تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 18

نام تاپيک: باز نشدن درب cd-rom

  1. #1
    آخر فروم باز kourosh_sos's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    محل سكونت
    کنار یه عالمه 01001
    پست ها
    1,237

    9 باز نشدن درب cd-rom

    با سلام خدمت تمامي دوستان عزيز بي مقدمه ميرم سر اصل مطلب من يک CD-ROM ايسوز 40X MAXدارم که يه مدتي بود که وقتي دکمه eject رو ميزدم تا سيني درايو بيرون بياد يکم طول ميداد و بعضي مواقع هم با تمام تلاشي که ميکرد بيرون نميومد و بايد دوباره eject رو ميزدم تا بيرون بياد حالا چند روزي هست که اصلا بيرون نمياد يعني هرچي تلاش ميکنه تا درب رو باز کنه نميتونه حالا ميخواستم بنده رو راهنمايي کنيد که چيکارش کنم تا درست بشه در ضمن براي تجربه شخصي خودم دوست دارم که خودم درستش کنم اگه آموزشي چيزي در مورد درست کردن CD-ROM ومرتبط با مشکل من هست به بنده معرفي کنيد ممنون ميشم .
    Last edited by kourosh_sos; 07-01-2009 at 20:10.

  2. #2
    کـاربـر بـاسـابـقـه befermatooo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    پست ها
    4,188

    پيش فرض

    منم همین مشکل رو دارم . علتش رو خوب نمیدونم والا

    راه حلی که یک از دوستان بهم گفته اینه که توی این درایو همیشه یک سی دی باشه

    علتش رو دوستان بهتر میدونن

  3. #3
    حـــــرفـه ای Majid393's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2006
    محل سكونت
    P30\/\/0ЯLD
    پست ها
    4,108

    پيش فرض

    اتفاقا" منم همین مشکل رو دارم و میخواستم تاپیکش رو بزنم که دیدم دوستان زحمتش رو کشیدن .......
    سی دی رام من هم دقیقا" همونیه که تو پست اول ذکر شده ......

    حالا راه حل چیه ؟؟؟ :-/

  4. #4
    داره خودمونی میشه ice boys's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    TABRIZ
    پست ها
    149

    پيش فرض

    مثل اینکه اینجا همه یه مشکل رو داریم!!!!!
    ولی مال من یکدفعه این مشکل پیش اومد و اولش سالم بود .
    لطفا به ما چند نفر کمک کنید.

  5. #5
    آخر فروم باز Benygh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    5,721

    پيش فرض

    کش هایی که در سی دی رام شما است ضعیف شده ! باید عوضش کنید !
    میتونید از سوزن استفاده کنید برای باز کردن ! سوزن رو وارد اون سوراخ ریز کنید ...

  6. 3 کاربر از Benygh بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه ارمغان جنون's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    پست ها
    357

    پيش فرض

    منم همین مشکلو داشتم البته واسه من sony بود بردم نمایندگیش درست کرد گفت واسه چرخ دنده هاش بوده!

  8. #7
    داره خودمونی میشه sajed DJ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    BEYOND THE INVISIBLE
    پست ها
    55

    پيش فرض

    این مشکل تنها از یک جا ناشی میشه و اون ضعیف شدن و یا مشکل سیستم خروج یا همون eject هستش
    این سیستم متشکل از این قطعاته :

    1- dc motor که در قسمت جلویی درایو قرار داره
    2- تسمه که نیروی موتور رو به چرخ دنده هایی منتقل میکنه
    3- سیستم مکانیکی یه به وسیله یک تعداد چرخ دانده و بالشتکهایی کنترل و هدایت میشه

    معمولا (بالای 90%) این مشکل از ضعیف شدن dc motor ناشی میشه که نمیتونه قدرت لازم رو برای غلبه بر آهنربای نگهدارنده cd تامین کنه و در گیر میکنه ولی موارد دیکه ای مثل افتادگی تسمه (منظورم همون شل شدنه ) و یا کثیفی بیش از حد سیستم مکانیکی هم میتونه باعث این مشکل بشه .

