تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: اثرات تایر

  1. #1
    حـــــرفـه ای nw_nk's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    پست ها
    14,223

    14 اثرات تایر

    سلام.

    می خواستم کمی اطلاعات عمومی اما درست راجع به مشخصات فیزیکی تایر (Tire) کسب کنم.

    اول اینکه چه عوامی داره مثل سایز (و پهنا) و شاید طرح ها

    دوم اینکه تغییر اونها چه اثری داره؟

    مثلا سایز و پهناش

    اگر یکی دو سایز تایر رو بزرگ کنیم مثلا از 14 به 15 چه تاثیری داره؟

    واضحه که

    سرعت ماشین باید کمی بیشتر بشه.

    کیلومترشمار دیگه سرعت واقعی رو نشون نمیده. در این مورد کمتر نشون میده.

    یا افزایش پهنا

    باعث نرم حرکت کردم ماشین میشه؟

    اما مصرف بیشتر سوخت.

    ترمز بهتر؟

    ...

    اطلاعاتی از این قبیل و اینکه کدام یک از این تغییرات به ماشین صدمه قابل توجه میزنه؟

    ...

    تذکر: صحبتم بیشتر در مورد ماشینهای ایرانی و کلا غیراستاندارده نه ماشین های کمپانی های معتبر جهان که همه چیزشون حساب شده است.

    ویرایش: خواستم در تاپیک لاستیک مطرح کنم اما دیدم اونجا بحث مارکه.
    Last edited by nw_nk; 11-03-2009 at 01:55.

  2. #2
    حـــــرفـه ای rami_hemi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,451

    پيش فرض

    دوست من
    یک تایر رو بیشتر با اندازه رینگ و پهنا و ارتفاع دیواره شناسایی میکنن .
    در مورد تغییر در اندازه تایر اول باید رینگ مورد نظر انتخاب بشه .مثلا برای ماشینی که اندازه رینگ استاندارد 14 هستش با یک مارک معتبر رینگ تا 16 اینچ میشه انداخت .اون هم برای اینکه تعادل حفظ بشه باید از لاستیکهای دیواره کوتاه استفاده بشه .
    در مورد پهنا هم هر چقدر پهنای لاستیک بیشتر بشه سطح چسبندگی بیشتر میشه و در مسیرهای مستقیم و تغییر مسیرهای سریع تعادل بیشتری پیدا میکنه و ترمز گیری ماشین همونطوری که گفتین بهتر میشه.و با توجه به نیروی اصتکاک بیشتر متور باید نروی بیشتری برای غلبه به اون تولید کنه که مصرف سوخت بیشتری مییشه اینم خودتون گفتین.
    یکی از بدترین معایب تغییر رینگ و لاستیک بدون توجه به اندازه استاندارد سنگین شدن فرمان به خاطر پهنای زیاد لاستیک کم شدن نیروی ترمز به خاطر اندازه بزرگتر رینگ و ضربه خوردن سوسپانسیون و در بیشتر موارد هماهنگ نبودن اندازه رینگ و لاستیک با توان و گشتاور موتور و فشار زیاد بر روی موتور.
    اینا کلا معایب یک تغییر نا صحیح و غیر علمی هستش .

  3. 4 کاربر از rami_hemi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    حـــــرفـه ای nw_nk's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    پست ها
    14,223

    پيش فرض

    ممنون.

    در مورد تایر تیوب لس چی؟ مزایا و معایبش؟

    یکی از مزیت هاش فکر کنم این باشه که بخاطر ضخیم بودنش کمتر پنچر میشه و ظاهرا پنچرگیریش هم سریع و راحته.

  5. #4
    حـــــرفـه ای rami_hemi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,451

    پيش فرض

    در موردشون و زیاد نمیدونم ولی نبود تیوب به خصوص توی سرعتهای زیاد و مقومت خوب تایر احتمال ترکیدگی کمی داره .

  6. این کاربر از rami_hemi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    حـــــرفـه ای Farshadd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    4,485

    پيش فرض

    بله درسته و البته مزیت اصلیش اینه که پنچری رو تحمل میکنه تا وقتی برسه به اولین پنچر گیری!!!

    وجود مایعی از نمیدونم چی که اسمشو یادم رفته در اون باعث میشه سوراخ های ریز به طور موقط کیپ بشه و ماشین بتونه تا پنچر گیری بره.

  8. این کاربر از Farshadd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •