سلام
این مسئله ای که شما انتخاب کردید نیاز به الگوریتم پیچیده ای داره و الگوریتم سرراستی نداره که بشه راحت توضیحش داد.
تا اونجایی که من می دونم معمولاً هوش این جور بازی ها رو بوسیله الگوریتم MINIMAX می نویسن. و بوسیله حرص آلفا بتا و روش های مختلف دیگه ای اون رو بهبود می دن.
توی کتاب «هوشن مصنوعی، رویکردی نوین» (ARTIFICIAL INTELLIGENCE, A MODERN APPROACH) نوشته «راسل» درباره این الگوریتم توضیح داد و همچنین کمی هم درباره بازی های «شانسی» مثل ورق توضیح داده.
کتاب هم فارسیش و هم انگلیسیش توی بازار هست.
ورژن الکترونیکش رو هم می تونید از اینجا بگیرید:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
این چار تا کتاب هم درباره هموش مصنوعی در بازی های کامپیوتری هست:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید