تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: کمک فوری در مورد مکس

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه 3dforyou's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    وطن
    پست ها
    233

    پيش فرض کمک فوری در مورد مکس

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استادان گرامی
    من با یک مشکل مواجه هستم که هر کاری میکنم درست نمیشه
    من بلوپرینت یه نفر رو از شش جهت دارم که هر کدام از این عکسها رو به یک وجه یک مربع
    نسبت دادم با استفاده از مولتی ساب آبجکت واقع در متریال ادیتور
    خوب حالا میخوام با استفاده از روش اکسترود ایج این آدم رو بسازم
    حالا مشکل این هست که پلن من در نماها دیده نمیشه
    خواهش میکنم من رو یاری کنید

  2. #2
    پروفشنال tatuy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    زنجان
    پست ها
    859

    پيش فرض

    سلام داداشم چطوری من میدونم که احتمالا شما در نماهاتون حالت hardwer texture رو فعال نکردین تو مایا اینکارو میکنن.
    شما هم باید معادلشو تو مکس پیدا کنین.مشکلتون حل میشه.

  3. این کاربر از tatuy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    در پرسپكتيو ديده ميشه؟ خب اگه فقط تكسچر ها رو در front و ... نمي بينيد به خاطر اين هست كه در اين نماهاي نحوه ي نمايش وايرفريم هست و براي ديدن تكسچر در اين نماها مي تونيد F3 رو بزنيد يا از Ctrl+B استفاده كنيد و اونرو در Viewport background بزاريد.

    موفق باشيد.

  5. 2 کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه 3dforyou's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    وطن
    پست ها
    233

    پيش فرض

    در پرسپكتيو ديده ميشه؟ خب اگه فقط تكسچر ها رو در front و ... نمي بينيد به خاطر اين هست كه در اين نماهاي نحوه ي نمايش وايرفريم هست و براي ديدن تكسچر در اين نماها مي تونيد F3 رو بزنيد يا از Ctrl+B استفاده كنيد و اونرو در Viewport background بزاريد.

    موفق باشيد.
    نه ویپورتها به صورت وایر فریم نیست و حالت اسموت داره.
    ولی پلن دیده نمیشه
    پلن باید در هر شش نمای دخواه و در عین واحد دیده بشه البته به طور تنظیم شده با بلوپرینت که این اتفاق نمییفته.

  7. #5
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    اگه توي نماها به صورت سياه ديده ميشه طرف normal پلين رو به ويروپورت ها نيست.
    اگه ممكنه يه عكس از صفحه ي مكستون بزاريد تا منظورتون رو بهتر متوجه بشم.

  8. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    شما material IDs رو توی Multi/Sub-Object با متریال هاتون تطابق دادین؟

    خوب این کار رو بکنید:
    مثل تصویر روی تک تک ساب متریال کلیک کنید تا به سطخ پائین تر برید تا اون دکمه ی نمایش تکسچر فعال شه بعدم روش کلیک کنید..

    Last edited by omid_3dsmax9; 31-05-2009 at 15:20.

  9. این کاربر از omid_3dsmax9 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #7
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    سلام
    عزیزم اون plane شما داخل box تون قرار داره و مسلمه که نباید ببینیتش.
    در ضمن بلو پرینت رو به یه box واحد که نمیدن، بلکه به چهارتا box یا plane میدن که اینجا شما باید 6 تا درست کنی!
    البته با یه box هم میشه این کارو کرد اما باید جهت نرمالهاشو برعکس کنی و یه سری تنظیمات دیگه روش انجام بدی، که اگه جدا درست کنی راحت تری.
    اگه یه خورده خودت باهاشون کار کنی بهتر متوجه میشی، پس بچسب به نحوه ی نمایش نرمالها و زاویه دادن به بلوپرینتها و یه چیز مهم اینکه، نباید فکر کنی به اون باکسی که مثلا تو نمای روبرو داری همون بلوپرینت از نمای روبرو رو بدی بلکه برعکسه، مگه اینکه باکسهاتو وسط اون مدلی که میخوای درست کنی بذاری!
    اگه با شکل نشون بدم خیلی بهتره ولی الان دسترسی ندارم.

    امیدوارم موفق بشی...

  11. 2 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه 3dforyou's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    وطن
    پست ها
    233

    پيش فرض

    سلام
    عزیزم اون plane شما داخل box تون قرار داره و مسلمه که نباید ببینیتش.
    در ضمن بلو پرینت رو به یه box واحد که نمیدن، بلکه به چهارتا box یا plane میدن که اینجا شما باید 6 تا درست کنی!
    البته با یه box هم میشه این کارو کرد اما باید جهت نرمالهاشو برعکس کنی و یه سری تنظیمات دیگه روش انجام بدی، که اگه جدا درست کنی راحت تری.
    اگه یه خورده خودت باهاشون کار کنی بهتر متوجه میشی، پس بچسب به نحوه ی نمایش نرمالها و زاویه دادن به بلوپرینتها و یه چیز مهم اینکه، نباید فکر کنی به اون باکسی که مثلا تو نمای روبرو داری همون بلوپرینت از نمای روبرو رو بدی بلکه برعکسه، مگه اینکه باکسهاتو وسط اون مدلی که میخوای درست کنی بذاری!
    اگه با شکل نشون بدم خیلی بهتره ولی الان دسترسی ندارم.

    امیدوارم موفق بشی...
    با تشکر از راهنمایی شما
    ولی من بلوپرینتها رو به یک box نسبت دادم و جهت نرمالهای آن را نیز بر عکس کردم ولی باز درست نشد.

  13. #9
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    با تشکر از راهنمایی شما
    ولی من بلوپرینتها رو به یک box نسبت دادم و جهت نرمالهای آن را نیز بر عکس کردم ولی باز درست نشد.

    آقا من از همون روشی که توضیح دادم (صرف نظر از درست بودن یا نبودن این راه برای مدلینگ و استفاده از بلوپرینت طبق توضیحات دوستمون همایون) به چیزی که شما می خواستی رسیدم... یه بار اون راه رو امتحان کن...

  14. #10
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    خب شما رو اون باکس کلیک راست کنید و گزینه ی Object Properties رو بزنید و در کادر باز شده تو قسمت Display Properties تیک گزینه ی Backface Cull رو فعال کنید بعد ok کنید.
    اگر تنظیمات Display Properties قابل دسترسی نبودن دکمه ی By Layer رو بزن تا فعال بشن و بعد ...

  15. این کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •