تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 18

نام تاپيک: چرا ماشین های ساخت داخل میخریم؟

  1. #1
    حـــــرفـه ای rami_hemi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,451

    پيش فرض چرا ماشین های ساخت داخل میخریم؟

    عنوان رو کاملا روشن و واضح زدم چرا با همه نا رضایتی و کیفیت نا مطلوب و علنا کلاهبرداری و ضعف خدمات پس از فروش باز هم ماشین جدید و تولید داخل میخریم.
    من در طی مدتی که نسبت به صنایع علاقه مند شدم همیشه شاهد این مسله بودم که تولیدکننده گان ما در ابتدای تولید یک محصول با توجه به اینکه بیشتر تبلیغات در کشور ما فرد به قرد هستش محصولات اولیه رو با کفیت تولید میکنن ولی وقتی نسبت به بازار اطمینان پیدا کردن کم کم یا در برخی موارد از کیفیت کم میکنن و به کمیت اضافه.
    اصولا من خودم شاهد این بودم که چطور توی یک کارخونه تولید خودرو کمیت اهمیت بیشتری از کیفیت داره و به اصطلاح فله ای تولید میشد .
    این موضوع یعنی کمبود کیفیت و اهمیت به کمیت توی صنعت انحصاری خودرو که در دست توانمند و مافیایی دولت هم هستش بیبشتر نمود پیدا میکنه و حمایت بی دریغ دولت از این صنعت به حدی هستش که بدون اون نمیتونن سر پا وایسن و این راهی میشه برای یک منبع بی پایان رانت برای مدیران ارشد این شرکتها که به جای استفاده از این حمایت برای پیشرفت در مسیر کیفیت بهتر به تنبلی و رانتخواری بپردازن .
    در این وضعیت قبیهانه هم اعلام کنن که نباید جلوی واردات باز بشه و موانع بیشتر هم بشه تا مبادا منبع سود سر شار شون از بین بره و هزارن حرفی که متاسفانه نمیشه گفت (من احترام خاصی به این سایت و فروم قتائلم و نمیخوام حتی به خاطر کلمه ای از حرفام اتفاقی بی افته)
    حالا ما با دیدین این همه دروغ و کلاهبرداری چرا باز هم میریم طرف ماشینای تولید داخل به خصوص دو شرکت دولتی معلوم الحال (بقیه تولید کنندگاه در حد واردکنندگان مشکلات زیادی دارن)
    واقعا چرا ما نمیتونیم تحریم کنیم تولیداتشون رو چرا باید حتما ماشین داشته باشیم .....
    میخوام نظر شما ها رو هم بدونم.

  2. این کاربر از rami_hemi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه tatu_lover1366's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    mashhad
    پست ها
    366

    پيش فرض

    فکر میکنم تنها علتش اینه که ما مجبوریم چون تمام راهها رو به رومون بستن الا ایران خودرو و سایپا
    وگرنه فکر میکنم اگه محدودیتها رو بردارن خودروساز ایرانی حتی 1سال هم نتونه دوام بیاره

  4. 2 کاربر از tatu_lover1366 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز 2299's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    همین نزدیکی
    پست ها
    1,332

    پيش فرض

    چون مجبوريم بنظرت اگه گمرگ نبود يكي از اين ماشيناي مزخرف داخلي تو خيابونا ميديدي اگه گمرك نبود رقابت ميرفت بالا اينا اشغال نميدادن دست مردم مثلا دلمون خوشه ميريم خودرو صفر ميخريم فرداش بايد تو تعمير گاه باشيم رامين گفتي مافيا بابا صد رحمت به مافيا

  6. 3 کاربر از 2299 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    2,419

    پيش فرض

    همونطور که دوستمون گفتن دلیلش که مشخص و همه میدونن چون بازار ما کاملا انحصاری هست.
    ولی قضیه به این سادگی نیست اصلا،ا گر از یه زاویه دیگه اگر به قضیه نگاه کنی دوست عزیز، به خاطر بهای بیش از حد مسئولین به این صنعت جدای از سود دار با بدون سود بودنش حالا یکی از پایه های اصلی صنعت مملکته و هزاران نفر دارن از همین صنعت نون می خورن الان و همه و حتی خوده دولت هم میدونه که ورود آزاد خودرو به کشور یعنی نابودی این صنعت یعنی دقیقا چاهی کندن خودشون که با کله توش میفتن، و این وسط گیر کردن نه میشه واردات رو آزاد کرد چون حداقل حداقلش صدمات بسیار زیادی به گروه بزرگی از سطح متوسط یا پایینتر مردم میخوره نه میشه گمرک رو بیشتر کرد چون اونقت شرکت های خودرو سازی بی خیال میشن واقعا سیاستهای فوق العاده اشتباه گذشته حالا یه مشکل بزرگ که به این راحتی نمیشه راهی براش پیدا کرد.
    فعلا تنها راهی که مسئولین به ذهنشون رسیده اینه که صبر کنن (چقدر؟) تا این صنعت شاید پا بگیره و ما شاید بتونیم با خودروسازهای دیگه در آینده رقابت کنیم (!!!؟؟؟) اونقت شاید بشه گمرک رو آزاد کرد (در خواب).
    Last edited by milky way; 06-03-2009 at 23:32.

  8. این کاربر از milky way بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    Banned
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    پست ها
    386

    پيش فرض

    انحصار بازار ، محدودیت گمرکی ، عدم اطلاع کافی مردم و جلوگیری از ایجاد نمایندگی های فعال خودروسازان خارجی

  10. 2 کاربر از Libra بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    پروفشنال steps's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    872

    پيش فرض

    به نظر من مجبوریم
    اما خودمون هم مقصریم
    اگه مردم از این دوشرکت دزد 2ماه ماشین نخرن اینا مجبور میشن قیمت رو بیارن پایین
    من العان خودم توکف تویوتا یاریس هستم که توقشم یه دست دوم 2006 بود طرف 6 میلیون می گفت

  12. #7
    آخر فروم باز bleu2u4u's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    4,174

    پيش فرض

    مشکل اینجاست که خودرو سازهای ما حتی با تعرفه های 110 درصدی هم قدرت رقابت ندارن و دارن فشار میارن تا این
    تعرفه رو بالاتر هم ببرن که فکر کنم موفق هم شدن و سال بعد تعرفه ها بالاتر میره

  13. #8
    آخر فروم باز MoHaMaD ZaNd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,548

    پيش فرض

    واقعا مسخرت . با پول سمند اون ور بتوني تويوتا كمري بخري !!!
    اين يعني بايد به آشغال هاي تو كشور بسنده كنيم !!!

  14. #9
    آخر فروم باز علیرضا's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2005
    محل سكونت
    تو دنیای خودم !
    پست ها
    1,517

    پيش فرض

    مجبور نیستیم . فکر می کنیم که مجبوریم . چرا ؟
    به خاطر اینکه تقریباً اولین آرزوی هر جوونی شده داشتن ماشین و چرخ زدن تو خیابون ها.
    هر جوونی تا یکم پول در میاره سریع به سرش می زنه که بره و یه ماشین بخره ، چه نیاز داشته باشه چه نداشته باشه . چون پز خوبیه ، تفریح خوبیه ... نمونش تمام دوستان و آشناهای من.
    از جمله اولین تصاویری که تو ذهن پوک این جوون های "تازه پول دیده" یا "تازه ماشین دیده"(جسارت به هیچ یک از دوستای عزیزم نمی کنم ، منظورم همین آشناهای خودمه) شکل می گیره، تصویر یک پراید یا یک 206 هست !

    دوم این گمرکی کمر شکنه . مطمئن باشید اگه این گمرکی های فضایی نبودن خودروسازهای ایرانی در کارخونه هاشونو باید می بستن . صد در صد همون طورکه دوستان ذکر کردن یکی از مهمترین منابع درآمد دولت همین صنعت خودرو اندازی (به جای خودروسازی) داخله . مگه مخشون عیب داره که بیان گمرکی رو آزاد کنن ؟
    نامردای پست، ماشینی که میدن دست ملت انقدر بی کیفیت و نا امنه که تن ملت می لرزه وقتی می شینن تو یکی از اینا . rami_hemi جان به قول خودت بعد از چند وقت کیفیت میره کنار ...
    بعد از یه مدتی هم سر و کله ی ال-نود و مینیاتور و ماشین های مثلاً جدید پیدا میشه . که در حقیقت یه نون خوری دیگه واسه خودشونه .
    داستان ال-نود که هنوز ادامه داره و ملت هنوز نمیدونن چه کلاهی سرشون رفته !

    یه چیز دیگه . مطمئن باشید اکثر خودروهای وارداتی امروزی ، خودروهای تاریخ گذشته ی دیروز کشورهای دیگه است ...

    واقعاً متأسفم

  15. 3 کاربر از علیرضا بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #10
    آخر فروم باز علیرضا's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2005
    محل سكونت
    تو دنیای خودم !
    پست ها
    1,517

    پيش فرض

    واقعا مسخرت . با پول سمند اون ور بتوني تويوتا كمري بخري !!!
    اين يعني بايد به آشغال هاي تو كشور بسنده كنيم !!!
    آره آمارها خیلی مسخره اند محمد جان.

    به قول شما با پول سمند می تونی کمری بخری !
    ایران که از این خبرا نیست !!!؟؟ باید پول خون بدی تا کمری بهت بدن . تازه چه کمری ای ؟ کمری برگشت خورده ی بازارهای آمریکا و اروپا . کمری ای که سال 2004 تو آمریکا تو جاده بود ، سال 2007 به عنوان New Camry اومد ایران ملت کلی حال کردن !!!

    به نظر شما ، همین سران و مدیران دو شرکت سایپا و ایران خودرو سوار چه ماشین هایی هستن ؟ جرأت می کنن تو پراید 132 و سمند بشینن ؟؟؟

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •