تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 14

نام تاپيک: موزه‌ی پورشه، نمایشگاه خلاقیت در طراحی اتوموبیل

  1. #1
    آخر فروم باز mohamad23's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    4,859

    پيش فرض موزه‌ی پورشه، نمایشگاه خلاقیت در طراحی اتوموبیل





    نمای بیرونی موزه‌ی پورشه

    نام پورشه، خودروهای اسپورت و مسابقه‌ای را در ذهن تداعی می‌کند؛ خودروسازی کوچکی در اشتوتگارت آلمان که علیرغم تولید کمتر، درآمد ناخالصی بیشتر از "ب‌ام‌و" دارد. این اتوموبیل اینک برای خود صاحب موزه‌ای گیرا و دیدنی شده است.





    تاریخ خودروسازی پورشه تقریبا به قدمت تاریخ اتومبیل است. فردیناند پورشه طراح آلمانی‌ای بود که با ارائه مدل‌های اولیه این خودرو، به سرعت نام خود را در میان تولیدکنندگان اتومبیل مطرح کرد. او دانش خود را در شرکت خودروسازی دایملر آلمان (سازنده مرسدس) هم به کار گرفت و دو مدل تاریخی مرسدس‌های اسپرت "کمپرسور" را در دهه ۱۹۲۰ طراحی کرد. وی مدتی نیز به عنوان طراح اتومبیل در کارخانه فولکس​واگن فعالیت می​کرد.
    فردیناند پورشه در آغاز دهه بعد (۱۹۳۱) به‌طور مستقل شروع به کار کرد و پایه‌های مهم تولید خودروهای اسپورت و مسابقه‌ای، با نگاه به آینده را بنا نهاد. در تاریخ خودروسازی آلمان هم‌چنین از وی در طراحی خودروهای فولکس واگن نام برده می‌شود (۱۹۳۶). به "سوسک" (فولکس قورباغه‌ای)، "پورشه قِل‌قِلی" هم گفته می‌شد.
    نخستین خودرو با نام تجاری "پورشه" در سال ۱۹۴۸ ساخته شد که "Roadstar 356" نام داشت. این خودرو بر پایه خودروهای فولکس واگن طراحی شد. ورود به عرصه خودروهای اسپورت در سال ۱۹۵۱ و با مدل "Alu Coupé" از سری ۳۵۶ آغاز شد. پورشه قصد داشت با تکیه بر تجربه‌های حاصل از رقابت‌های اتومبیل‌رانی، امنیت و اطمینان خودروهای خود را بهبود ببخشد.
    در سال ۱۹۶۴ بود که یکی از سری‌های اسطوره‌ای
    نمایی از درون موزه‌ی پورشه
    خودروی پورشه، یعنی سری ۹۱۱ به بازار آمد. در همان سال پورشه مدل "Carrera GTS Coupé " از سری ۹۱۱ به‌عنوان نخستین خودرو با اتاق غیر فلزی عرضه شد. تولیدات پورشه روز به روز پیشرفته‌تر می‌شدند، خصوصیتی که امروز هم یکی از سیاست‌های تولید این خودروسازی است.
    پورشه پنجمین خودروساز آلمان از نظر دارایی و درآمد سالانه است. درست است که اتومبیل‌های این خودروساز معمولا در تعداد کم تولید می‌شوند، اما عموما در میان خودروهای گران‌قیمت طبقه​بندی می​شوند؛ به‌طوری که این کارخانه با تولید تنها ۹۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در سال، ۷/ ۵ میلیارد یورو درآمد (بدون کسر مالیات) سالیانه دارد که این مبلغ از درآمد "ب‌ام‌و" هم بیشتر است.
    موزه جدید پورشه، ۳۱ ژانویه بازگشایی شد
    موزه پورشه که از سال ۱۹۷۶ برای عموم قابل بازدید است، تاریخ پورشه را از مدل‌های قدیمی و پرخاطره تا طرح‌های جدید نشان می‌دهد. برخی از مدل‌های قدیمی این خودرو همانند "Flitzer" گاه‌گاهی در مسابقه‌ها یا جشنواره‌های خودروهای قدیمی شرکت داده می‌شوند.
    کارخانه پورشه موزه جدیدی را با معماری کاملا مدرن در محل این کارخانه در شهر اشتوتگارت ساخته است. این مجموعه در آخرین روز ماه ژانویه ۲۰۰۹ (۱۲ بهمن) افتتاح شد. موزه جدید پورشه ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع وسعت و ۸۰ غرفه دارد.
    به گفته دست​اندرکاران، این ساختمان از طراحی منحصر به فردی برخوردار است که فن​آوری ۴ یا ۵ سال پیش قادر به ساخت آن نبود. ساختمان موزه بر روی ۳ پایه بنا شده و در ساخت آن از ۱۰ هزار تن فولاد استفاده شده است. برای مقایسه می​توان به برج ایفل اشاره کرد که در ساختمان آن ۷ هزار و ۸۰۰ تن فولاد به​کار رفته است. تقسیم وزن ساختمان موزه جدید به صورت متعادل روی ۳ پایه، از ویژگی​های معماری این بناست.
    در موزه جدید پورشه برخی مدل از این خودرو که از ابتدای تأسیس کارخانه تا کنون ساخته شده‌اند، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارند.
    مجموعه خودروی گردآوری​شده در موزه پورشه را می​توان از جهتی با موزه مرسدس مقایسه کرد. هر دو موزه چیزی دارند که دیگران ندارند: در موزه مرسدی نخستین خودروهای ساخته​شده تاریخ در معرض دید هستند و در موزه پورشه نخستین خودروهای اصطلاحا "اسپورت".
    موزه جدید، علاوه بر سالن نمایش، از کارگاه موزه، مرکز خرید، بایگانی پورشه، رستوران و مراکز اجتماعات بزرگ نیز برخوردار است.

    دویچه وله
    Last edited by mohamad23; 01-02-2009 at 15:49.

  2. #2
    آخر فروم باز mohamad23's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    4,859

    پيش فرض



    پورشه ۹۰۴ مسابقه‌ای ساخت سال ۱۹۶۵. این خودروی ۶ سیلندر در ۳۱ ژانویه ۲۰۰۸ در نمایشگاه خودروهای قدیمی در برمن در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

  3. #3
    آخر فروم باز mohamad23's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    4,859

    پيش فرض





    این تصویر، هرمان روتر، بازسازی‌کننده خوروهای قدیمی، را در سال ۱۹۹۹ در کارگاه کار خود نشان می‌دهد. وی بر روی نخستین پورشه مدل ۳۵۶ کار می‌کند؛ خودرویی که در آلمان به نام "Nr.1" مشهور بوده و در سال ۱۹۴۸ ساخته شده است. این اتومبیل در اوت ۱۹۹۸ در هنگام خارج‌کردن از هواپیما از ارتفاع چندمتری به پائین افتاد. نخستین پورشه مدل ۳۵۶، پس از یک دوره بازسازی طولانی‌مدت، به شکل روز اول خود درآمد.




  4. #4
    آخر فروم باز mohamad23's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    4,859

    پيش فرض



    یکشنبه، سوم ژوئن ۲۰۰۱، یکی از خودروهای افسانه‌ای از سری ۳۵۶ اسپورت پورشه، در یک پیست اتومبیل‌رانی در جنوب برلین، کمی پیش از آغاز رقابت.

  5. #5
    آخر فروم باز mohamad23's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    4,859

    پيش فرض


    پورشه سری Spyder 908، یکی از ۸۲ مدلی که از ۳۱ ژانویه ۲۰۰۹، در موزه جدید کارخانه پورشه در اشتوتگارت در معرض دید علاقه‌مندان قرا می‌گیرد. تصویر، این خودرو را در آینه بغل یک خودروی دیگر نشان می‌دهد.

  6. #6
    آخر فروم باز mohamad23's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    4,859

    پيش فرض


    دوشنبه، ۲۲ اکتبر ۲۰۰۱، پورشه مدل ۹۱۷ ساخت سال ۱۹۷۰ در نمایشگاه خودرو در شهر اِسِن آلمان. شخصی که در کنار خودرو ایستاده، آنته وِرِند، یکی از مدل‌های آلمانی است. در پس‌زمینه تصویر هم قسمت‌هایی از یک مرسدس مدل ۱۹۲۷ دیده می‌شود که از مجموعه پادشاه آلفونسو (اسپانیا) به نمایش گذاشته شده است.

  7. #7
    آخر فروم باز mohamad23's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    4,859

    پيش فرض


    پورشه از سری ۹۱۱، تیپ RS ساخت سال ۱۹۷۰. تصویر، این خودرو را در رالی زمستانی خودروهای قدیمی نشان می‌دهد. این مسابقه از ۱۱ تا ۱۳ ژانویه ۲۰۰۷ در سوئیس برگزار شد و در آن ۴۵ خودرو از ۲۲ خودروساز که در سال‌های ۱۹۲۸ تا ۱۹۷۸ ساخته شده بودند، شرکت داشتند. شرکت‌کنندگان از ۷ کشور با هم به رقابت پرداختند.

  8. #8
    آخر فروم باز mohamad23's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    4,859

    پيش فرض


    پورشه سری ۹۱۱ توربوی کابریو، خودروی اسپورت کروکی با سقف غیرفلزی.

  9. #9
    آخر فروم باز mohamad23's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    4,859

    پيش فرض


    یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های پورشه در جشنواره سرعت در وست‌ساسِکس انگلستان (تصویر از فستیوال سال ۲۰۰۵). این فستیوال از سال ۱۹۹۳ برگزار می،‌شود و در آن قهرمانان کنونی و قدمی مسابقات رالی با خودروهای خود در آن شرکت می‌کنند.






  10. #10
    Banned
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    پست ها
    386

    پيش فرض

    مرسی ، خیلی اطلاعات خوبی بود

    در ضمن :

    پورشه سری Spyder 908
    Spider منظورش بوده ؟

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •