تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 7 از 7

نام تاپيک: آموزش کامل_Edit Poly

  1. #1
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    13 آموزش کامل_Edit Poly

    Edit Poly
    سلام...
    خوب از اسم تاپیک همه چیز پیداست.
    تو این تاپیک سعی دارم که Edit Poly رو تمام و کمال واسه دوستانی که تازه دارن مکس کار میکنن توضیح بدم.
    تا اونجایی که میشه سعی میکنم همه موارد رو توضیح بدم و چیزی رو جا نندازم...


    تو این تاپیک فقط اگه سوالی در مورد Edit Ploy دارید بپرسید.واسه سوال های دیگه تاپیک جد بزنید.

    از پست های تشکر آمیز(دستت درد نکنه_ممنون_مرسی_خیلی خوب بود و...) استفاده نکنید و واسه تشکر یا.. فقط و فقط از دکمه تشکر() استفاده کنید.


  2. 19 کاربر از G LADIATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    11 Selection

    Selection


    خوب اول از همه از Selection شروع میکنیم.
    تو این قسمت نحوه انتخاب کردن قسمت های مختلف جسم تنظیم و انتخاب میشن:

    در قسمت بالا 5 نمونه انتخواب رو میبینیم که با اشکال مختلف نمایش داده شدن.نیازی به توضیحشون نمیبینم چون با یه بار امتحان خودتون می فهمین که هر کدوم چیه و کارش چجوریه.

    یه کم پایین تر: By Vertex رو میبینیم. اگه تیک این قسمت رو بزنیم اونوقت ما محل مورد نظرمون رو طبق Vertex انتخواب میکنیم.
    یعنی اینکه مثلا اگه شما حالت انتخواب رو گذاشته باشید روی Polygon و این تیک رو بزنید.بعدا میتونید روی یه Vertex کلیک کنید و میبینید که تمامی Polygon های اطراف این Vertex انتخاب میشن.

    پایین تر:Ignore Backfacing رومیبینید.کارش این هست که باعث میشه تیکه های پشت به دوربین انتخواب نشن.
    یعنی اینکه اگه شما حالت انتخواب رو گذاشته باشید روی ورتکس(Vertex) و این تیک رو بزنید و کل آبجکت رو انتخواب کنید و بعد زاویه دید رو بچرخونید میبینید که ورتکس های که پشت آبجکت بودن دیگه انتخواب نشدن.

    پایین تر:By Angle رو میبینید.این به شما امکان یک انتخواب یه تیکه رو میده.شما میتونید با تغییر دادن عدد روبروش مقدار این عمل رو کم و زیاد کنید. شما میتونید با این کار پالیگان هایی که(Polygon) زاویه مشابهی با هم دارن و در یک راستا در پشت هم قرار میگیرند رو انتخواب کنید.
    توضیح دادنش یه کم مشکله بهتره که خودتون برید یه بار امتحانش کنید تا منظورم رو بفهمید


    حالا میرسیم به: Shrink & Grow
    کارشون سادس...فرض کنید دو سه تا ورتکس رو انتخواب کردید. با زدن دکمه:Grow ورتکس های اطراف هم به جمع انتخاب شده ها اضاف میشن و مساحت ورتکس های انتخاب شده زیاد میشه...
    با زدن دکمه:Shrink یه دسته از ورتکس های اطراف کم میشن و در کل مساحت انتخاب شده کم تر میشه.

    قسمت بدی:Ring & Loop
    فرض کنید یه دونه Edge رو انتخواب کردید:




    حالا اگه دکمه Ring رو بزنید Edge ها به صورت پله ای انتخواب میشن:



    و اگه کمه Loop رو بزنید Edge ها به صورت خطی انتخاب میشن:




    پایین تر از همه هم :Preview Selection هست که سه حال داره:
    1.off خوب این که دیگه معلومه. یعنی اینکه اموشه و هیچ کاری نمیکنه فعلا
    2.SubObj در این حالت اگه شما نوع انتخاب رو گذاشتید روی ورتکس، حالا روی هر ورتکس که میرید پر رنگ میشه و اگه نوع انتخاب رو گذاشته باشید روی پالیگان، روی هر پالیگان که برید اون پالیگان پر رنگ میشه که شما راحت تر اون رو تشخیص و انتخاب کنید.
    با گرفتن دکمه Ctrl و تکون دادن موس روی پالیگان ها و کلیک کردن روی آخرین پالیگان، تمامی پالیگان هایی که موس روشون رفته بود و پر رنگ شده بودن انتخاب میشن و دیگه لازم نیست که برای انتخابشون تک تک روی همه پالیگان ها کلیک کنید.

    3.Multi تو این حالت فرقی نداره نوع انتخابتون چی باشه، موس رو اگه روی ورتکس ببرید ورتکس پر رنگ میشه اگه روی پالیگان ببرید پالیگان پر رنگ میشه و...


    در پایین پایین هم که تعداد ورتکس ها(Vertex_Edge_Polygon &...) که انتخاب کردید رو مشخص میکنه.

    دقت کردن به این عدد در هنگام کار خیلی مهمه...
    مثلا اگه شما یه محل رو که دارای دو تا ورتکس هست رو انتخاب کنید و اینجا نوشته باشه که 3 تا ورتکس انتخاب شده پس شما باید بفهمید که 1 دونه ورتکس زیادی انتخاب شده و یه جای کار میلنگه...


    خوب این قسمت اول Edit Poly بود که چیز خاصی نداشت و اینو فقط واسه کسانی گفتم که تازه مکس رو شروع کردن.
    قسمت بعدی رو هم هر چه زود تر میزارم.

    Last edited by G LADIATOR; 09-04-2009 at 00:24.

  4. 17 کاربر از G LADIATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز p30worldapm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,072

    13

    مي‌شه بعد از اين PolyBoost رو هم ياد بدين؟!

  6. 4 کاربر از p30worldapm بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    11 Soft Selection

    Soft Selection

    خوب...
    این تیکه مخصوص انتخواب کردن یه تیکه از جسم به صورت نرم هست. یعنی شما مثلا دو سه تا ورتکس رو انتخاب میکنید و با فعال کردن این بخش وقتی که اون دو سه تا ورتکس رو جا به جا میکنید ور تکس های اطراف هم نسبت به فاصله ای که با اون دو سه تا ورتکس دارن تکون میخورن. حالا این بخش یه سری تنظیمات داره که یه مروری روشون میکنیم:

    Use Soft Selection
    این تیک رو که بزنید سافت سلکشن(Soft Selection) فعال میشه.


    Edge Distance
    اگه این تیک رو بزنید میتونید محدوده سافت سلکشن رو تعیین کنید. اینجوری میتونید تعیین کنید که حد اکثر تا چه قسمتی ورتکس ها انتخواب بشن. یه جورایی با زدن این تیک و تنظیم عدد روبروش یه مرز واسه انتخاب شدن ورتکس ها ایجاد میکنید.


    ََAffect Backfacing
    خوب... اگه این ماسماسک رو تیک نزنید و تیک نداشته باشه قسمت پشت آبجت به حالت انتخاب در نمیاد و ساکن باقی میمونه و اگه تیک رو بزنید قسمت پشت آبجکت ها به حالت انتخاب در میاد و سافت سلکشن شامل پشت آبجکت هم میشه.


    ّFalloff __Pinch __Bubble
    اینا سه تا پارامتر هستن که با تغییر دادنشون میتونید موج انتخاب شدن رو تغییر بدید. یکیشون شدت انتخاب رو تعیین می کنه،یکیش فاصله انتخاب و یکی دیگش هم باعث میشه سافت سلکشن نرم باشه یا اینکه خشن باشه


    ُShaded Face Toggle
    این دکمه باعث میشه که پالیگان ها نسبت به شدت انتخابشون یه رنگ به خودشون بگیرن.در بعضی مواقع استفاده از این ماسماسک باعث میشه درک بهتری از انتخابمونداشته باشیم.


    Lock Soft Selection
    این ماسماسک کاربرد بالا و خوبی داره.
    شما وقتی که ی تیکه از آبجکت رو انتخاب میکنید و با استفاده از سافت سلکشن منطقه مورد نظر رو انخاب می کنید، بعد از اینکه اون ورتکس ها رو تکون دادید سافت سلکشن از اول مقایسه هاش رو شروع میکنه و شدت انتخاب ورتکس های اطراف رو نسبت به موقعیت جدید ورتکس ها محاسبه میکنه.
    اما وقتی که این تیک رو بزنید سافت سلکشن همیشه به همین حالت میمونه و اگه اون تیکه انتخاب شده رو جابجا کنید سافت سلکشن تغییری نمیکنه و هنوز ورتکس ها به همون حالت اول در حالت انتخاب هستن.


    Paint
    این هم که از اسمش دیگه تابلو هست.
    شما میتونید با زدن این دکمه منطقه مورد نظرتون رو به صورت نقاشی کردن مشخص کنید. کافیه موس رو رویمحل مورد نظرتون بکشید تا اون ناحیه ها انتخاب بشن.

    Blur
    با زدن این دکمه و حرکت روی مناطق انتخاب شده میتونید ناحیه هایی رو که انتخاب کردید رو نرم ت کنید. یعنی اینکه ورتکس ها به حالت نرم تری انتخاب بشن.

    Revert
    با این ماسماسک میتونید مناطقی رو که اشتباهی انتخاب شدن رو از حالت انتخاب در بیارید. یه جورایی مثل پاک کن عمل میکنه.

    ُSelection Value
    این پارامتر واسه تنظیمات Paint هست. این پارامتر میزان انتخاب شدن ورتکس ها رو با کشیدنPaint تعیین میکنه.
    اگه این پارامتر رو کم کنید وقتی با Paint ورتکس ها رو انتخاب میکنید ،ورتکس ها به رنگ آبی در میان و این یعنی این که میزان انتخاب شدنشون پایین هست و اگه این پارامتر رو زیاد کنید ورتکس هایی که با Paint روی اونا حرکت میکنید به رنگ قرمز در میان و یعنی اینکه بیشتر به حالت انتخاب در میان.

    Brush Size
    اندازه قلم مو یا همون براش Paint رو تعیین میکنه.

    Brush Strength

    میازن کانترست انتخاب رو تعیین میکنه. یعنی یه جوراییبا کم کردنش و حرکت روی ورتکس ها ور تکس های مجاور کم تر به حالت انتخاب در میان و با زیاد کردنش اکثر ورتکس هایی که روی اونا با موس حرکت میکنید به حالت انتخاب در میان.

    Brush Option

    این دکمه رو که بزنید وارد تنظیمات براش یا همون قلم مو میشید که خیلی تنظیمات داخلش هست. فکر نکنم دیگه نیازی به توضیح دادنش باشه. به حز حال اگه جاییش مشکلی بود بگید تا توضیح بدم.

    این هم از قسمت دوم...قسمت سوم رو هم به زودی میزارم.
    Last edited by G LADIATOR; 09-04-2009 at 01:17.

  8. 13 کاربر از G LADIATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    12 Ok

    مي‌شه بعد از اين polyboost رو هم ياد بدين؟!
    چشم...سی میکنم این که تموم شد برم دور و بر اون...

  10. 8 کاربر از G LADIATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    11 Edit Vertices

    Edit Vertices


    خوب...Edit Vertices وقتی ظاهر میشه که شما حالت انتخابتون توی ادیت پلی روی ورتکس باشه.حالا یه مروری روش میکنیم:

    Remove
    ورتکس هایی که انتخاب کردید رو به روش صحیح پاک میکنه.
    شما اگه چند تا ورتکس رو انتخاب کنید بعد با دکمه Delete کیبورد اونا رو پاک کنید علاوه بر ورتکس ها پلی گان ها هم پاک میشن ولی اگه از این دکمه واسه پاک کردن ورتکس ها استفاده کنید فقط ورتکس ها پاک میشن و پالی گان ها سر جاشون باقی می مونن.


    Break
    باعث میشه ورتکسی که انتخاب کردید از تمام Edge های مناری جدا بشه.یعنی ورتکس واسه خودش ادج های جید تشکیل بده. تصویر منظور رو بهتر می رسونه:



    Extrude
    این باعث میشه ورتکسی که انتخواب کردید بر آمده بشه...یعنی اطراف خودش یه ردیف ورتکس اضاف میکنه و خود ورتکس به هر اندازه که شما بخواید میاد بالا یا پایین.
    تصویر:



    Weld
    ورتکس هایی که انتخواب کردید رو به هم میچسبونه و به یه ورتکس تبدیل میکنه.
    ورتکس ها رو نسبت به فاصله ای که با هم دارن به هم میچسبونه پس باید مقدارش رو تنظیم کنید تا ورتکس هایی که انتخاب کردید به درستی به هم بچسبن
    تصویر:



    Chamfer
    خوب این باعث میشه که ورتکس به چند تا ورتکس تبدیل بشه و این بستگی به Edge هایی داره که به ورتکس وصل هستن
    تصویر:



    Target Weld
    ٌٌٌWeld رو که یادتون هست اون بالا یه توضیحی دادم. این هم کارش مثل همونه ولی این فرقش اینه که دو تا ورتکسی که میخواین به هم ولد بشن رو با کلیک موس انتخاب میکنید.
    به این صورت که روی ورتکس اول کلیک میکنید بعد کلیک رو ها نمیکنید و میرید روی ورتکس دوم و حالا کلیک رو رها کنید. اینجوری ورتکس اول حرکت میکنه و میاد تو محل ورتکس دوم و اونجا ورتکس ها به هم میچسبن.
    تصویر:



    Connect
    دو تا ورتکسی رو که انتخاب کردید رو با یه دونه Edge به هم وصل میکنه.
    تصویر:



    Remove Isolated Vertices
    خوب این دکمه باعث میشه بین ورتکس های انتخاب شده اونایی که پالیگان ها نیازی بهشون ندارن و، ورتکس اشتباهی به وجود اومدن، پاک بشن و دیگه نباشن.


    Remove Unused Map Verts
    باعث میشه که اون دسته از ورتکس هایی که توی: Unwrap UVW Map Editor انتخاب نشدن و اونجا تنظیم نکردینشون پاک بشن.

    Weight
    این پارامتر میزان اسمود پزیری ورتکس های انتخاب شده رو تعیین میکنه.
    با تنظیم کردن این پارامتر اون ورتکس هایی که انتخاب کردید توی اسمود یا اینکه کم تر اسمود میشن یا اصلا نمیشن...خلاصه میتونید میزان اسمود شدن رو به نحوه دلخواه تنظیم کنید.

  12. 17 کاربر از G LADIATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    پروفشنال tatuy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    زنجان
    پست ها
    859

    پيش فرض

    مرسی اسپانیایی آموزشت خیلی عالیه.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •