سلام
میخواستم بدونم اینجور بامپی رو چجوری میشه ساخت ؟
![]()
سلام
میخواستم بدونم اینجور بامپی رو چجوری میشه ساخت ؟
![]()
خوب به این میگن نرمال بامپ...
برای ساختش مدیفایر uwarp uvw map رو به جسم بده...
بعد شروع کنی به uv کردن...طوری که هیچ قسمت از جسم رو قسمت دیگه نیافته....بعد برو دکمه edit رو بزن..
حالا برو تو منوی tools/render uvw template
این پنجره باز میشه...
تنظیمات زیر رو انجام بده و رندر کن.....
![]()
ممنون شهاب جان
ولی منظور من چیز دیگه ای بود .
مثلا من یه استوانه دارم که میخوام اونو به یه لاستیک تبدیل کنم خب اول تابع uvw map رو بهش میدم بعد گیزموش رو تنظیم میکنم بعد مادیفایر unwarp uvw بهش نسیت میدم بعد شکل گیزمو رو انتخاب میکنم و بعد edit و فیس ها رو کنار هم میچینم مثل شکل زیر :
حالا میخوام اون عکس تایر رو بصورت بامپ بندازم رو کار .
واسه این کار روشی وجود داره .
ممنون
آها...
خوب برای این کار nvidia یه پلاگین کمکی برای فتوشاپ ساخته که عکس رو اینطوری میکنه..
اسمش رو نمیدونم...در ضمن یه برنامه هم هست که اینکار رو میکنه...لینک دانلودش رو گم کردم...پیدا کنم برات می ذارم.... ولی فکر نکنم از این بتونی نرمال مپ بگیری...
Last edited by SSS_HHH_OOO; 10-12-2008 at 18:10.
آدرس این normal bump چیه ؟!
&
میخوام اون عکس لاستیک رو مثل اون عکس بنفش تبدیل کنم .
دنبال همون پلاگین هستم .
اگه پیدا کردی حتما برام بزار.
ممنــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــون
خوب چیزه اینم پلاگینی که شهاب میگفت
اینو باید توی پوشه ی فتوشاپت نصب کنی تا بیاد یزره منوی ----- ها
فایل حجمش دو مگو خوردیه
![]()
من دارم ولی هر کاریش میکنم نرمال بامپ نمیشه البته تو محیط گیم سازی آیا روش خاصی داره بجز اینکه 2 عکس باید رو هم بیفتن![]()
حسین جان این روش توی تمام موتورای ساخت بازی وجود داره اما خوده منم با بعضیهاشون نتونستم اینکارو انجام بدم
مثلا همین 3DGS هر کاریش کردم نرمال بامپی که بهش میدادم رو قبول نمیکرد
اما gamebryo تو این زمینه عالیه
کلی مدلای مختلف برای مترال داره که نرمال بامپش هم خیلی خوب از آب در میاد
![]()
خوب من که گیم بایرو کار نمی کنم شاید هم رفتم رو خطش یاد بگیرم این 3dgs کشته منو![]()
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)