ريو 16 ميليون تومانی در سال اینده
مدير عامل گروه خودروسازي سايپا از توليد و عرضه ريو گريبكس اتوماتيك با قيمت 16 ميليون تومان در بهار سال آينده خبر داد.
به گزارش فارس ، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح خط توليد ريو گريبكس اتوماتيك اظهار داشت: در توليد ريو اتوماتيك 140 قطعه تعويض و 110 قطعه جديد نصب شدهاست.
وي با بيان اينكه نمونههاي اوليه ريو اتوماتيك طي هفتههاي اخير توليد شدهاست گفت: اين خودرو داراي چند آپشن جديد است و موتور يورو 3 روي آن نصب شده است.
وي نصب ايربك، كمربند ايمني قابل تنظيم و همچنين قابليت تنظيم چراغهاي جلوي خودرو را از ديگر آپشنهاي ريو اتوماتيك عنوان كرد و افزود: به منظور ايجاد رفاه بيشتر براي خريداران خودرو امكان نصب صندلي قابل تنظيم بر روي ريو اتوماتيك فراهم شده كه از طريق نصب اين صندلي ميزان گودي كمر راننده قابل تنظيم است.
وي ادامه داد: افزايش و بهبود ايزوله بودن خودرو در مقابل صوت از ديگر اقدامات انجام شده بر روي ريو اتوماتيك است و علاوه بر اين، كاهش آلودگي حاصل از خودرو نيز در دستور كار سايپا قرار داشته است.
مدير عامل شركت سايپا در ادامه با اشاره به موضعگيري سازمان استاندارد در مورد توليد پرايد با سطح استاندارد پايين در كشور گفت: همه خودروهاي توليد سايپا، استانداردهاي روز كشور را پاس ميكنند و اگر اين استانداردها را پاس نميكنند، شما نبايد مجوز توليد را صادر ميكرديد.
وي همچنين تصريح كرد: رسانه ملي هر روز با پخش برخي مصاحبههايي عنوان ميكند كه خودروسازان باعث آلودگي هوا ميشوند و يا به بحث قيمتگذاري خودروهاي داخلي با رويكرد منفي ميپردازد.
بذرپاش همچنين گفت: آتش نشاني نميتواند وظيفهاش را به خوبي انجام دهد و به جاي آن به نقد خودروسازان ميپردازد.
وي با بيان اينكه همچنان منتظر ارائه آمار سوانح جادهاي و دلايل بروز آن گفت: تاكنون در اين مورد آمار دقيقي منتشر نشده است.
مدير عامل سايپا ادامه داد: خودروسازان نميتوانند در مورد مديريت نظم ترافيكي در شهر پاسخ دهند.
وي صنعت خودروسازي را مظلومترين صنعت كشور دانست و افزود: زمانيكه افزايش قيمت جهاني مواد اوليه اتفاق افتاد، هيچ گونه افزايش قيمتي در خودرو نداشتيم و آن زمان كسي نپرسيد كه چرا خودرو گران نميشود ولي امروز كه قيمت مواد اوليه سير نزولي پيدا كرده، ميگويند چرا خودرو ارزان نميشود.
وي گفت: در حال حاضر كاهش قيمت خودرو در دستور كار ما قرار دارد و ما فقط بين 2 تا 5/4 درصد سود روي هر خودرو در نظر ميگيريم.
وي ادامه داد: يك روز به خودروسازان اعلام ميكنند كه بايد خودروي دو گانه سوز توليد كنيد، روز ديگري ميگويند كه توليد نكنيد و حتما فردا ميخواهند بگويند خودروي سه گانه سوز توليد كنيد!
بذرپاش افزود: با اين حال خودروسازان همواره با تغييرات كنار آمده و دستورات صادر شده را اجرا كردهاند به طوريكه 50 درصد توليدات سايپا طي سال گذشته و امسال دو گانه سوز بوده است.
وي همچنين تاكيد كرد: رقابتهاي بين بنگاهي نبايد باعث شود اظهار نظرهاي نادرست در مورد برخي توليدات مانند مينياتور انجام شود.
__________________