تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 13

نام تاپيک: 2 تا سوال

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض 2 تا سوال

    سلام.

    1. می خوام از داخل فولدری فایلی که مثلا یک میز، یخچال، ماشین یا... هست رو به داخل صحنه ی معماری ای که تو محیط مکس بازه drag کنم. اندازه یخچال در مقایسه با وبلا مثل فرق فیل و فنجونه! چه طور این مسئله رو حل کنم؟ (موقع وارد کردن فایل جدید برنامه هیچ سوالی در مورد match کردن مقیاس ها نمی کنه و مقیاس ها با هم یکی هستند)

    2. چه طور میشه نورهای Photometric رو از Standard که قبلا به صحنه ای اعمال شده تشخیص داد؟


    ممنون.

  2. #2
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    خوب برای سوال اول بگم که اگه نوع مقیاست یکیه مثلا همشون سانتیمتری هستن پس مقیاست اینجا تغییر کرده
    یعنی scale شده
    وقتی scale میکنی اندازه همون چند سانتیمتری که بود میمونه ولی جسم بزرگتر میشه..
    برای اینکار مثلا همون یخچال رو انتخاب کن و بعد دکمه scale رو بزن و کوچیکش کن..

    برای سوال دوم برو به منوی tools\light lister اونجا همه منابع نورت رو لیست میکنه و نشونت میده
    البته از شکل ظاهریشون هم میتونی متوجه بشی
    نورای فتومتریک قیافه متفاوتی دارن...

  3. 5 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    ممنون دوست عزیز.
    این قسمت رو نفهمیدم:
    "وقتی scale میکنی اندازه همون چند سانتیمتری که بود میمونه ولی جسم بزرگتر میشه.."

    می دونم که با Scale می تونم کوچیک بزرگش کنم. منظورم اینه که راه دیگه ای وجود نداره؟ در واقع من چند دی وی دی حاوی این موضوعات خریدم. یعنی تک تک این موضوعات رو باید با یه حدود تقریبی کوچیک کنم؟! این طور دیگه به این موضوعات نمیشه گفت Object!
    یعنی کسانی که این مجموعه رو تهیه کردند به این موضوع فکر نکردند؟

  5. #4
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    يه همچين سوالي در مورد چگونگي تغييرات scale نمي پرسه؟



    اگه نمي پرسه پس فكر مي كنم كه scale ها ي هر دو فايل يكسان هست و شما بايد دستي Scale كنيد اگه فايل هاي جدا هستند فكر مي كنم اين موضوع عادي باشه چون معمولا براي مدلسازي به اندازه توجه نمي شه(مدلسازي يك جسم تكي) چون به راحتي با XForm قابل تغيير هست.

  6. 3 کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #5
    در آغاز فعالیت M_KK's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    7

    پيش فرض

    اندازها با xform قابل تغييرِ ... ؟
    ميشه يك مقدار توضيح بديد؟

  8. #6
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    اندازها با xform قابل تغييرِ ... ؟
    ميشه يك مقدار توضيح بديد؟
    منظور من اين هست كه وقتي شما اندازه ي يك آبجكت با Scale تغيير مي ديد مكس براي بعضي از محاسبات Scale رو ناديده مي گيره و با Scale 100 درصد محاسبات رو انجام مي ده. براي همين شما مي تونيد با
    Utilty panel ==> Reset Xform ==> Reset Selected
    اين مشكل رو حل كنيد و با اينكه آبجكت شما كوچيك شد ولي Scale اون رو 100 درصد نشون ميده.

    موفق باشيد.

  9. این کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    ممنون.
    لطفا دوستان یک کم بیشتر توضیح بدید. من فکر می کنم باید از خیر داشتن اندازه دقیق و Scaled بگذرم و دستی موضوع رو کوچیک کنم. حالا از دستور Scale تو نواز ابزار استفاده کنم یا این چیزی که دوستمون گفت و تو بخش Utilities هست؟ آیا استفاده از هر کدوم از اینها در Texture هائی که به ماتریال اعمال کردیم تاثیر میذاره یانه؟

  11. #8
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    حالا از دستور Scale تو نواز ابزار استفاده کنم یا این چیزی که دوستمون گفت و تو بخش Utilities هست
    خب Reset Xform كه من گفتم در واقع مكمل Scale هست.

    آیا استفاده از هر کدوم از اینها در Texture هائی که به ماتریال اعمال کردیم تاثیر میذاره یانه؟
    فكر نمي كنم ولي اگه هم تروي تكسچر تاثير گذاشت با Xform درست ميشه.

  12. #9
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    ممنون.
    من این صندلی رو به داخل صحنه معماریم می کشم. تصویر پائین تصویر صندلی به طور مستقل و با تنظیمات رندر پیش فرض خودشه. اما تو صحنه خودم می خوام از موتور منتال ری استفاده کنم. متریال داخل صحنه خوب نمایش داده نمیشه؟ آیا باید از متریال منتال ری استفاده کنم؟



  13. #10
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    خب به عوامل زيادي بستگي داره مثل نورپردازي و تنظيمات رندر و ... . البته متريال هاي منتال ري براي موتور منتال ري مناسب تر هست.

  14. این کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •