تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 6 12345 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 56

نام تاپيک: ريو چه جور ماشينيه

  1. #1
    آخر فروم باز panther99's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,325

    1 ريو چه جور ماشينيه

    سلام دوستان . من قصد خريد ماشين دارم . هر جا هم گشتم نتونستم اطلاعات كاملي در مورد موتور بدنه شاسي هندلينگ سرعت و شتاب راحتي تجهيزات و ... اين ماشين يك جا كسب كنم . از دوستاني كه اين ماشين رو خريدن تقاضا دارم اينجا نظراتشون رو بگن حتي ريز ترين نكته اي كه تو ماشينشون ديدن و قابل ذكر هست . به موارد بالا هر نكته اي در مورد اين ماشين به نظرتون مياد بگيد و نكته دوم اينكه در مقايسه با ماشينهاي هم قيمت يا نزديك به اون كدوم رو بگيرم و چرا ؟؟
    ممنون ميشم اگه تو اين تاپيك هم يه بحث اختصاصي و فني در مورد اين ماشين بشه و هم ما رو كمك كنيد بهترين انتخاب رو داشته باشيم . بودجه ام هم در حد ريو هست .

  2. #2
    حـــــرفـه ای D r i v e r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    4,985

    پيش فرض

    این اطلاعات ماله سایت سایپا هست که من میذارم:
    نوع موتور : انژکتوری
    نوع : 4 سیلندر - DOHC
    حجم موتور : 1493 سی سی
    نسبت تراکم : 9.5 به 1
    گشتاور : 135 نیوتن بر متر در دور موتور 4500 دور در دقیقه
    قدرت موتور : 97 اسب بخار در دور موتور 5500 دور در دقیقه
    مصرف سوخت ترکیبی : 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
    حداکثر سرعت : 175 km/h
    سيستم تهويه مطبوع ، سيستم قفل مركزي ، شيشه بالابر برقی درب هاي جلو و عقب ، شيشه ها رنگي ، آنتن ثابت روی سقف ، دورسنج موتور ، ----- جلوگیری از آلاینده های تبخیری ، گرم كن شيشه عقب ، سیستم رادیو + (CD Player(MP3 ، ساعت دیجیتال ، کمربند ایمنی صندلیهاي جلو و عقب ، آینه هاي جانبي قابل تنظیم از داخل ، برف پاک کن دو سرعته جلو با تایمر قابل تنظیم ، درب بازکن صندوق عقب از داخل ، سیستم تغذیه سوخت انژکتوری ، فرمان هیدرولیک ، سيستم ضد سرقت (Immobilizer) ،

  3. این کاربر از D r i v e r بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    حـــــرفـه ای D r i v e r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    4,985

    پيش فرض

    اینم چند تا عکس ازش :













    اینم عکس از موتورش اگه ماله ریو های تو ایران نیست ببخشید چون من موتور ریو رو تا العان از نزدیک ندیدم :

    Last edited by D r i v e r; 19-12-2008 at 01:05.

  5. 2 کاربر از D r i v e r بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    حـــــرفـه ای D r i v e r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    4,985

    پيش فرض

    این رو از سایت tuning talk برداشتم که اونها هم خودشون از مجله ماشین برداشته بودن :
    توی tuning talk خیلی به این نویسنده پریده بودن که یکم بی انصافی کرده در باره ریو!

    کیا ریو نخستین بار در پایان دهه 90 میلادی به بازار عرضه گشت و در حضور چند ساله اش در بازار توانست به لطف قیمت ارزان در مقابل امکانات و تواناییهایش از فروش خوبی برخوردار شود ضمن آنکه در سال 2003 چهره ظاهری آن مورد بازنگری قرار گرفت و کمی از حالت غیر عادی طراحی اولیه آن کاسته شد .
    ارائه این خودرو به بازار کشورمان همزمان با عرضه نسل جدید آن در بازارهای جهانی است . اما به هر حال کیا ریو با توجه به محدودیتهای تنوع داخلی و به عنوان یک خودروی جدید میتواند از شانس خوبی برای فروش برخوردار باشد . طراحی ظاهری آن ساده است و شاید بهترین نقاط طراحی آن خطوط روی در موتور و هماهنگی آن با جلو پنجره و سپر جلو باشد در مقابل مواردی همچون ابعاد چراغهای جلو و عقب ابعاد بزرگ سپر عقب خصوصا در زمان دیدن خودرو از نمای عقب و جای پلاک عقب که از بالا تا پایین در صندوق بار امتداد یافته به همراه خط برش جانبی در صندوق بار از موارد منفی قابل ذکر هستند البته بایستی نگاهی نیز به طراحی رقبای آن در بازار داخلی داشت در طیف قیمت کیاریو خودروهایی مانند پژو206 انواع سمند و پژو405 مهمترین رقبایش را تشکیل میدهند که گذشته از پژو206 سایرین از طراحی شاهکاری بهره مند نیست . اما بدلیل گذشت زمان از عرضه آنها در اذهان جا افتاده تر هستند در مجموع کیا ریو کاملا بهرمند از یک طراحی ظاهری گویا است که در اولین برخورد نیز دو نکته را به بیننده القا میکند . اول آنکه یک خودروی اقتصادی و شاید تا حدودی فاقد هیجان بوده و دوم آنکه محصول کشورهای جنوب شرق آسیا است . البته چنین طراحیهای ظاهری نیز علاقمندان خاص خود را دارد خصوصا افرادی که سالهای جوانی را پشت سر گذاشته اند چنین خودروهایی را همچون پژو206 معمولا ترجیح می دهند . در بخش طراحی داخلی نیز همه چیز ساده پیش رفته . مجموعه طرح داشبورد . ارگونومی قابل قبولی برخوردار است . مجموعه نشان دهندها ساده و خواناست و آنچه بیشتر از همه جلب توجه میکند به کار گیری وسیع قطعات پلاستیکی با ظاهری نه چندان معقول است و مثبت ترین نکته در این میان اهرم تعویض دنده است . ضمن آنکه مواردی مانند پوشش در برگیرنده بالا برهای شیشه ها و قاب در برگیرنده ادوات میانی ... داشبود و قاب توپی پشت فرمان از موارد منفی است که بیشتر به نظر میاید . فضای داخلی خودرو برای چهار سر نشین کافی به نظر میرسد . البته اگر سرنشینان جلو بخواهند از راحتی خوبی بهره مند گردند طبیعی است که در چنین خودرویی سرنشینان عقب بایستی به کاهش رفاهشان رضایت دهند .
    در مجموع فضای داخلی خودرو برای استفاده کوتاه مدت در داخل شهر و یا یک مسافرت نه چندان طولانی پایان هفته البته به شرط عدم وجود بیش از 4 سرنشین قابل قبول به نظر میرسد اما در مسافتهای طولانی بدلیل ویژگیهای ذاتی خودرو خسته کنند خواهد بود . کیا ریو با پیشرانه 1/5 لیتری 16 سوپاپ در کشورمان عرضه شده که گونه قوی تر آن است . این پیشرانه دارای توانی برابر 97 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 132 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه است . چنین توانایی برای جثه 1153 کیلو گرمی آن نسبتا کافی به نظر میرسد و از نظر رقم نیز تقریبا با توان خودرویی همچون پژو405 برابری میکند در شتاب گیری نیز میتواند پا به پای 405 بیاید اما نکته ای که همانند بسیاری دیگر از چنین خودروهایی نظراتان را جلب خواهد کرد . عدم لذت و هیجان در زمان انجام یک شتاب گیری سریع است که ناشی از چند عامل بوده . عدم جذابیت نشان دهنده ها و غربالک فرمان و صدای موتور به همراه احساسی که در زمان انجام یک شتاب گیری به شما دست میدهد ضمن آنکه ضریب دنده یک آن بهتر انتخاب میشد میتوانست در شتاب گیری سریع آن موثر باشد . و نوعی حالت کندی را در آغاز شتاب گیری احساس ننمائید .