    راه حل :


    1- بهترین راه تعویض موتور هستش که کار بسیار ساده ایه و معمولا با هزینه کمتر از 1000 تومان مشکل حله(البته اگه مشکل از موتور باشه)
    2- اگه دیدین تسمه همچین قرص و محکم سر جاش نیست و همچین یکم لق میزنه که خوب تکلیف مشخصه هزینش هم 250 تومنه (تازه اگه فروشنده گرون فروش باشه )
    نکته :ممکنه تسمه قرص و محکم سر جاش باشه ولی چرب شده باشه که باید تسمه و فولی سر موتور و چرخ دنده رو باهم و توسط مایع ضرف شویه یه حالی بدین
    3- تمیز کردن مکانیکی و سایر ادوات رو بزارین به عنوان آخرین تیر نجاتتون (یعنی اکه از 1 و 2 و 4 جواب نگرفتین)
    این کار علت داره ، علتش هم اینه که تو کارخونه برای غلبه بر اصطکاک از یک سری گریس های خاص اسنفاده می کنن که با گریس های معمولی که تو دسترس ماست فرق داره و اگه مجبور به این کار شدین خبر بدین تا بگم چه گریسی میتونین استفاده کنین (الان نمیگم تا یه کم حالتون گرفته شه D-
    4- راه حل چهارم رو خودم قبول ندارم چون اعتقاد دارم یکسری مشکلات بعدی رو پیش میاره ولی خوب بعضی وقت ها چاره ای نیست ، و این راه اینه که سیستم مغناطیسی قفل کننده دیسک رو ضعیف کنیم

    برای این کار (در 98%) زیر برچسب روی درایو یک درپوش هست که باید اون رو باز کنیم و به آهن ربای زیر این درپوش برسیم ،بهترین راه برای باز کردن این در پوش فشار از داخله و در بقیه موارد (2%) احتیاج به این کار نیست و اهن ربا در داخل درایو و توسط یک نگه دارنده ای به شاسی درایو پیچ شده .
    حالا باید این آهن ربا رو بشکنیم و سپس اون رو سرجاش بزاریم
    و یا با قرار دادن مقوا بین اهن ربا و صفحه نگه دارندش (در صورت امکان) فاصله آهن ربا رو از دیسک زیاد کنیم


    این یک سری از تجربیات من در حل این مشکل در طول چندسال تعمیرات بود که امیدوارم بتونین ازشون استفاده کنین و نتیجه بگیرین
    هرجا هم که مشکل داشتین بگین تا اگه از دستم بر میومد کمکتون کنم.

  9. 5 کاربر از sajed DJ بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #8
    آخر فروم باز kourosh_sos's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    محل سكونت
    کنار یه عالمه 01001
    پست ها
    1,237

    پيش فرض

    این مشکل تنها از یک جا ناشی میشه و اون ضعیف شدن و یا مشکل سیستم خروج یا همون eject هستش
    این سیستم متشکل از این قطعاته :

    1- dc motor که در قسمت جلویی درایو قرار داره
    2- تسمه که نیروی موتور رو به چرخ دنده هایی منتقل میکنه
    3- سیستم مکانیکی یه به وسیله یک تعداد چرخ دانده و بالشتکهایی کنترل و هدایت میشه

    معمولا (بالای 90%) این مشکل از ضعیف شدن dc motor ناشی میشه که نمیتونه قدرت لازم رو برای غلبه بر آهنربای نگهدارنده cd تامین کنه و در گیر میکنه ولی موارد دیکه ای مثل افتادگی تسمه (منظورم همون شل شدنه ) و یا کثیفی بیش از حد سیستم مکانیکی هم میتونه باعث این مشکل بشه .

    راه حل :


    1- بهترین راه تعویض موتور هستش که کار بسیار ساده ایه و معمولا با هزینه کمتر از 1000 تومان مشکل حله(البته اگه مشکل از موتور باشه)
    2- اگه دیدین تسمه همچین قرص و محکم سر جاش نیست و همچین یکم لق میزنه که خوب تکلیف مشخصه هزینش هم 250 تومنه (تازه اگه فروشنده گرون فروش باشه )
    نکته :ممکنه تسمه قرص و محکم سر جاش باشه ولی چرب شده باشه که باید تسمه و فولی سر موتور و چرخ دنده رو باهم و توسط مایع ضرف شویه یه حالی بدین
    3- تمیز کردن مکانیکی و سایر ادوات رو بزارین به عنوان آخرین تیر نجاتتون (یعنی اکه از 1 و 2 و 4 جواب نگرفتین)
    این کار علت داره ، علتش هم اینه که تو کارخونه برای غلبه بر اصطکاک از یک سری گریس های خاص اسنفاده می کنن که با گریس های معمولی که تو دسترس ماست فرق داره و اگه مجبور به این کار شدین خبر بدین تا بگم چه گریسی میتونین استفاده کنین (الان نمیگم تا یه کم حالتون گرفته شه D-
    4- راه حل چهارم رو خودم قبول ندارم چون اعتقاد دارم یکسری مشکلات بعدی رو پیش میاره ولی خوب بعضی وقت ها چاره ای نیست ، و این راه اینه که سیستم مغناطیسی قفل کننده دیسک رو ضعیف کنیم

    برای این کار (در 98%) زیر برچسب روی درایو یک درپوش هست که باید اون رو باز کنیم و به آهن ربای زیر این درپوش برسیم ،بهترین راه برای باز کردن این در پوش فشار از داخله و در بقیه موارد (2%) احتیاج به این کار نیست و اهن ربا در داخل درایو و توسط یک نگه دارنده ای به شاسی درایو پیچ شده .
    حالا باید این آهن ربا رو بشکنیم و سپس اون رو سرجاش بزاریم
    و یا با قرار دادن مقوا بین اهن ربا و صفحه نگه دارندش (در صورت امکان) فاصله آهن ربا رو از دیسک زیاد کنیم


    این یک سری از تجربیات من در حل این مشکل در طول چندسال تعمیرات بود که امیدوارم بتونین ازشون استفاده کنین و نتیجه بگیرین
    هرجا هم که مشکل داشتین بگین تا اگه از دستم بر میومد کمکتون کنم.
    سلام
    دوست عزيز شما که تو کار تعميرات هستي ميشه نحوه تعويض dc motor و موارد ديگر رو بصورت تصويري براي ما قرار بدهيد اگه اين کارو کنيد که ممنونتون ميشيم

  11. #9
    داره خودمونی میشه sajed DJ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    BEYOND THE INVISIBLE
    پست ها
    55

    پيش فرض

    حقیقتش الان امتحاناتم شروع شده شدید هم تو درسهام عقبم
    ولی رو چشم تو اولین فرصت این کار رو انجام میدم .

    ولی کلا کار خیلی ساده ای هستش (فعلا یه توضیح کوچیک میدم تا بعد)

    موتور به یه برد کم عرض که پشت پنل جلویی درایو هست به وسیله دو پایه خود موتور لحیم شده

    شما اول باید پیچ های درایو رو باز کنید و کاور های فلزی اون رو از شاسی جدا کنید.
    حالا اگه به زیر درایو نگاه کنید میبینید 2 تا برد هست که با یک کابل تخت به هم متصل شدن .
    یکی برد اصلی هست که تقریبا 10*14 هست و دیگری 3*14 که ما با کوچیکه کار داریم
    (البته توجه داشته باشین که نه تنها این اعداد ثابت نیستن بلکه بعضی از درایو ها دارای برد یک تکه هستن)
    اکنون باید از بالای درایو به قسمت برد کوچک رو نگاه کنین و 2 پیچ کوچک که موتور رو به شاسی وصل کرده پیدا و باز کنین .
    تسمه را از دور فولی موتور خارج کنین
    برد کوچک توسط 2 ضامن کوچک پلاستیکی مهار شده و به آرامی این ضامن ها رو فشار بدین و برد رو آزاد کنین .

    اگه مراحل بالا رو درست انجام داده باشین الان باید برد از شاسی رها شده و از جای خودش خارج بشه .
    حالا میتونین به یک حویه و قلع کش پایه های موتور رو از برد جدا کنین و با یک موتور سالم تعویض کنین .

    البته به دوستانی که دست به پیچ گوشتی خوبی ندارن توصیه میکنم اجازه بدن یک تعمیر گاه مناسب براشون این کار رو انجام بده
    تا مجبور نشن خرج یه درایو نو رو رو دست خودشون بزارن .

    موفقق باشین
    Last edited by sajed DJ; 08-01-2009 at 20:29.

  12. 2 کاربر از sajed DJ بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #10
    آخر فروم باز kourosh_sos's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    محل سكونت
    کنار یه عالمه 01001
    پست ها
    1,237

    پيش فرض

    داش ساجد ما بي صبرانه منتظر آموزشت هستيم خيلي کارم گيره

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •