تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 14

نام تاپيک: اواین حرکت : انیمشن سازی و متحرک سازی

  1. #1
    داره خودمونی میشه alpha2008's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    120

    14 اواین حرکت : انیمشن سازی و متحرک سازی

    سلام این بحث میخوام با دوستان را بندازم خودم تا حدودی اشنایی دارم ولی کلا میخوام از اول بدونم که چه کارهای برای یک انمیشن بلند لازم توضیح کامل بدید .؟

    خوب یک چیزی که خیلی برام مهم چگونه رسیدن به کیفیت نمایش خیلی بالاست در حد سینمایی یا real یا CG البته فراموش نکنید به شکل متحرک .؟

    از انواع نرام افزار های مفید و پر کاربرد هم معرفی و توضیحات هم داده بشه .؟


    با تشکر
    Last edited by alpha2008; 17-01-2009 at 11:46.

  2. 2 کاربر از alpha2008 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    پروفشنال 3d-meysam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    796

    پيش فرض

    ما که نفهميديم سوال کردي يا توضيح دادي
    ولي بنظر من نرم افزار مکس و براي گرفتن خروجي باکيفيت بايد بجاي رندر بصورت ويدئويي اونا رو بصورت عکسهاي متوالي ذخيره کني و با يک نرم افزار پيشرفته (مثل Composition) هم بهش افکت بدي و هم در يک فايل ويدئويي رندر کني.
    براي اينکه رندرت هم واقعي تر بنظر برسه يا از mental ray و يا v-ray استفاده کن

    موفق باشيد

  4. 5 کاربر از 3d-meysam بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    داره خودمونی میشه alpha2008's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    120

    پيش فرض

    سلام ممنون

    ما که نفهميديم سوال کردي يا توضيح دادي
    سوال بود علامت سول که گذاشتم

    ولي بنظر من نرم افزار مکس و براي گرفتن خروجي باکيفيت بايد بجاي رندر بصورت ويدئويي اونا رو بصورت عکسهاي متوالي ذخيره کني و با يک نرم افزار پيشرفته (مثل composition) هم بهش افکت بدي و هم در يک فايل ويدئويي رندر کني
    کمی برای قسمت اول توضیج میتونید بدید به این شکل زمان نمیبره زیاد ؟ راهای دیگر هم وجود داره ؟

  6. #4
    پروفشنال 3d-meysam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    796

    پيش فرض

    زمانش که به حجم و مدت زمان انيمشن بستگي داره. هرچه از تشکسچرها و چندظلعي هاي بيشتري در پروِژه استفاده کني، طبيعتاً مدت اونم بيشتر ميشه
    اما بخاطر داشته باش که يک انيمشن کار حرفه اي هيچوقت پروژهاي مهم خودش رو از توي خود برنامه در قالب يک فايل ويدئويي avi و يا mov ذخيره نميکنه.
    علتش اينه که اگه شما يک انيمشن 5 ديقه اي رو در عرض 5 ساعت رندر کرديد و متوجه اشکالي در يکي يا چند فريم از اون شديد، بايد اشکالات رو رفع کنيد و دوباره اونو رندر کنيد که کار خسته کننده اي ميشه
    اما اگه بصورت عکس هاي متوالي ذخيره بشه ميتوني فريم مورد نظر رو پيدا و اون فريم رو درست و با رندر کردن تنها همان فريم مشکل خودتو رفع کني و اونو به مجموعه عکس ها اضافه کني
    دليل دوم هم اينه که تصاوير هميشه کيفيتي خوبي رو دارن

    اگه سوالي ديگه اي بود درخدمتم
    موفق باشيد

  7. 5 کاربر از 3d-meysam بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #5
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    خوب کارای زیادی باید کرد...مراحل زیادی داره...به این سادگی نیست و کار یک نفر هم نیست....

    برای رئال بودن انیمیشن احتیاج به امکانات زیادی هم هست.
    مثلا برای حرکات شخصیت ها نیاز به موشن کپچر داری....
    یا مدلسازی هات باید خیلی با جزییات باشن.....
    سیستم تکسچر دادن خیلی پیچیده است....... برای کانال های مختلف متریالت باید مپ های مختلفی بدی....مثلا برای یه چهره خیلی رئال سازنده حدود 11 مدل تکسچر ساخته بود...مصلا یه تکسچر سیاه سفید میزان درخشش پوست تو هر نقطه رو مشخص میکرد...یه تکسچر برای بامپ..یه تکسچر برای رنگ...یه تکسچر برای رنگ لایه زیری پوست. و خیلی چیزای دیگه....
    نور پردازی باید توسط یه آدم حرفه ای و متخصص تو این زمینه انجام بشه....
    برای هر کار باید متخصص داشته باشی...مثلا یه نفر فقط برای ساخت و مدلسازی مو و یکی دیگه برای انیمیت مو...حتی چیزای ریز از این هم احتیاج به یه نفر آدم متخصص داره....

    همه اینکار ها رو هم بکنی آخرش زمان رندر وحشتناک میشه و نیاز به دستگاههای غول پیکر رندر فارمر داری....

    انیمیشن رئال خیلی پر هزینه است.....

  9. 8 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #6
    آخر فروم باز J U N I P E R's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,316

    پيش فرض

    يه سوال:

    تو شاهكار هايي مثل رتتوييل ميميك صورت و حالت راه رفتن و ... خب خيلي حرفه ايه (يه كم بيشتر از خيلي!)
    براي نشون دادن اضطراب و خوشحالي و ... به جز cg كار ها از افراد ديگه اي هم بهره مي برن؟
    مثلا يه روانشناس يا همچين آدمايي كه حركت ماهيچه هاي ابرو و صورت و ... رو تو حالتاي مختلف بدونن يا همه ي اينا دست همون انيماتوره؟
    تو ايران چطور؟

    ممنون

  11. این کاربر از J U N I P E R بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #7
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    یکی از مهمترین کارهایی که برای میمیک چهره انجام میدن اینه که فیلم از آدمها میگیرن و فریم به فریم ماه ها مورد بررسی قرار میدن....این کار طی 4 سال تو دانشگاه بهشون تدریس میشه....و کارگردان جدا برای این کار دارن....برای حالت ها چهره نیازی به شخص دیگه ای نیست....افراد دیگه رو که سی جی کار نیستن بیشتر برای زمانی که این اتفاقات میافته(حالت چهره عوض میشه) و یا فیلمنامه استفاده میکنن.....
    البته این رو هم بگم که تو رتتویل یه کارشناس فقط مخصوص ترکیب رنگ هر صحنه داشتن....یعنی تا این حد تخصصی کار کرده بودن...

    تو ایران 15 نفر میشینن و داداش سیا میسازن که از این 15 نفر 13 نفر معماری خوندن با مکس آشنا شدن و تقریبا هیچ زمینه هنری برای کار ندارن...اون دو فر دیگه هم از نظر فنی اینقدر قوی نیستن که بتونن این کارها رو انجام بدن..البته دلیل اینکه زیاد تخصصی با این کار برخورد نمیشه بودجه کم و محدودیت زمانی زیاد هست...

  13. 4 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #8
    آخر فروم باز J U N I P E R's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,316

    پيش فرض

    شهاب جالب بود ممنون!
    دوستان اگه چيز هاي ديگه اي هم راجع به شاهكار هاي انيميشن ميدوند بگيد همه حال كنن!
    توي انيميشن هاي حرفه اي از موشن كپچر استفاده ميشه؟
    آخه من شنيده بودم تو كاراي خيلي حرفه اي واسه اين كه كار طبيعي در بياد دستي انيميت ميكنن!

  15. این کاربر از J U N I P E R بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  16. #9
    داره خودمونی میشه alpha2008's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    120

    پيش فرض

    سلام واقعا عالی خیلی عالی
    بحث ادمه بدید

    و اگر امکان هست کمی درباره اینکه یک اماتور برای شروع کار سه بعدی باید چه کار هایی انجام بده مثلا یک نفر می گفت مودلسازی بهتری شروع کار سه بعدی خوب - نظر شما چی ؟

  17. #10
    آخر فروم باز J U N I P E R's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,316

    پيش فرض

    یک اماتور برای شروع کار سه بعدی باید چه کار هایی انجام بده مثلا یک نفر می گفت مودلسازی بهتری شروع کار سه بعدی
    خب بستگي داره هدفت از كار سه بعدي چي باشه.
    ولي در كل يه آماتور اول بايد اصول اوليه مدلسازي رو ياد بگيره.تكسچرينگ(بافت دهي) و رندر هم همين طور.
    بعد كه يه ديد كلي نسبت به علم سه بعدي پيدا كرد ميتونه به اون قسمتي كه علاقه منده بيشتر بپردازه و توي اون قسمت متخصص بشه.
    خب يكي مدلساز ميشه، يكي نور پرداز، يكي رندرمن(فردي كه توي رندر مهارت كسب مي كنه)، يكي انيماتور(متحرك ساز) و ....

  18. 2 کاربر از J U N I P E R بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •