تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 16

نام تاپيک: سوال در مورد این تصویر

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض سوال در مورد این تصویر

    سلام. این رو با منتال ری گرفتم.

    1. این انحراف توی خطوط از چی می تونه باشه؟
    2.- من هیچ نوری تو اون طبقه اعمال نکردم. باید تاریک باشه. فقط یه خورشید خانوم بیرون ساختمون هست. این نور از کجا اومده؟


    ممنون.

  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    جواب سوال دوم رو خودم فهمیدم! عجب سوتی ای بود! اگه گفتی چی بود؟

  3. #3
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    انحراف خطوط به خاطر uv هست..
    شما اگه دقیق uv نکنی یا یکم یه جایی از دستت در بره کج و کوله میشه...

  4. 3 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    UV رو چک کردم، مشکلی نداشت. اصلا وقتی تو viewport ها به موضوعاتی که این ماده رو دارن نگاه می کنم مشکلی ندارن.
    چند تا رندر دیگه هم با دوربین های دیگه گرفتم این انحراف تو بعضی ها شون و تو بعضی قسمت ها بود.

    یک سوال دیگه:

    من تو طبقه ی پائین (که در موردش سوال پرسیده بودم و علت مشکلم این بود که برای کف طبقه، کف تعیین نکرده بودم!) یک نو فتومتریک می ذارم. یک لامپ 100 وات. اما نور تو رندر نمایش داده نمی شه. علتش چیه؟ (زمان daylight رو وقتی از روز تعیین می کنم که هوا نسبتا تاریکه)

  6. #5
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    خوب نورهای فتومتریک سه حالت برای نور دارن
    یکیش بر اساس فاصله و قدرت منبع نور میزان نور پراکنده شده رو تعیین میکنه
    حالت ls
    بذار رو این حالت
    دو تا تنظیم وجود داره
    اولی رو که زیاد کنی یه کره دور نو اینجاد میشه و بزرگ میشه که تا هر جا ببری نور اون منبع نورت تا اونجا کامله و بعدش شروع به محو شدن میکنه..
    نور لامپ زیاد قوی نیست و برای تنظیم دوم باید بذاریش رو 300 یا 400
    نور خورشید تو این تنظیمات 8000 هست....

    البته اگه نور خورشید نداری و هوا تاریکه میزان نور لامپ رو هر چقدر که میخوای بذار.
    ولی اگه منبع نور دیگه ای داری حتما نسبت رو رعایت کن
    اگه صحنه ات تاریکه از mr photographic exposur استفاده کن و سرعت شاتر رو کم کن تا صحنه روشن رندر بشه..

  7. 3 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    ممنون.

    کارهائی رو که گفتی کردم. اولا بگم که صحنه در مقیاس واقعی modeling شده و از این بابت خیالم راحته که مشکلی پیش نمی آد. منظورت از تنظیماتی که گفتی این هاست؟


    وقتی اون سه قسمت زیر intensity رو روی lx at گذاشتم اون دایره ای که گفتی میاد. گزینه های زیر اون سه قسمت هم که قابل انتخاب نیست (تو هیچ کدوم از 3 حالت). دایره رو با Scale کوچیک بزرگ کنم؟
    از light lister برای تغییر intensity استفاده کردم. multiplier رو هم تغییر دادم.



    کلا صحنه هیچ فرقی نکرد. مثل این که یک چیزی کلا اعمال نشده باشه..
    Last edited by omid_3dsmax9; 10-04-2009 at 18:39.

  9. #7
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    خوب نه دیگه
    اون multiplier رو اصا آف کنش...
    وقتی میری رو lx at یه کره میاد
    دو تا تنظیم زیرش هم فعال میشن
    سمت راستی رو که تغییر بدی اندازه دایره تغییر میکنه
    سمت چپی هم شدت نوره...

  10. 2 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    ممنون دوست عزیز.
    اگر دوستان در مورد اون انحراف در خطوط باز نظری دارن بگن..

  12. #9
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    تكسچرتون مشكل نداره؟
    پيشنهائ مي كنم يه ماديفاير UVW map (Box) به همراه Utilty / Reset Xform/Reset Selection بديد و بعد دوباره تكسچر رو از متريال اديتور Reload كنيد.

  13. 2 کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    ممنون دوست عزیز. اول از آدرس ...Utilities رفتم و بعد تو مادیفایر Box رو انتخاب کردم، اما با Box ماتریال کلا به هم ریخت.
    از XYZ to UVW استفاده کردم. بهتر شد اما اگه دقت کنید هنوز یه انحرافاتی داره.
    چرا وقتی صحنه ی رندر رو می خوام سیو کنم، بعد از سیو کردن و دیدن تصویر بیرون از محیط مکس تصویر تیره تر میشه؟! (البته تیرگی این تصویر رو تو فتوشاپ کمی اصلاح کردم)

    Last edited by omid_3dsmax9; 11-04-2009 at 21:54.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •