تبلیغات :
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 7 از 7

نام تاپيک: اینتر کولر

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه tatu_lover1366's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    mashhad
    پست ها
    366

    پيش فرض اینتر کولر

    مکانيزم کاري توربو شارژر و سوپر شارژر بر اساس فشرده کردن هواي موتور هست. اما مشکل اين 2 وسيله کاهش چگالي هواي ورودي به موتوره.

    تو اين شرايط هواي ورودي مولکول هاي کمتري دارن و همونطور که ميدونيد هواي سرد از هواي گرم سنگينتره.

    دليل اين سنگيني هم وجود مولکول هاي بيشتر نسبت به هواي گرمه. در اصل گرما باعث ميشه حرکت مولکولها بيشتر باشه و برخورد اونها هم بيشتر.
    اين برخورد باعث ميشه مولکولها از هم فاصله بگيرن و فضاي بيشتري رو اشغال کنن.
    اينتر کولر در واقع يه مبدل حرارتي هست که هواي ورودي به موتور رو خنک ميکنه تا چگالي اون زياد بشه.
    اينتر کولر يه جورايي شبيه رادياتور ماشينه يعني هوارو بوسيله آب يا
    هواي بيرون خنک ميکنه و از اين حيث به 2 قسمت تقسيم ميشه:
    1-اينتر کولرهاي هوا با هواي سرد بيرون
    2-اينتر کولر هاي هوا با آب

    اين مبدل حرارتي از نظر قرار گيري هم در مسير هوا به 2قسمت تقسيم ميشه:
    1-اينتر کولر
    2-افتر کولر

    تو قسمت اول قبل از مراحل فشرده سازي قرار ميگيره و لي افتر کولر بعد از اتمام تمام مراحل تراکم هوا قرار ميگيره.

    اين وسيله اي که مطرح کردم نبايد دما رو از 25 درجه خنک تر بکنه چون سرد شدن بيش از حد هوا باعث کاهش راندمان حرارتي و تنش و افزايش ضربه در موتور ميشه.
    اينتر کولر باعث ميشه راندمان حجمي موتور بالا بره و همچنين باعث افزايش قدرت موتور و در نتيجه کاهش مصرف سوخت بشه.

  2. 2 کاربر از tatu_lover1366 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    حـــــرفـه ای Farshadd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    4,485

    پيش فرض

    ممنون از مطلبتون.

    گرم شدن هوای ورودی به موتور از لحاظ بیشتر یا کمتر شدن هر مولکولی رنجی به موتور نمیرسونه.

    بیشترین مشکلی که ایجاد میکنه اینه که تعداد و غلظت مولکول های اکسیژن رو در هوای ورودی کم میکنه و این برای مخلوط شدن با سوخت و در نهایت سوختن مشکل ایجاد میکنه. چرا که برای هر سوختنی اکسیژن نیازه.

  4. 2 کاربر از Farshadd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز metal_militia's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    محل سكونت
    شمرووون!
    پست ها
    2,181

    پيش فرض

    ورود هوای گرم به داخل موتورز باعث خودسوزی بنزین داخل سیلندر میشه و قبل از اینکه موتور به نقطه مرگ بالا برسه بنزین مشتعل بشه و عواملی مثل ناک کاهش قدرت موتور و... در خود داره
    پس گرم شدن هوا ورودی تاثیر زیادی در کار کرد موتور داره
    و جالبه بدونید که مقدار ضریب فراریت بنزین رو در پالایشگاه ها با توجه به فصول خاص(گرما و سرما) و همچنین اینهیبیتور ها رو کم و زیاد میکنند تا بر اثر تغییرات دمایی +(دمای هوای وردی به موتور) ناک و... بوجود نیاد.
    پس ورود هوای گرم مشکلاتی رو بوجود میکنه!

    با احترام

  6. این کاربر از metal_militia بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    آخر فروم باز metal_militia's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    محل سكونت
    شمرووون!
    پست ها
    2,181

    پيش فرض

    اگر دوست داشته باشید تحلیل ترمودینامیکی توربو شارژر رو براتون بنویسم که چگونه ورود هوای اضافه قدرت موتور رو افزایش میده!!

  8. #5
    حـــــرفـه ای rami_hemi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,451

    پيش فرض

    بنویس متال
    جالب میشه
    راستی متال جان اگه میخوای با اسم خودت بگم اگه خودت راضی باشی.
    و یه چیزی یادم افتاد کسی احیانا کتاب ترمودینامیک مهندسی :اتکینز نداره اینجا .شدیدا یه بخش تقریبا کوچیک نزدیک 250 صفحه مورد نیاز منه (در مورد متورهای استرلینگ و چرخه استرلینگ.

  9. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه tatu_lover1366's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    mashhad
    پست ها
    366

    پيش فرض

    بنویس متال
    جالب میشه
    راستی متال جان اگه میخوای با اسم خودت بگم اگه خودت راضی باشی.
    و یه چیزی یادم افتاد کسی احیانا کتاب ترمودینامیک مهندسی :اتکینز نداره اینجا .شدیدا یه بخش تقریبا کوچیک نزدیک 250 صفحه مورد نیاز منه (در مورد متورهای استرلینگ و چرخه استرلینگ.
    میتونی از تو سایت انجمن مهندسان ایران بصورت e-book دانلودش کنی(البته نمی دونم هنوزو تو سایت هست یا نه)

  10. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه tatu_lover1366's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    mashhad
    پست ها
    366

    پيش فرض

    ممنون از مطلبتون.

    گرم شدن هوای ورودی به موتور از لحاظ بیشتر یا کمتر شدن هر مولکولی رنجی به موتور نمیرسونه.

    بیشترین مشکلی که ایجاد میکنه اینه که تعداد و غلظت مولکول های اکسیژن رو در هوای ورودی کم میکنه و این برای مخلوط شدن با سوخت و در نهایت سوختن مشکل ایجاد میکنه. چرا که برای هر سوختنی اکسیژن نیازه.
    آره حرفتون بجاست مشکل خاصی ایجاد نمی کنه
    منظور منم در اصل توضیح علت افزایش راندمان موتور در اثر استفاده از اینتر کولر بود

  11. این کاربر از tatu_lover1366 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •