Max Payne 3
سازنده: Rockstar Vancouver
تاریخ انتشار: March 23 , 2009
ژانر: شوتر ، سوم شخص
پلتفورم ها:
,
,
انجین بازی: Cry Engine 3
============
First ScreenShots:

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
منبع:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
__________________
در تاریکی در زیر نور چراغ های کنار خیابان روی خطوط خط کشی رانندگی میکنیم
برای خداحافظی دیر شده...
برای خداحافظی دیگه دیر شده...
ارام ارام و نم نم کوچک و شمرده تیکه های برف از اسمون روی زمینی سرد و تاریک فرود میاید و در لبه بالایی ساختمانی بلند ایستادی و به پایین نگاه میکنی و زمینی برفی که درونت را طلسم کرده اما گرمای درونت بر سرمای بیرونی غلبه کرده و تو را تا انتهای ازادی درون پیش میکشد ..حس انتقام تنفر ، شکست عشق تمام وجودت را فرا گرفته و در دو راهی زندگی قرار گرفتی تو مکس هستی مکسی که یک افسر نیروی پلیس هستش و حتی قانون جلوی پایش زانو زده هست
مشکل اصلی خواستن چیزی، هراس از دست دادن اون یا هیچ وقت به دست نیاوردنشه،
این تفکر تو رو ضعیف میکنه
درست یازده سال پیش در چنین روزهایی بود که عنوانی بسیار متفاوت با تم ، ژانر ، تیم ، و داستانی متفاوت وارد دنیای بازی های ویدئویی شد و میشه گفت چندین قدم بلند این صنعت رو جلو انداخت و پیش رو برد با ارائه المان های بسیار زیاد در گیم پلی خود ، نوع دوربین و تمامی مورادی که دیدیم اما مهمترین چیزی که همگان را شگفت زده کرد داستان بازی بود داستان MP 1همانند یک اثر هالیودی بیشتر شبیه به یک فیلم نامه بود تا یک داستان سرایی یک عنوان بازی فیلمنامه ای که روایت گر یک خاطره تلخ برای یک مرد خانواده دوست شد..
Max Payne درست در دوره ای از تاریخ به صنعت گیم معرفی شد که حتی شخصی مثل کارمک خود داستان را در یک بازی یک عنصر درجه چندم میدانست و به ان اهمیت نمیداد چه بسا که MP این موضوع رو حتی برای کارمک شوکه کنان کرد و خط زد..و حال میبینیم که مقام بازی های کامپیوتری انقدر بالا هستش که 11 سال پیش عنوانی مثل مکس پین بتواند راه کار فیلمنامه های هالیودی رو زیر سوال ببرد و با خط داستانی که سرشار است از خط دیالوگ های مفهومی و قابل تامل
عناوین زیادی مدیون این نام هستند عناوینی که خود در این زمان نام دار و بزرگ هستند ، مکس پین برای اولین بار به ما Set Piece ، روایت هالیودی رو در حد کمال معرفی کرد طوری که انگار یک بازی چند سال جلوتر رو بازی میکنیم ، مکس پین در عنوان نخست خودش با فروش بالای چهار میلیون دلار روبرو شد واین باعث شد تا استدیو دانمارکی Remedy یک شبه ره صد ساله رو بره استدیویی که تا قبل از مکس پین به بازی های کوچکی مشغول بودند...Remedy در سال 95 تاسیس شد و با چند نفر برنامه نویس جوان فنلاندی در این کشور این استدیو رو تاسیس کردند اولین عنوان این استدیو death rally نام داره که با فروش خوبی روبرو شد و بودجه خوبی رو روانه جیب تیم کرد تا این که رمدی در سال 2001 بازی مکس پین رو عرضه کردند که با انتقاد بسیار مثبت منتقدان ف نمرات و فروش روبرو شد این امر باعث شد تا نظرها برای قسمت دوم مکس سوق پیدا کنه تا این که راکستار با تامین مخارج کافی برای نسخه دوم تمامی امتیاز بازی رو خرید و عملا هر گونه نیاز مالی تیم رمدی رو تامین کرد تا قسمت دوم رو هم روانه بازار کردند اما مکس 2 هیچ وقت به اندازه قسمت اول موفق نشد و نتونست به مرز 4 میلیون نسخه فروش قسمت اول برسد با نقد های مثبتی روبرو شد ولی اکثریت با این مورد موافق بودن که مکس پین 1 در دوره خودش خیلی جلو تر بود تا این که بازی به سکوتی عظیم فرو رفت استدیو وارد ساخت پروزه ای دیگر به نام Alan Awake شد و قرار شد تا بازی رو در سال 2009 روانه بازار کند اما ریزه کاری های ماکروسافت و تاخیرهای فراوان باعث شد تا بازی خیلی تاخیر بخوهر و کلا تیم RE حواس خود رو مجبور به پایان پروژه alan میکرد تا این که سرانجام در سال 2010 بازی بعد از 5 سال منتشر شد و مدل جدیدی از سبک ترس رو نشون داد ولی نتوانست فروش قابل ملاحظه ای رو همراه با نقد های کم و بیش خودش کسب کنه و به نوعی اصلا رمدی راضی نبود از این طرف استدیو راکستار پشت بازی مکس پین حضور داشت شاید عمده تفاوت اصلی در همین استدیو باشد که در یک سو ماکروسافت و سوی دیگر راکستار که همیشه نشون داده از قابلیت ایجاد یک شاهکار حتی در واپسین دقایق رو دارا هستش ...مشکلات راکستار تا قبل از RDR بسیار زیاد بود و هنوز هم شکایت های زیادی روی میز دادگاه مسئولان تراز بالای این کمپانی قرار دارد ولی به هر حال یک قطب صنعت گیم محسوب میشه و بیشتر از رمدی این راکستار هستش که مردم گیمر رو به بازی امیدوار کرده تا شاهد دوباره دیگری از این بازی باشند.
This is Love
رمدی در پروژه قسمت اول تنها نبود و در کنارش تیم Apogee هم حضور داشتند رمدی و اپوجه قبل از مکس پین اولی بین سه پروزه قرار داشت که اپوجه باید تایید میکرد درواقع سه بازی حضور داشت که هر کدوم به سبک و سیاق خاصی بود که بین اینها تیم اپوجه به مکس پین اشاره کردن اما اسم بازی ابتدا Max payne نبود بازی با نام Max Heat نام گذاری ده بود که بعدا سم لیکک اسم بازی رو به Max payne تغییر میده که معنایی مثل درد فراوان رو داره
تیم سازنده به نیویورک میرن تا تصویری هر چه بیشتر و بهتر از این بازی رو ایجاد کنند و حتی با پلیس های دایره جنایی نیز جلساتی داشتند تا این که بازی در تابستان سال 2001 منتشر شد و حتی توانست جوازی همچون BAFTA رو بگیره و چیزی بشه که ما الان همیشه در ذهنمان ازش به نیکی یاد میکنیم.
این بار و در زمان حال ما منتظر انتشار قسمت سوم این بازی هستیم نزدیک 3 سال از اخبار این بازی میگذره و هر بار با تاخیر های فراوان روبرو میشیم که امیدواریم این تاخیرات صدمه ای به بازی وارد نکند اما بازی تغییرات بسیار زیادی رو دیده درواقع همه چیز تغییر کرده حتی خود مکس هم تغییر کرده و از اولین تصاویر کله کچل مکس اون حس غریب ته دل خالی شدن به گیمر دست میده مکس بعد از چند سال هنوز هم درگیر غم از دست دادن زن و فرزند خود هستش و به قرص های ارام بخش روی اورده اما او به یک کار دعوت میشه و ان هم مامور حفاظتی یک خانواده بسیار بزرگ و ثروتمند به نام رودریکو برانکو که در سائپائلو برزیل هستش میره در همین زمان هستش که همسر برانکو توسط گروهی به نام Commando sombre دزدیده میشه و رویداد های پیش روی مکس رو دگرگون میکنه و این جاست که داستان قسمت سوم شروع میشه
اصل حس تاریک و درون گرایی مکس پین با این فضا جور در میاد.؟
قول یک تجربه فراموش نشدنی...
شاید مهمترین تغییر بازی جدا شدن سم لیک (Sam Lake ) از تیم باشه کسی که این سری بازی رو خلق کرد کارنامه سم لیک در قسمت های اول و دوم و بازی الن ویک با داستان سرایی خاص خودش تثبیت شده هستش و به خوبی می دانیم که چه کسی این تیم رو ترک کرده از این سو اقای سم هاوسر Sam Houser به جای ایشون قرار گرفتن اقاقی هاوسر کارنامه درخشانی داره و در این بین میشه به دو عنوان GTA 4 و RDR اشاره کرد که نیازی به توصیف زیاد این شخص با این دو بازی ، دیگر نیست چرا که ایشون قول یک تجربه فراموش نشدنی رو به ما دادند و گفتند که با یک مکس پین بسیار متفاوت روبرو خواهید شد روایت کمیک گونه به جای خود باقیست اما این بار تصاویر متحرک هم در این جای دارند
باز هم قابلیت صحنه اهسته کردن یا همان Bullet time رو داریم که مابا هر چند کشتن نفرات بیشتر میزان این عمل رو افزایش میدهیم یک سیستم Final kill هم به بازی اضافه شده که این امکان را میدهد که گلوله خود رو تا به مقصد هدایت کنیم و مثل قسمت دوم مرگ دشمن رو نیز به تصویر میکشد همانند دیدن گلوله در اسنایپر قسمت دوم ..همانند گذشته یک نقطه کوچک برای نشانه گیری وسط تصویر قرار داره که می توان از این نقطه استفاده کرد اما یک سیستم دوربین پشت شانه ها هم به بازی اضافه شده که دوربین رو نزدیک اورده و امکان تیراندازی رو با سیستم امروزی فراهم میکند که این امکان کاملا انتخابی هستش و هر شخص میتونه به هر صورتی که می خواد بازی رو پیش ببره
سیستم سنگر گیری ..لازمه یک بازی اکشن سوم شخص در مکس پین هم رسوخ کرده و ما کاورگیری هایی همراه با شلیک کور خواهیم داشت (بوی geow ) همه جا چشیده میشه اما باز حتما مبنا بر این نیست که همیشه سنگر گیری کنید سیستم بازی مکس پین طوریه که یک بازی بکش برو جلو هستش ولی باز کاور گرفتن به درد خواهد خورد این بار نمیشه که چندین یا همه اسلحه هارو با خود حمل کنیم و سه اسلات خاص برای اسلحه های سبک ، سنگین و مینی گان وجود دارد همراه با امکان حمل دو اسلحه حتی در حالت های متفاوت و سلاح متفاوت که مثلا میشه در یک دست MP4 داشت و دست دگیری یک Uzi حمل کرد در این بین سیستم گروگان گیری هم به بازی اضاف شده و می توان یک فرد رو سپر گلوله های به سمت خودمون کنیم
در این بین سیستم Malee هم به بازی اضاف شده و می توان در نزدیک شدن به دشمنان اونارو به اشکالی که در بازی موجود هست از بین برد
موتوری متفاوت...
موتور استفاده شده در این بازی مخصوص راکستار هستش که در بازی Rage ازش استفاده شده موتور 5 ID Teach هستش این موترو قابلیت های خودش رو قبلا در عناوین RDR پس داده اما مشکل اصلی اینجاست که این موتور برای عناوین Open-world بهینه شده و مکس پین از این قائده مستثنا هستش هر چه قدر هم تلاش کنند برای بهتر ساختن یک گرافیک بسیار عالی باز ایراداتی دیده خواهد شد چرا که تا الان در ویدئو ها و تصاویر دیده شده تقریبا به اصلا ماجرا پی برده شده مکس پین در زمان خودش و در قسمت های اول و دوم از گرافیک بسیار خوبی برخوردار بود و لیکن این عالی بودن امرزوه دیگر باید از زیر دست متحبرانی بسیار دقیق خارج بشه تا بتونه اون زمان گرافیک خودش رو به رخ بکشه اما مهمترین چیز در این بازی گرافیک نیست گرافیک بازی در این حد هم بسیار عالی هستش و راضی کننده باشه چرا که قول انمیشن پردازی عالی رو با استفاده از سیستم Euphoria داده شده که ازمایش خودشو قبلا پس داده در کنا رمحیطی تخریب پذیر که هر چه بیشتر به طبیعی شدن گرافیک بازی برای ما اماده هستش

حتی فکرشم عذاب اور هستش
به امید روز های خوب گذشته ...
در این مدت ما انتظار هیچی رو نمیکشیم جز یک مکس پین چزی که امروزه شاهد ان هستیم تغییرات بسیار عمده عناوینی که در گذشته با ساده ترین سیستم ارائه گیم پلیی از خود میکردند که اکنون نیز در ان غرق هستیم ما در گذشته مکس پین بازیکردیم و هنوز با این نام زنده هستیم هنوز منتظر صدای باز شدن در ها هستیم ...هنوز هم انتظار شیرجه های مکس رو میکشیم اما این انتظار باید در اندازه خود باشد مکس پین قدیمی الگوی عناوین بسیار زیادی شده عناوینی مثل Uncharted که امروزه به نامی بزرگ تبدیل شده عناوینی مثل Call of duty و نام هایی دیگر که مکس در قسمت جدید خود باید از این عناوین الگو بگیرد و طوری برخورد نکند که در حضور هزاران عنوان ریز و درشت امروزی درگیر پول و مادیات بشه و فدای این عوامل بکنه به هر حال ما منتظریم ...
در نهایت منتظریم تا باز مونا رو ببینیم....