    کشش آن نیز در دورهای میانی معمولی است و اگر خواهان توان بهتر باشید بایستی همواره نیم نگاهی نیز به یک دنده سنگین تر داشته باشید چون در دورهای زیر 3500 دور هر زمان که پدال گاز را بفشارید پیشرانه موتور عکس العمل سریعی را از خودش نشان نخواهد داد . عملکرد فرمان ... جعبه دنده و مجموعه کلاچ قابل قبول است و توان ترمزها نیز کافی به نظر میرسد . اما ابعاد نامناسب رینگ و لاستیک موجب نوعی حالت گیجی فرمان در سرعتهای بالا و عدم مانور پذیری خودرو میگردد . با این حال از حیث هندلینگ با در نظر گرفتن ابعاد نا مطلوب رینگ و لاستیک بایستی نمره قبولی را به آن داد. در مجموع آنچه که در بحث تواناییهای حرکتی ریو باید به آن اشاره داشت این است که آن را برخلاف تبلیغاتی که در موردش میشد نبایستی خودرویی جوان پسند دانست و بر عکس مناسب برای افرادی است که شور و حال جوانی را پشت سر گذاشته اند و یک رانندگی نسبتا روان برای سرنشینان مهمتر از یک رانندگی همراه با لذت است .
    کیا ریو در مقایسه با رقبایی همچون 405 سمند و حتی 206 از کیفیت ساخت و مونتاژ خوبی برخوردار است و همانند برخی خودروهای داخلی عدم تطبیق قطعات و یا فواصل عجیب بین قطعات در آن دیده نمی شود . اما سازنده داخلی با حذف برخی لوازم مانند : ضربه گیرهای روی درها ... چراغهای راهنما روی گلگیر ... پروژکتور جلو .... ایر بگ های راننده و سرنشین و سیستم ضد بلوکه ترمز ( ای بی اس ) لطمه جدی به مجموعه ایمنی خودرو وارد کرده و این در حالی است که از حیث تجهیزات پایه و رفاهی برای خودرویی در این سطح ریو با وجود امکاناتی مانند بالا بر های برقی تمامی شیشه ها ... پخش صوت سی دی .... تنظیم 5گانه صندلی راننده جلو ... چراغ احتیاط سوم و اهرم باز کننده در صندوق و مخزن سوخت از داخل اتاق با مکانیزم مکانیکی فرمان هیدرولیک و تهویه مطبوع و سویچ ضد سرقت راضی کننده خواهد بود . قیمت ریو هم اکنون در بازار حدود 11/5 تا 12 میلیون تومان با توجه به رنگ بدنه است که البته عدم انتخاب مجموعه سویچ ضد سرقت آن 200000 تومان از این قیمت میکا هد . در مورد ارزش آن در مقابل رقم پرداختی میتوان از چند دیدگاه مختلف به آن نگاه کرد . اگر قیمت آن را با 206 تیپ 2 و یا 5 مقایسه کنید چنین پرداختی زیاد به نظر میرسد در حالیکه اگر قیمت آن را با هیوندای ورنا مقایسه کنید که از هر نظر هم سطح هستند قابل قبول خواهد بود . ولی در مجموع مهمترین نیاز ریو در حال حاضر کاهش قیمت آن به کمتر از 11 میلیون است تا توان رقابت هر چه بیشتر به 2 رقیب سر سختش یعنی 206 بعنوان خودروی انتخابی افراد جوان تر و سمند معمولی بعنوان انتخاب خانوادها را بیابد . اگر بدنبال هیجان و لذت در رانندگی هستید ریو خودروی مطلوب شما نخواهد بود و اگر به دنبال یک خودروی اقتصادی به هزینه های نگهداری مناسب در درازمدت میباشید و بدتان نمی آید که گهگاهی فشاری نیز بر پدال گاز بیاورید ریو انتخاب قابل قبولی خواهد بود . به این نکته نیز بایستی توجه داشت که ریو در واقع حاصل تکامل افزون بر دو دهه خودروی پراید است و اگر نگاهی به جایگاه پراید (فورد فیستا) در سال 80 میلادی داشته باشیم در صنعت خودروی سازی امروز کیا ریو در همان جایگاه است و بی دلیل نیست که کیا موتورز کره نسل جدید در بخش کشورها بنام پراید معرفی کرده است.

    نقل شده از مجله ماشین شماره 280 صفحه 14.....
    آزمایش رانندگی و نوشته : مهندس مصطفی ممقانی اصل

  7. این کاربر از D r i v e r بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #5
    داره خودمونی میشه mershio's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    پست ها
    68

    پيش فرض

    یه سوال این عکسی ه گذاشتین رو سپر عقب مه شکن نداره
    من یه مدل اینجوری دیدم جریان این چیه؟
    بعد چرا جلوشون جای مه شکن خالیه؟
    اونایی که میزارن خودشون میزارن؟

  9. #6
    داره خودمونی میشه bushveg's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    پست ها
    177

    پيش فرض

    ببین من یک سال ریو داشتم تو امضا هم عکسش هست . ماشینه بدی نیست از 405 و سمند بهتره ولی یکم ظریف و زنونه هست بدنش از جلو و عقب محکمه ولی از بقل نه چون یه بار با باسن مبارک خوردم تو گل گیر عقب نافرم رفت تو. ببین ماشین خوبیه ولی زود اوراق میشه واسه من بعد از 10 ماه به خرج افتاد نمایندگی هم جنساش آشغاله من الان تندر 90 خریدم فقط ترمز abs ش به ریو می ارزه
    کلآ ماشینای کره ای دوومشون نسبت به ماشینای فرانسوی کمتره. راستی ریو رنگ دستگیره هاش بعد از 2_3 ماه میره در هاش هم یه کم مهکم باید ببندی تا بسته شه تنظیم ارتفاع فرمان هم نداره دیگههههههه...... اهان .. اون میله بین چرخاش اذیتت نمیکنه تو خاکی من همه جا باهاش رفتم اون خدا بیامرز . شتابش خوبه . تندر یه کوووچکووولوو بیشتره شتابش . اهان. صندلی عقبش بزرگ نیست خیلی ولی از هرچی باشه بزرگتر از 206 هست . ولی عقب تندر بشین کف بر میشی.
    بازم اینا نظر منه اگه کمکت کنه خوشحال میشم.. رو نمایندگی تعمیرات سایپا اصلآ حساب نکن

  10. 3 کاربر از bushveg بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7
    حـــــرفـه ای D r i v e r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    4,985

    پيش فرض

    یه سوال این عکسی که گذاشتین رو سپر عقب مه شکن نداره
    من یه مدل اینجوری دیدم جریان این چیه؟
    بعد چرا جلوشون جای مه شکن خالیه؟
    اونایی که میزارن خودشون میزارن؟
    راستش اونا سفارشی و غیر سفارشی دارن
    به صورت آپشن هست
    مثله air bag برای سرنشینان جلو و abs و پروژکتور های جلو
    روی سپر عقب هم چیزی نگفته ولی من تو خیابون هم با مه شکنش رو دیدم وهم بدون مه شکنش رو

  12. 2 کاربر از D r i v e r بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #8
    آخر فروم باز Terova's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    1,662

    پيش فرض

    وقتی نشستی تو مایشن انگار کمی رفتی پایین و بنظر من زیاد تسلط نداری..

    ولی در کل من این ماشین رو به سمند.. 405 .. و تندر ترجیح میدم..

  14. #9
    آخر فروم باز panther99's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,325

    پيش فرض

    سيستم تهويه مطبوع چي؟؟؟ از كولر و بخاريش راضي هستيد؟؟؟؟ شتابش چطوره ؟؟ نسبت به 405 يا سمند؟؟ و همينطور سرعتش؟؟ تو سرعتهاي بالا هندلينگش چطوره؟؟ قدرت موتورش نسبت به وزنش خوبه ؟؟ راحتي سرنشيناي عقب و جلو و ايمني؟؟ و ... ؟؟؟؟؟؟؟

  15. #10
    آخر فروم باز avecina.ir's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    باس 1333
    پست ها
    1,283

    پيش فرض

    وقتی نشستی تو مایشن انگار کمی رفتی پایین و بنظر من زیاد تسلط نداری..
    دقیقن همینه.منکه اصلن ازش خوشم نیومد.یعنی هیچ نکته ی برجسته ای توش ندیدم فقط پایداری و شتابش رو از پراید بیشتر دیدم وگرنه جز یکسری امکانات داخلی بیشتر و اونایی که گفتم نکته ی خاصی نداره.حتی فنربندیش هم مثل پرایده.صدای موتور هم که توی کابین به شکل ناخوشایندی شنیده میشه
    خیلیا ازش دیدم تعریف میکنن همونجوری که از قدرت نداشته ی پراید دیدم خیلیا تعریف میکنن!! ولی منکه از ریو ناامید شدم

صفحه 1 از 6 12345 ... آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •