تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: Z-Brush یا MudBox

  1. #1
    آخر فروم باز b3dnet's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,690

    پيش فرض Z-Brush یا MudBox

    با سلام به همگی
    خوب من دیروز متوجه برنامه ی برنامه ی MudBox شدم که تولید خوده شرکت Autodesk هستش میخواستم بدونم که Z-brush قویتره یا Mudbox....

    اینم اطلاعاتی در مورد Mudbox

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. #2
    پروفشنال 3d-meysam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    796

    پيش فرض

    راستش zbrush خیلی قوی تره و تمرینات بیشتری هم داره
    ولی من خودم از zbrush زیاد خوشم نمیاد (واسه محیط کسل کنندشه) و دوست دارم با mudbox کار کنم
    اما چون zbrush قوی تره مجبورم
    موفق باشی

  3. 2 کاربر از 3d-meysam بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    خوب از نظره قوی بودنو کارایی بیشتر zbrush قوی تره اما چون آبجکت های پیچیده ای رو که توی زیبراش میسازیم برای وارد کردنشون به مکس یا مایا مشکل داریم و سخته اونا رو انیمیشن کنیم
    بعضیا میگن مودباکس بهتره و با محیط خوده مکس سازگار تره


    اما من فکر میکنم اگه با دیسپلیس و نرمال بامپ مدلو توی مکس یا مایا بیاریم مشکلی نباشه

  5. 2 کاربر از hadi665 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    خوب منم همین سوال رو داشتم...متوجه شدم کلا مودباکس خیلی مونده که به زبراش برسه...

    مودباکس کامپیوتر خیلی قویتری هم میخواد برای کار...چون مثل محصولات دیگه autodesk برپایه polygon کار میکنه...ولی زبراش با سیستم کاملا متفاوتی کار میکنه...

    ولی خوب من از مودباکس خوشم میاد...برام جالبه.....چون به قول میثم محیطش خیلی بهتر از زبراشه....

  7. این کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #5
    آخر فروم باز b3dnet's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,690

    پيش فرض

    ممنون از همگی
    لطف کردید

  9. #6
    داره خودمونی میشه mcsg's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    tehran
    پست ها
    197

    پيش فرض

    دوستان خواهش میکنم اگر کسی در مورده یه موضوعی نظر میده با دلیل و برهان نظر بده اگه کسی میگه فلان برنامه از فلان برنامه قوی تره حتما دلیلشم بگه اینم کلی گفتم و مختص به این نظر خواهی نیست ممنون

  10. #7
    داره خودمونی میشه mcsg's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    tehran
    پست ها
    197

    پيش فرض

    سایت اصلی و نمونه کارای mudbox به نظر من که واقعا حرفه ای کار شدن
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  11. #8
    داره خودمونی میشه mcsg's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    tehran
    پست ها
    197

    پيش فرض

    -عملکرد و سطح کارایی این نرم افزار از جهت محاسبه تعداد polygon ها بالا رفته و حالا می توانید به راحتی با 25 میلیون polygon مدل خود را subdivide (نرم) کرده و روی آن جزئیات اضافه کنید.


    -محیط کاری نرم افزار (preview) بصورت بی سابقه ای قوی شده ، شما می توانید تمام عناصری را که قبلا در محیط رندر می توانستید ببینید حالا در محیط کار (preview) به صورت real-time ببینید. هم اکنون هنگام کار بر روی مدلتان سایه ها، بافتها، بازتابها، حتی عمق میدان (depth of field) و نورهای محیطی HDRI و Ambient Occlusion بروی viewport در خدمت شماست. حالا از کارتان بدون رندر خروجی بگیرید!.


    Dave Cardwell در مورد افزایش کارایی این نسخه مادباکس می گوید: ما کلا engine و ساختار الگوریتمی محیط کارِ رندری نرم افزار را دوباره برنامه ریزی و طراحی کردیم و همچنین به طور اساسی سیستم براش (Brush) آن را گسترش دادیم. همچنین در ادامه می افزاید مشکل اساسی دیگری که خیلی از کاربران از آن رنج می بردند حجم فایل های ذخیره شده توسط این نرم افزار بود که باعث می شد حجم زیاد و غیر منطقی از هارد دیسک اشغال شود ، که ما این مشکل را هم تا حد زیادی رفع کردیم.


    نکته قابل توجه دیگر در صحبت های آقای کارول این بود که برای حل مشکل خشک بودن حرکات stamp آن ها آمده اند از الگوریتم نرم افزار Alias StudioPaint استفاده کرده اند، پس از این به بعد حرکات brush شما بسیار نرم تر خواهد بود همچنین می توانید کنترل واضح و روشنی از فاصله ای که میان stamp های شما می افتد داشته باشید.


    در آخر وقتی مصاحبه کننده از آقای کارول می پرسد آیا این ورژن هنوز احتیاج به یک سخت افزار قوی دارد؟ آقای کارول جواب می دهد: احتیاج به یک عَبر کامپیوتر.. ندارد !؟ و مانند تمام محصولات دیگر autodesk باید یک سیستم معقول در حد اسم کاری که داری انجام می دهی داشته باشی. همچنین می افزاید به خاطر طراحی خاصی که در مورد گرافیک محیط کاری (preview) آن انجام شده ، کارت گرافیکتان بسیار تاثیرگذار خواهد بود همچنین من خودم با لپ تاپ Dell 1520 که کارت گرافیکش 8600 mobile می باشد کار کردم وهیچ مشکل سخت افزاری در آن نداشتم.
    در آخر هم آقای کارول می گوید: نمیخواهد خودتان را به سخت افزار محدود کنید، در هر صورت کامپیوتر های امروزی به اندازه کافی ارزان هستند.
    نویسنده علیرضا ساعی از انجمن سایت :sat2sat.org

  12. 7 کاربر از mcsg بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #9
    آخر فروم باز Dark Kingdom's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    خونه
    پست ها
    1,737

    پيش فرض

    سلام

    من خیلی با MudBox کار کردم ولی بنظرم Zbrush ابزارها و آزادیه عمل بیشتری داره . . . . .

  14. 2 کاربر از Dark Kingdom بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •