تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 4 از 4

نام تاپيک: آموزش ساخت پارچه و ميز

  1. #1
    پروفشنال Simin Secret's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    کاشمر
    پست ها
    628

    13 آموزش ساخت پارچه و ميز

    1 - ابتدا توسط ابزار Box یک جعبه با مشخصات زیر بسازید :
    Length = 50
    Width = 50
    Height = 15

    2- از لیست اصلاحگرها ، Edit Poly را اضافه کرده و polygon بالای جعبه را انتخاب نمایید.


    3- اکنون با استفاده از ابزار Bevel موجود در زیرمجموعه ، طبق شکل زیر مقایر زیر را وارد کنید :
    Height = 100
    Outline Amount = -20

    4- مجددا یک Bevel دیگر با مقادیر زیر را اضافه نمایید .
    Height = 0
    Outline Amount = 100

    5- اکنون پنجره Bevel را بسته و ابزار Extrude را مطابق شکل زیر اضافه نمایید :
    Extrusion Height = 3

    6- مطابق شکل زیر از زیرمجموعه Polygon خارج و وارد زیرمجموعه Edge شده و 4 لبه دور میز را انتخاب نمایید :

    7- ابزار Chamfer را با مقادیر زیر مطابق شکل پایین به لبه های انتخابی اضافه نمایید :
    Chamfer Amount = 0.1

    8- از زیر مجموعه Edge خارج شده و اصلاحگر MeshSmooth را مطابق شکل زیر و به مقدار مشخص شده به کل میزتان اضافه نمایید :
    Iterations = 3

    9 - حالا نمای Top را بزرگ کنید تا کارتان راحت شود. سپس از ابزار Shapes یک خط (Line) را در نما رسم کنید که حدودا تمام سطح بالای میز را بگیرد. مانند شکل زیر :

    10- با استفاده از نماهای مختلف چهارضلعی رسم شده را طوری میزان کنید که مقداری بالاتر از سطح میز قرار بگیرد.

    11- اکنون اصلاحگر Garment Maker را به چهارضلعی اتان اضافه نمایید :

    12- مقدار Density این اصلاحگر را 0.25 قرار دهید
    Density = 0.25

    13- حالا باید اصلاحگر Cloth را اضافه کرده و سپس طبق شکل زیر بر روی دکمه Object Properties فشار دهید.

    14- در پنجره Object Properties و از لیست سمت چپ ، خط خود را انتخاب نمایید (در شکل زیر Line01) . سپس مطابق شکل زیر دکمه رادیویی Cloth را انتخاب نمایید.

    15- حالا بر روی دکمه Add Objects فشار دهید.

    16- یک پنجره جدید بنام Add Objects to Cloth Simulation باز میشود. اکنون باید میزتان را انتخاب کنید (در این مثال Box01) و سپس بر روی دکمه Add در پایین پنجره فشار دهید.

    17 - اکنون میبینید که میز نیز به لیست پنجره Object Properties اصلاحگر Cloth اضافه شده است. در حالی که میز (Box01) هنوز در انتخاب است طبق شکل زیر دکمه رادیویی Collision Object را انتخاب نمایید تا بدین وسیله آبجکت میز را برای این اصلاحگر بصورت آبجکتی تعریف کنیم که پارچه باید بر روی آن قرار گیرد (در واقع باید با آن تصادم داشته باشد! ) و در پایان OK رابزنید.

    18- در پایان بر روی دکمه Simulate بزنید تا عملیات شبیه سازی گردد. ( این عملیات ممکن است زمانی بطول انجامد) در پایان پارچه بطور بسیار زیبا و واقع گرایانه ای بر روی میز قرار گرفته است.

  2. 11 کاربر از Simin Secret بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    خوش امدید دوست عزیز



    ممنون بابت آموزش های شما
    انشالله شاهد حضورتون باشیم

  4. 2 کاربر از hadi665 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    حـــــرفـه ای Borhan72's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    همين دور و ورا...       اسم شريف: آقا برهان
    پست ها
    2,785

    پيش فرض

    به فروم ما خوش اومدی دوست عزیز...
    ممنون آموزش خوبی بود...

  6. #4
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    3

    پيش فرض

    سلام دوست عزیز ممنون از اموزش قشنگی که دادین ... من کارایی رو که گفتید انجام دادم ولی وقتی که رندر میگریم از صحنه میز فقط رندر میشه پارچه اصلا رندر نمیشه

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •