تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 22

نام تاپيک: maya_user_interface

  1. #1
    پروفشنال tatuy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    زنجان
    پست ها
    859

    12 maya_user_interface

    بسم الله الرحم الرحیم
    سلام به همه.دیدم اینجا همه آموزش مکس میدن منم خواستم به تلافیه مکس کارا آموزش user interface مایا رو بزارم البته امیدوارم مورد قبول اساتید محترم انجمن قراربگیره.سریع میرم سرآموزش ساخت مارکینگ منیو
    برای ساخت یه مارکینگ منیو این آدرسو دنبال کنید
    Window>settings/preferences>Marking Menu Editor
    در پنجره زیردکمه greate marking menuرا انتخاب کنید.


    پنجره ای به شکل زیر باز میشود.



    در این پنجره شما میتوانید تعدادی از ابزارهای پر کاربرد خود را در لیست موجود قرار بدید.
    marking menu ابزاری برای دسترسیه سریع به بعضی از ابزارهای پرکاربرد کاربر میباشد.
    ابزارهای مورد نظرخودتونو با دکمه وسط موس از shelf وارد خونه های خالیه این پنجره کنید.
    حالا با وارد کردن نام marking menu جدید در قسمت menu name وزدن دکمه save مارکینگ منیو شما ساخته شده است.
    برای اطمینان از صحت کارتان هم میتوانید در قسمت click here to test مارکینگ منیو خودتونو مورد آزمایش قرار بدین.
    من در اینجا اسم marking menu خودمو p30World گذاشتم.


    حالا میمونه تنظیماتش.حالا اسم marking menu خودتونو میتونید در پنجره marking menu editor تماشا کنید.
    برای تنظیمات نهایی marking menu خودتونو انتخاب کنید در پایین پنجره use marking menu in رو به hot box تغیر بدید و در پایین
    یکی از option box های west,north ویا غیره رو انتخاب کنید بهتر west باشه ودر پایین هم یکی از cheekbox های left.right,middle رو فعال کنید


    بهتره left رو انتخاب کنید.وحالا دکمه apply settings رو بزنید و پنجره رو ببندید.
    حالا برای استفاده از marking menu خودتان دکمه space bar رو نگه دارید ودر سمت خالیه چپ hot box چپ کلیک کنید تا اونو
    ببینید.خوب آموزش یکم پیچیده شد ولی امیدوارم کمو کاستیهارو به بزرگیه خودتون ببخشین.

  2. 6 کاربر از tatuy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    سلام


    ممنون اما عکس ها واسه من لود نمیشن
    شاید قیلترن

    اگه جای دیگه آپ کنی آموزش کامل میشه


    ممنونم

  4. این کاربر از hadi665 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    حـــــرفـه ای payam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2004
    محل سكونت
    عمان
    پست ها
    1,974

    پيش فرض

    هادی جان سرور عکس ها پرشین گیگ هستش ؛ واسه من لود میشه ، با فرمت PNG و حدود 60 کیلو هستند ؛ شاید یه کم صبر میکردین لود میشدن . به هر حال ؛ ممنون بابت آموزش

  6. 2 کاربر از payam بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    پروفشنال tatuy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    زنجان
    پست ها
    859

    پيش فرض

    سلام


    ممنون اما عکس ها واسه من لود نمیشن
    شاید قیلترن

    اگه جای دیگه آپ کنی آموزش کامل میشه


    ممنونم
    سلام داداش هادی منظورتونو از اینکه عکسا رو جای دیگه آپ کنیدو متوجه نمیشم من زیاد ازاین کارا سر درنمیارم اگه میشه یکم بیشتر توضیح بدین حتما انجام میدم.

  8. این کاربر از tatuy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    پروفشنال tatuy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    زنجان
    پست ها
    859

    پيش فرض

    ساخت shelf سخصی خیلی راحت هستش.خب همه هم که کاربرد shelf رو میدونند قفسه ای برای قرار دادن بعضی از ابزارها
    و script ها این shelf بیشتر برای انیمیتورها بدرد میخوره.
    یه فلش رو به پایین مشکی سمت چپ shelf ها هستش تو عکس پایین مشخص هستش

    حالا روش کلیک کنید و نگهش دارین یه منو باز میشه که ازش new shelf رو انتخاب کنین.حالا یه پنجره باز میشه که نام shelf تازه
    رو میخواد اسم رو وارد کنید که من بازم اسم p30World رو وارد کردم ok رو بزنید تا shelf تازه درست بشه.خیلی راحت بود.نه؟
    حالا میتونین shelf تازتونو تو جمع سایر shelf ها ببنید.شکل زیر


    حالا برای وارد کردن ابزارهای مورد نظرتون تو shelf کافیه برای نمونه یه منو باز کنید و برین روی ابزار دلخواهتون و کلید shiftو ctrl رو نگه
    دارید و روش یه بار کلیک کنید تا اون ابزار بره تو shelf تون.


    خب همینطور میتونین یه ابزارو از shelf هم اخراج کنید برای این کار ابزار
    رو با کلیک وسط موس به سطل آشغال سمت راست نرم افزار درگ کنید.
    اینم تموم شد.

  10. 5 کاربر از tatuy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    پروفشنال tatuy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    زنجان
    پست ها
    859

    پيش فرض

    ساخت یه ماژول شخصی.
    میدونید ماژول چیه؟اینی گفتم یه چیزیه که به شما اجازه گردهم آوردن انواع منوها رو در یکجا میده.یعنی چی؟
    خب تو مایا برای هرکاری چنتا ماژول هستش مثلا برای مدل سازی دوتا هستش یکی واسه poligonal و یکی هم واسه nurbs
    و شما برای استفاده از منوهاشون باید ماژول اونو فراخوانی کنید.خب یکم مشکل شد.ولی با ساخت یه ماژول شخصی
    میتونید اکثر منوها رو یکجا باهم داشته باشین.خب برا ساخت ماژولتون منوی کشویی ماژول بارو از status line باز کنید


    گزینه customize رو انتخاب کنید تا این پنجره پایینی بازشه


    حالا سمت چپ پنجره تمامیه ماژولاتونو میتونین ببینید.دکمه new menu set رو در پایین پنجره بزنید.یه پنجره تازه باز میشه که نام
    ماژول تازه رو میخوادش اسمشو p30World بزارینو ok بزنید .حالا ماژول p30World به جمع ماژولاتون اضافه شده و در حالت انتخاب
    هستش.شکل پایینی


    حالا برای اضافه کردن منوهای سفارشیتون به ماژولتون این کارو بکنین.سمت راست پنجره همه منوهای موجود در مایا رو میتونین
    ببینین.برای اضافه کردن هرکودومشون روشون دو بار کلیک کنید.همین.برای حذف منو هم ازهمین روش استفاده کنید.



    حالا پنجره رو ببندید و برای استفاده از ماژولتون به ماژول بار برینو انتخابش کنین.
    تموم شد.

  12. 4 کاربر از tatuy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    پروفشنال tatuy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    زنجان
    پست ها
    859

    پيش فرض

    سفارشی کردن محیط کار نرم افزار مایا.خب شما میتونین قیافه نرم افزارو به هر شکل دلخواهی درآرین.برای مثال عکس
    پایین رو ببینید که نرم افزار مایا رو در دو صورت متفاوت نشون میده.





    حالا برای ساختن محیط بالا ابتدا از رنگ پس زمینه نرم افزار و رنگ Grid شروع کنیم بهتر.برای تعغیر رنگ Grid آدرس زیرو برید.
    Display>Gride البته باید option box گریدو باز کنید.که پنجره پایینی باز میشه که تو اون میتونید رنگ Edge های Grid رو وهمچنین اندازه وتعدادشونو مشخص کنید.


    حالا با توجه به سلیقه خودتون رنگها و اندازه رو تنظیم کنید.بعد از انجام تنظیماتتون دکمه apply and close رو از پایین پنجره بزنید.
    برای برگردوندن تنظیمات به حالت قبل هم میتونید از منوی edit درون پنجره Grid گزینه reset settings رو بزنید.خب بعد از تنظیمات Grid نوبت به تعغیر رنگ پس زمینه نرم افزار هستش.برای این کار آدرس زیرو دنبال کنید.
    window>settings/preferences>color settings حالا پنجره ای به شکل زیر باز میشه که شامل سه تب هستش که به طور پیش
    فرض روی Generalهستش اولین منو 3D views هستش اگه اونو باز کنید یه option box باز میشه که توش نوشته background
    حالا اونو میتونید به هر رنگ دلخواهی تعغیر بدین.در پنجره color setting میتونین همه رنگها رو که به اجسام وغیره نسبت داده
    شده رو تعغیر بدین.حالا دکمه save رو انتخاب کنید.



    پس از تعغیر رنگ پس زمینه نوبت به hide کردن نوار ابزارهای نرم افزار میرسه که شما میتونید دوباره به راحتی اونا رو به نمایش دربیارید.برای hiden کردن نوار ابزارها باید خطوط نقطه چینی که در کنار هر نوار ابزار قرار داره رو کلیک کنید.مثل تصویر زیر.



    حالا برای فراخوانیه دوباره نوار ابزارها به آدرس زیر برید.
    Display>ui elements حالا گزینه show all ui elements رو تیک دار کنید تا دوباره همه نوار ابزارها به حالت نمایشیه خود برگردند.
    بازم تموم شد.در ضمن برای hiden کردن منوها هم از کلیدهای ترکیبیه ctrl+m استفاده کنید.

  14. 4 کاربر از tatuy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    پروفشنال tatuy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    زنجان
    پست ها
    859

    پيش فرض

    hot key یک وسیله که شما با استفاده از آن میتوانید پرکاربردترین ابزارتون رو با یکی از کلیدهای کیبرد فراخوانی کنید.
    مثلا شما با زدن کلید space bar ابزار insert edge loop tool رو فراخوانی کنید.حالا برای ساخت یک hot key آدرس زیرو دنبال کنید:
    window>settings/perfermencese>hotkey editor حالا پنجره ای به شکل زیر باز میشه.



    تو این پنجره دوتا پنجره وجود داره که
    یکی categories هستش که منوهای نرم افزار توش هستش و اونیکی هم commands هستش که همه ابزارهای مایا اونجا هست.سمت راست hotkey editor هم یه سری موارد هست که تنظیمات hotkey جدید رو دراونجا انجام میدیم.
    خب برای ساخت یه hotkey تازه برای مثال insert edge loop tool از پنجره categories منو edit mesh رو انتخاب کنید و از پنجره
    سمت راست insert edge loop tool رو انتخاب کنید وحالا در سمت راست پنجره hotkey editor ودر قسمت key یک فلش رو به
    پایین قرار داره که روش کلیک کنید و نگه دارید.یه منوی کشویی باز میشه که توش چنتا کلید کیبرد قرار داره که space bar رو انتخاب کنید حالا در پایین cheek box که add to resent command list نام داره رو تیک دار کنیدو دکمه Assign رو بزنید دکمه saveرو ازپایین پنجره hotkey editor بزنید.



    حالا برای استفاده از hotkey تازه یه plane بسازید و برای استفاده از ابزار یه بار space baرو بزنید و از ابزار استفاده کنید.
    تموم شد.

  16. 4 کاربر از tatuy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #9
    پروفشنال tatuy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    زنجان
    پست ها
    859

    پيش فرض

    با استفاده از chanel contorol شما میتونید بعضی از خاصیت پذیریهای یک جسم رو قفل کنید.
    برای مثال شما میتونید با استفاده از این پنجره حالت move رو از یک جسم غیر فعال کنید.
    خب برای این کار یه جسم مثل cilander بسازیدو بعد از انتخاب اون این آدرسو دنبال کنید.windoe>general>chanel contorol حالا یه پنجره به شکل زیر باز میشه.


    این پنجره دارای دو سربرگ با نامهای keyable و locked هستش حالا شما سربرگ locked رو انتخاب کنید.
    حالا خاصیتهایی که میخواهید از این جسم صلب شود را انتخاب کنید.
    برای مثال از صلب کردن move شروع میکنیم.برای این کار از پنجره سمت راست translate های x,y,z رو به ترتیب انتخاب و در
    پایین پنجره دکمه move رو بزنید تا این سه خاصیت در جمع خاصیتهای صلب شده جسم قرار گیرد.


    حالا پنجره chanel contorol رو ببندید.حالا جسم شما دیگر تواناییه حرکت نخواهد داشت.


    تموم شد.

  18. 2 کاربر از tatuy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #10
    پروفشنال tatuy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    زنجان
    پست ها
    859

    پيش فرض

    سلام.با استفاده از پنجره connection editor ما به راحتی میتوانید حالتهای دو جسمو با هم ادغام کنید.تغریبا مثل set driven key عمل میکنه حالا برای استفاده ازاین پنجره به این آدرس برید.window>general editor>connection editor پنجره زیر.
    البته قبل از باز کردن پنجره دوتا جسم مثل cilander و cone بسازیدو بعد پنجره رو باز کنید.حالا cilander رو به سمت چپ ببرید
    و cone رو هم به سمت راست و حالا پنجره رو باز کنید.


    بعد باز کردن پنجره همه چی خالیه چون که باید اجسام رو به پنجره معرفی کنیم.در این پنجره دوتا پنجره دیگه هم هست که یکی
    سمت چپ و یکی هم سمت راست.در بالای هرکدومشون یه دکمه با اسم reload left و reload right قرار داره که با استفاده از
    اونا باید اجسام رو به پنجره معرفی کنیم برای اینکارهم جسم سمت راستو انتخاب کنیدو دکمه reload right و جسم سمت چپ
    رو انتخاب و دکمه reload left رو بزنید.حالا در پنجره سمت راست ویژگیهای cone و در سمت چپی ویژگیهای cilander قرار دارند.
    خب از پنجره سمت چپی ویژگیه translate رو پیدا کنید.یه علامت مثبت در کنارش هست اونو بزنید و همه translate ای این جسمو ببینید.حالا از پنجره سمت راست ویژگیه taranslate cone رو پیدا کنید که در حالت enable قرار داره بازم علامت مثبت
    کنارشو وا کنید تا translate های این جسمو هم ببینی.حالا ابتدا translate x سیلندر رو از پنجره سمت چپ انتخاب کنید و بعد
    از پنجره سمت راست هم translate y رو انتخاب کنید و پنجره رو ببندید.


    حالا اگه cilander رو در محور x به حرکت درارین cone هم در محور y خود به خود به حرکت در میاد.

  20. 2 کاربر از tatuy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •