سلام دوستان میخوام در رابطهی این دو ماشین براتون بنویسم چون خودم عاشق این دو تا هستم اگه مایل باشید اطلاعاتی داشته باشین تایپیک رو مطالعه کنید و همینطور نظرات خودتون وسوالاتون رو مطرح کنید هر کمکی بتونم می کنم
سلام دوستان میخوام در رابطهی این دو ماشین براتون بنویسم چون خودم عاشق این دو تا هستم اگه مایل باشید اطلاعاتی داشته باشین تایپیک رو مطالعه کنید و همینطور نظرات خودتون وسوالاتون رو مطرح کنید هر کمکی بتونم می کنم
معرفی لامبورگینی مدل مورسیه لگو lp640
گل سرسبد محصولات لامبورگینی مدل مورسیه لگو است. این مدل پس از چند سال حضور در بازار مورد بازنگری قرار گرفت و در تابستان سال 2006 با کد lp640 ارائه گشت و تاکنون افزون بر 2200 دستگاه ار آن تولید گردیده است. امّا lp640 در تمامی بخش ها از جمله پیشرانه، سیستم تعلیق، گیربکس، مجموعه اگزوزها، ترمز ها و مجموعه های الکترونیکی مورد بازنگری قرار گرفته است. در طراحی ظاهری آن متحول شدن طراحی سپرهای جلو و عقب به همراه بادی کیت های جانبی بدنه کاملاً مشهود است. چهره جلو خودرو تهاجمی تر از قبل نشان می دهد، برجسته شدن ورودی های هوا در دو طرف خودرو و خصوصاً برجستگی بیشتر آن در سمت راننده نسبت به سمت سرنشین نیز در نوع خود جلب توجه می کند.
در قسمت عقب خمش لبه سپر به سمت داخل و اضافه شدن دو حفره مثلثی شکل به همراه تغییر خروجی اگزوز از حالت دوبل به تک و همچنین استفاده از لنزهای روشن در مجموعه چراغ عقب و تغییر چیدمان آن باعث گردیده تا
lp640 در نمای عقب بیش از پیش متحول شده نشان بدهد. طرح جدید رینگ های چرخ به همراه تغییراتی در مجموعه نشان دهنده ها و خصوصاً استفاده از پوشش شیشه بر روی قسمت موتور ، تپش و غرش خشن lp640 را بیش از پیش به رخ رقبا می کشد.
Last edited by zanastark; 14-03-2009 at 15:05.
اینم یه عکس از پشت ماشین واقعا طراحی جالبی داره
پیشرانه12 سیلندر LP640 همچنان از زاویه 60 درجه بین ردیف سیلندرهایش بهره می برد امّا حجم پیشرانه V شکل آن از 6.2 به 6.5 لیتر رسیده که نتیجه آن افزایش توان از 580 به 640 اسب بخار است و آنچه می تواند آدرنالین خون شما را در هر لحظه افزایش دهد گردش این پیشرانه تا 8000 دور در دقیقه است. البته علیرغم تمامی این تغییرات این سوپراسپرت توانایی پوشش استانداردهای آلایندگی اروپا و آمریکای شمالی را دارد.
اکنونLP640 با شتاب صفر تا 100 کیلومتر برابر 3.4 ثانیه این توان را دارد تا با بهبود 0.4 ثانیه نسل گذشته مورسیه لگو را در آینه های جانبی ببیند.امّا نکته مهم دیگر رینگ های چرخ آلومینیومی جدید است که از نوع هرمرا با پهنای 7.5 اینچ در جلو و 13 اینچ در عقب و قطر 18 اینچ می باشد که نمایی زیبا و عضلانی به LP640 بخشیده است. ضمن آنکه تایر هایی با ابعاد 245/35ZR18 و 235/30ZR18 از نوع پیرلی ساب زیرو آن را همراهی می نماید. همچنین دیسک های ترمز با قطر 38 و 35.5 سانتی متر در جلو و عقب و ضخامت 34 و 32 میلی متر در جلو و عقب به همراه سیستم ضد بلوکه چهار کاناله و سنسورهای تشخیص سرعت و مجموعه هایی همچون DPR و TCS برای متوقف کردن این سوپراسپرت کافی به نظر می رسد.
مشخصات فنی لامبورگینی مورسیه لگوLP640
پیشرانهV12حجمموتور6496 ccحداکثر قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)640/8000حداکثر گشتاور (نیوتن متر/ دور دردقیقه)660/6000شتابصفرتا100(ثانیه)3.4حداکثرسرعت(Km/h)بیش از330طولعرض،ارتفاع،4610، 2058، 1135وزن(کیلوگرم)1665حجم مخزن سوخت (لیتر)100
واقعا منم دیوونه این ماشینم!
اینم عکس یه گذر موقت تو تهران از این گاو وحشی من که با دیدنش ضربان قلبم زد بالا........
حالا نوبت میرسه به گالاردو:
![]()
لامبورگینی گالاردو lp569_4 اسپایدر:
لامبورگینی با انجام یک فیس لیف مفصل بر روی گایاردو که کم کم به طرحی قدیمی تبدیل شده بود، LP560-4 را معرفی کرد که توانایی باقی ماندن در کورس رقابت را برای چند سال آینده نیز به گایاردو خواهد داد. پس از آن طبق روال معمول، مدل اسپایدر یا همان رودستر را معرفی و تولید کرده است.
در واقع گایاردو از همان ابتدا برای برادر بزرگتر خود یعنی مورسیه لگو یک زنگ خطر را به صدا در آورد و برای مشتریان لامبورگینی نیز هشداری بود به این مضمون: "چرا وقتی می توان یک لامبورگینی با قیمت نصف مورسیه لگو داشت و نشان گاو لامبورگینی بر پیشانی دارد، بیش از 300 هزار دلار برای مورسیه لگو هزینه کرد؟" مدیران لامبورگینی خیلی با هوش بودند که خیلی سریع جواب قانع کننده ای به این مشتریان دادند! (هر چند همین مدیران تا قبل از معرفی رسمی گایاردو اطلاعات دقیق فنی از آن منتشر نکرده تا مشتریان مورسیه لگو برای گایاردو صبر نکرده و آنها را از دست ندهند) جواب خیلی واضح بود: "چون گایاردو 10 سیلندر دارد، درهای آن بصورت عادی باز می شوند، کوچکتر و ضعیف تر از مورسیه لگو است، ظاهر زیبا و با جذبه مورسیه لگو را ندارد و ...". از همه مهمتر گایاردو را بچه مورسیه لگو نامیدند تا برای مشتریان آن ثابت شود که چیزی خیلی کمتر از مورسیه لگو خریداری کرده اند.
مطمئنا اگر در حال حاضر مورسیه لگو مدلی با نام LP640 نداشت، دیگر این دلایل مدیران لامبورگینی برای مشتریان قانع کننده نبود چون به قدری ویژگی های گایاردو LP560-4 ارتقا یافته که می توان گفت از آن پیشرانه 10 سیلندر فقط تعداد سیلندر ها ثابت باقی مانده و مابقی کاملا تغییر کرده است، ضمن اینکه ظاهر آن نیز بخصوص در قسمت جلو به مورسیه لگو شبیه شده است. این پیشرانه با حجم 5.2 لیتر (دقیقا 5204 سی سی)، همان طور که از اسم این مدل پیداست 560 اسب بخار در 8.000 دور در دقیقه تولید می کند و این به این معناست که به ازای هر لیتر قادر به تولید 107.6 اسب بخار است و لامبورگینی ادعا می کند که این بالاترین عدد در بین هم کلاسان گایاردو است. البته احتمالا لامبورگینی فراری 430 اسکودریا را فراموش کرده که به ازای هر لیتر 118 اسب بخار تولید می کند. این احتمال نیز وجود دارد که لامبورگینی مدل های استاندارد را در نظر داشته اما این نظریه نیز دو اشکال دارد. اول این که اگر فراری 430 اسکودریا مدل تقویت شده F430 محسوب می شود، LP560-4 نیز مدل ارتقا یافته گایاردو است و مورد دوم اینکه به فرض اینکه اسکودریا هم وجود نداشت باز هم این نسبت برای F430 معمولی 114 اسب بخار به ازای هر لیتر بود که برتر از LP560-4 است!!!
با این وجود، هیچ جیز از ارزشهای های این پیشرانه که توانایی تولید 540 نیوتن متر گشتاور را در 6.500 دور در دقیقه دارد، کم نمی شود. نمودار گشتاور این پیشرانه در محدوده وسیعی از دور پیشرانه نزدیک به بیشینه است و این به این معناست که شما هر زمان که به شتابگیری نیاز دارید (در هر سرعت و هر دور پیشرانه) سریعا می توانید به سرعت مطلوب خود برسید.
شتاب 0-100 کیلومتر نیز 4.0 ثانیه بوده ضمن اینکه حداکثر سرعت 324 کیلو متر در ساعت است که فقط یک واحد از مدل کوپه کمتر است. علاوه بر این ویژگی های ممتاز مهندسین لامبورگینی در سنت آگاتا (Sant'Agata) مصرف سوخت و خروجی در اکسید کربن را نیز 18 درصد بهبود بخشیده اند. از نظر تجهیزات نیز این لامبو دارای بهترین ها و ممتاز ترینها در کلاس خود است. سقف باز شو، کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین و بغل، تهویه مطبوع دو منطقه ای (در این سیستم هر کدام از سرنشینان می توانند شرایط دلخواه خود را کاملا مبرا از دیگری تنظیم کنند برای مثال راننده فضایی گرم و سرنشین فضایی سرد را می تواند برای خود تنظیم کند)، سیستم استریو با ورودی USB، صندلی های اسپرت با تنظیم پشت سری برقی، پوشش چرم کابین و چراغهای بی-زنون به همراه LED که قابلیت چرخش برای روشنایی مسیر را دارند و همچنین سری جدید رینگها با نام Apollo از جمله این امکانات هستند. علاوه بر این لیست بلند بالا، مشتریان می توانند تجهیزات لوکسی از جمله سیستم راهیابی ماهواره ای، بلوتوث، سیستم ضد سرقت، دوربین دید عقب و همچنین سیستم بالابرنده محور جلو برای مواقع گذر از دست انداز و یا مانع بلند را نیز سفارش دهند. با توجه به این امکانات و ویژگی های فنی عالی به نظر می رسد انتخاب یک محصول لامبورگینی بسیار سخت شده است، البته برای مردم عادی (و البته ثروتمند!) نه برای ماشین بازانی که بدون شک انتخاب آنان مورسیه لگو LP640 است
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)