تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 14

نام تاپيک: مشکل در مکس با اکسپورت با فرمت 3Ds

  1. #1
    آخر فروم باز rezapassword's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    سرزمین اهورایی
    پست ها
    1,678

    پيش فرض مشکل در مکس با اکسپورت با فرمت 3Ds

    سلام دوستان و اساتید مکس کار
    چند تا سوال داشتم
    1- من وقتی مثلا یه درخت رو میخواستم اکسپورت کنم با تعداد برگ های زیاد اروری که در عکس هست رو میده چه طور رفعش کنم . چون من برای بازی سازی میخوامش و در حال تست موتور هستم . با یه فرمت دیگه اکسپورت کردم . و در موتور لود کردم نمایش داد . ولی وقتی بازی اجرا میشه ارور میده که pase ها ( همون ارور عکس ) از 64 کیلو بیشتر این مشکلو چه طور رفعش کنم
    2- دوستان من یه جعبه ساختم و بعد یه عکس رو با منتریال ادیتور مکس تو یکی از اون گلوله ها لود کردم وقتی میخوام به جعبه نسبتش بدم نمیزاره
    چه مرگشه ؟
    سپاس پیشاپیش

  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    برای اینکه ماده رو نسبت بدی موضوع رو انتخاب کن و از 1 و برای اینکه تو تصویر ببینیش از 2 استفاده کن.
    اِ...! بلد بودی؟
    جواب سوال اولت رو نمی دونم..


  3. 5 کاربر از omid_3dsmax9 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    آخر فروم باز b3dnet's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,690

    پيش فرض

    برای اینکه حجمش کمتر بشه باید توی خوده منوی درخت حالت Level - Of- Detail بزاری رو حالت Low ....
    بعد میتونی به منوی modify بری و گزینه ی Optimize یا Multires انتخاب کنی و حجم کارتو بیاری پایین
    در مورد سوال دوم هم که امید جان توضیح دادن...

  5. 6 کاربر از b3dnet بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    کوچیکت محسن هستم!

  7. 2 کاربر از omid_3dsmax9 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #5
    آخر فروم باز rezapassword's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    سرزمین اهورایی
    پست ها
    1,678

    پيش فرض

    برای اینکه ماده رو نسبت بدی موضوع رو انتخاب کن و از 1 و برای اینکه تو تصویر ببینیش از 2 استفاده کن.
    اِ...! بلد بودی؟
    جواب سوال اولت رو نمی دونم..
    اقا من وقتی ماده رو میخوام نسبت بدم این گزینه 1 غیر فعال میشه و نمیشه کاری کرد با درگ و دراپ هم نمیشه
    رای اینکه حجمش کمتر بشه باید توی خوده منوی درخت حالت Level - Of- Detail بزاری رو حالت Low ....
    بعد میتونی به منوی modify بری و گزینه ی Optimize یا Multires انتخاب کنی و حجم کارتو بیاری پایین
    در مورد سوال دوم هم که امید جان توضیح دادن...
    این طور نمیشه
    گرافیک شدیدا افت میکنه
    این عکس رو نگاه کنید یک درخت با جزئیات مدیوم هست که من قبلا کار کردم ببینم میشه یا نه
    ببینید به نظر شما این برای گرافیک بازی 2009 مورد قبوله ؟
    راه دیگه ای نداره ؟

  9. #6
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    ببینید به نظر شما این برای گرافیک بازی 2009 مورد قبوله ؟
    شما اين فايل 3ds رو براي بازي مي خواهيد؟ اگه براي بازي مي خواهيد كه تا جايي كه من مي دونم به مشكل بر مي خوريد چون حجم فايل فوق العاده بالا مي ره. به نظر من براي ساخت درخت با بهترين كيفيفت بهتره از چندين plane با تكسچر برگ و كانال هاي opacity (آلفا) استفاده كنيد.
    البـــــته من دقيقا نمي دونم ولي فكر نمي كنم براي بازي مناسب باشه.

    موفق باشيد.

  10. 4 کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7
    آخر فروم باز rezapassword's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    سرزمین اهورایی
    پست ها
    1,678

    پيش فرض

    شما اين فايل 3ds رو براي بازي مي خواهيد؟ اگه براي بازي مي خواهيد كه تا جايي كه من مي دونم به مشكل بر مي خوريد چون حجم فايل فوق العاده بالا مي ره. به نظر من براي ساخت درخت با بهترين كيفيفت بهتره از چندين plane با تكسچر برگ و كانال هاي opacity (آلفا) استفاده كنيد.
    البـــــته من دقيقا نمي دونم ولي فكر نمي كنم براي بازي مناسب باشه.

    موفق باشيد.
    سلام
    بله برای بازی
    ببنید من اطلاعات در مکس در حد همین درخت و مکعبه و مقداری هم انیمیت کردن
    ساخت درخت با بهترين كيفيفت بهتره از چندين plane با تكسچر برگ و كانال هاي opacity (آلفا) استفاده كنيد.
    میشه یه نمونه نشونم بدید ؟

  12. #8
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    میشه یه نمونه نشونم بدید ؟
    خب نمونه ش رو من توي بازي هايي كه سه بعدي هست و درخت داره زياد ديدم ولي متاسفانه حالا ندارم شايد توي نت باشه به هر حال پست شماره 261 ، 262 اين تاپيك رو ببينيد:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    از اين تكسچر ها براي رندر تك فريم استفاده ميشه ولي براي بازي چون به كيفيت بيشتري نياز هست و امكان حركت دوربين وجود داره از چندتا از اين تكسچر ها ولي فقط براي يه شاخه استفاده مي شه و با تكرار اين شاخه ها يه درخت عالي خواهيد داشت.

  13. #9
    آخر فروم باز rezapassword's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    سرزمین اهورایی
    پست ها
    1,678

    پيش فرض

    سلام دوست عزیزم
    اقا شما میگید من فقط تکسچر بزارم بدون مدل ؟
    مگه میشه ؟
    موتور قبول نمیکنه
    من یه فکری دارم ؟
    چه طور میشه این درخت ها رو تو چند قسمت جدا اکسپورت کرد و تو موتور بازی ریخت رو هم ؟

  14. #10
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    اقا شما میگید من فقط تکسچر بزارم بدون مدل ؟
    مگه میشه ؟
    موتور قبول نمیکن
    نه به يه plane تكسچر بديد.

    من یه فکری دارم ؟
    چه طور میشه این درخت ها رو تو چند قسمت جدا اکسپورت کرد و تو موتور بازی ریخت رو هم ؟
    Right click ==> convert to editable poly==> polygon sub-object==> Select & detach
    Last edited by /.,mnb; 12-05-2009 at 19:44.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •