش های مدلینگ دقیق دیگه ای وجود داره که به این مشکل بر نخورم...
    ممنونم...

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •