تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




مشاهده نتيجه نظر خواهي: کدام دیفرانسیل را می پسندید؟

راي دهنده
29. شما نمي توانيد در اين راي گيري راي بدهيد
  • دیفرانسیل عقب

    15 51.72%
  • دیفرانسیل جلو

    4 13.79%
  • AWD

    11 37.93%
Multiple Choice Poll.
صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 21

نام تاپيک: لذت رانندگی با کدامیک بیشتر است؟ دیفرانسیل عقب یا جلو یا awd !!!

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه tatu_lover1366's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    mashhad
    پست ها
    366

    پيش فرض لذت رانندگی با کدامیک بیشتر است؟ دیفرانسیل عقب یا جلو یا awd !!!

    سلام به همه
    چند روز پیش با دوستا صحبت میکردیم , یک بحث جالب پیش امد, گفتم خالی از لطف نیست که اینجا هم مطرح بشه
    همینطور که تو تاپیک هم نوشتم لذت رانندگی با کدامیک بیشتر است؟
    خواهشی که دارم اینه که هر مدل دیفرانسیلی که مد نظر دارید دلیل انتخابتون هم ذکر کنید
    با تشکر

    البته نظر خودم روی دیفرانسیل عقب هستش علتش هم لذت بیشتر و قدرت بیشتری هستش که دیف عقب برای رانندش فراهم میکنه فعلن دلیل خاص دیگه ای ندارم

  2. #2
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    2,419

    پيش فرض

    لذت خیلی ربطی به عقب یا جلو بودن دیفرانسیل نداره ولی خوب معمولا ماشین های ارزون قیمت تر و شهری دیفرانسیل جلو هستن یا تمام ماشین های یکمی درست درمون دیفرانسیل عقب هستن یا دو دیفرانسیل (از شاسی بلند بگذریم مثل ماشینهای Audi) معمولا دیفرانسیل عقب ها هندلینگ بهتری دارن ولی بازم در حالت دو دیفرانسل چسبندگی ماشین خیلی بهتره.

  3. #3
    حـــــرفـه ای Farshadd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    4,485

    پيش فرض

    سلام.

    اولا عنوان کمکی اشتباه هست چون fwd همون دیف جلو هست ( forward wheels driver ) که املاش رو مطمئن نیستم. احتمال 99% منظورتون AWD بوده که دو دیف هم میشه و من هم خیلی دوست دارم.

    دوما دلایلی قبلا اینجا مطرح شده:

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


  4. این کاربر از Farshadd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #4
    آخر فروم باز ehsankalak's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    1,082

    پيش فرض

    احتمالا منظورش four will drive همون 4WD یا AWD بوده !!

  6. #5
    آخر فروم باز 2299's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    همین نزدیکی
    پست ها
    1,332

    پيش فرض

    4wdبيشتر براي ماشيناي شاسي بلند (آفرود ) استفاده ميشه
    awd بيشتر براي سواري
    البته فكر كنم

  7. #6
    حـــــرفـه ای D r i v e r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    4,985

    پيش فرض

    ولی فقط 405 دو دیفرانسیل!!!
    یه دونه کلیپ ازش توی یوتیوب دیدم خیلی حال کردم
    البته لنسر ها که جای خود دارند اونم ix چون فرشاد هم x رو دوست داره منم میخوام x رو دوست بدارم

  8. #7
    آخر فروم باز prowler88's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    Malaysia
    پست ها
    2,082

    پيش فرض

    یه مقدار در مورد اسم ها شک و شبهه به وجود اومده لازم دونستم برطرف شه.
    سه نوع داریم:
    FWD: Front Wheel Drive
    RWD: Rear Wheel Drive
    4WD: 4 Wheel Drive
    ماشین های AWD یا All Wheel Drive به ماشین هایی گفته میشه که به طور دائم دو دیفرانسیل نیستند و نیرو به صورت الکترونیکی تقسیم میشه.
    ماشین های بنز و ب ام و دیفرانسیل عقب هستند و ماشین های آئودی دیفرانسیل جلو.
    البته هر سه کمپانی آپشن هایی رو در اختیار راننده میذارن که بتونه ماشینش رو به صورت دو دیفرانسیل سفارش بده.
    برای دو دیفرانسیل در هر کمپانی یه اسم در نظر گرفته شده:
    Audi : Quattro
    Mercedes : 4MATIC
    BMW : Xi
    Last edited by prowler88; 07-03-2009 at 13:33.

  9. 7 کاربر از prowler88 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #8
    آخر فروم باز prowler88's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    Malaysia
    پست ها
    2,082

    پيش فرض

    به طور کلی همه ی ماشین های اسپرت دیفرانسیل عقب هستند. که تو هندلینگ ماشین تاثیر داره. ولی نمیشه گفت دیفرانسیل عقب همیشه بهتره. ماشین های دیفرانسیل عقب سر پیچ یه جور میپیچن و ماشین های دیفرانسیل جلو یه جور دیگه. از اون جایی که نیرو در ماشین های دیف عقب به چرخ های عقب منتقل میشه سر پیچ های تند عقب ماشین منحرف میشه و در ماشین های دیف جلو بر عکس جلوی ماشین بیشتر می پیچه.
    از برند هایی که ماشینشونو به صورت دیفرانسیل جلو زدن میشه به Chrysler, Volvo, Audi اشاره کرد.

  11. این کاربر از prowler88 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #9
    آخر فروم باز prowler88's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    Malaysia
    پست ها
    2,082

    پيش فرض

    چند نوع چیدمان برای محل قرارگیری موتور و وضعیت انتقال نیرو وجود داره.

    FF: Front Engine, Front Wheel Drive
    در این حالت موتور جلوی ماشین قرار داره و نیرو هم به چرخ های جلو وارد میشه. این حالت باعث میشه که جای کمتری اشغال بشه و جمع و جورتره. چون نیازی به ادوات انتقال قدرت به عقب نیست. این حالت در جاده های لغزنده از ماشین های موتور جلو دیفرانسیل عقب بهتره.
    FR: Front Engine, Rear Wheel Drive
    دلیل این که ماشین های لوکس یا اسپرت از حالت دوم استفاده میکنن اینه که در ماشین های دیف حلو اولا نیروی موتور زیاد باعث کاهش چسبندگی ماشین میشه و دوما از موتورهای پرقدرت و بزرگ که به صورت طولی قرار میگیرن نمیشه در دیف جلو استفاده کرد. این حالت تو ماشین های اسپرت زیاد استفاده میشه چون چسبندگی میره بالا و هندلینگ ماشین بهتر میشه.
    ***
    ماشین های دیفرانسیل جلو چون از قطعات کمتری برای انتقال نیرو استفاده میکنن میتونن فضای داخلی بیشتر و وزن کمتر و مصرف بنزین پایینتر رو باعث بشن. کنترل ماشین های دیف جلو که قدرت کمتری دارن راحتتره. و همون طور که گفتم تو جاده های برفی عملکرد بهتری دارن.

    ماشین های دیفرانسیل عقب تقسیم وزن بهتری دارن. در شتابگیری وزن به قسمت عقب منتقل میشه. شعاع چرخش کمتر. هندلینگ بهتر در جاده ی خشک. ترمز بهتر و استفاده از موتور های قویتر از ویژگی های دیگه ش هستند. ولی در عوض وزنشون و قیمتشون بیشتره. فضای داخلی هم معمولا کمتره.
    ***
    ماشین های چهارچرخ متحرک دو حالت دارن. یا موتور عرضی دارن یا طولی. این حالت باعث میشه که ماشین در شرایط لغزنده شتاب و چسبندگی بیشتری داشته باشه. به نوعی ترکیبی از دیف عقب و دیف جلو هستند. و در سرعت های بالا کنترلشون راحتتره. درعوض قیمتشون بالاتر میره و تعمیراتشون سخت تره. مصرف بنزینشون بیشتره. ترمز دستی هم عملکردش با ماشین های معمولی فرق میکنه.
    ***
    اولین ماشین موتور جلو دیفرانسیل عقب سال 1895 ساخته شد (Panhard).
    به دلیل افزایش قیمت بنزین از دهه ی 80 و موفقیت ماشین های دیفرانسیل جلو ماشین های امریکایی سنت دیرینه ی دیفرانسیل عقب خود را رها کردند.
    بر عکس بنز و ب ام و و جگوار ماشین های ژاپنی مثل نیسان و تویوتا از دیفرانسیل جلو استفاده میکنند. البته مدل های لوکس این دو یعنی اینفینیتی و لکسس دیف عقب هستند.
    تمام ماشین های کادیلاک از سال 2010 دیفرانسیل عقب خواهند بود.
    مدل های سوپر اسپرت دو دیفرانسیل : لامبورگینی مورسیه لگو و آئودی R8 , ...
    Last edited by prowler88; 07-03-2009 at 13:29.

  13. 5 کاربر از prowler88 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #10
    آخر فروم باز feryshad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    بابل
    پست ها
    1,674

    پيش فرض

    احتمالا منظورش four will drive همون 4wd یا awd بوده !!
    البته 4wd با awd فرق داره!!
    4wd به اونایی میگن که توانایی چهارچرخ متحرک رو دارند ولی در حالت عادی فقط دو چرخشون متحرکه و بودن دراز مدت در حالت چهارچرخ متحرک باعث صدمه میشه راحت ترین مثالش هم لندرور های داخل ایرانه
    ولی awd به اونایی میگن که چهارچرخ متحرک دائمی هستند مثل لامبورگینی ، بوگاتی ویرون و ...

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •