تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: آموزش سه تکنیک برای امکان پذیر کردن رندر های سنگین ( mentalray ) توسط HRGH

  1. #1
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    5 آموزش سه تکنیک برای امکان پذیر کردن رندر های سنگین ( mentalray ) توسط HRGH

    خوب سریع میرم سراغ آموزشها ( البته این آموزشها واسه مکس 2009 هستند و دوتاشون را با موتورهای رندر دیگه هم میتونید انجام بدید ولی تنظیمات فرق میکنه )

    1- استفاده از Raytrace Acceleration Group با BSP2 : BSP2 یه متد BSP هست که خود منتال ری اتوماتیک تنظیم کرده و در مواردی که تعداد triangles ( همون سه گوشها ) از یک ملیون بیشتر هست میتونیم از این گزینه استفاده کنیم.
    تاثیرش این هست که رندر را با Memory کمتری امکانپذیر میکند.

    توضیحات بیشتر :
    تفاوت BSP2 با BSP در این هست که BSP2 دارای تنظیمات از پیش تعیین شده ای هست ضمن اینکه برای صحنه هایی که تعداد triangles اون از یک ملیون کمتر هست از BSP استفاده می کنیم
    برای پروژه های سنگین همچنین میتونید با همون BSP هم کار کنید اما بهتره مقدار Depth را به 50 تغییر بدید .

    2- استفاده از آبجکت proxy با mr proxy object : از این تکنیک در پروژه های سنگین زمانی استفاده میکنیم که یک آبجکت به تعداد زیادی در صحنه تکرار شده . Proxy آبجکت ما را به فرمت منتال ری میبره و منتال ری با یک بار رندر کردن یکی از آبجکتها کار رندر بقیه آبجکتهای تکراری هم انجام داده و اونها را دوباره رندر نمیکنه و آبجکت اولیه را تکرار میکنه.
    این کار علاوه بر اینکه باعث افزایش چشمگیر سرعت رندر میشه مقدار بسیار زیادی از Memory را هم آزاد میکنه.

    نحوه کار با mr proxy :
    پیش نیاز : آبجکتتون را را با توجه به متریال هر قسمت تکه تکه کنید

    1- اطمینان پیدا کنید که mental ray موتور رندر پیشفرض هست
    2- از قسمتgeometry به mental ray بروید و یک آبجکت mrproxy در صحنه ایجاد کنید
    3- حالا به قسمت Modifiers بروید و روی دکمه none کلیک کنید و آبجکتی را که میخواهید Proxy شه را انتخاب کنید
    4- دکمه write object to file را بزنید و با یک نام آبجکتتون را ذخیره کنید پنجره ی mr proxy creation باز خواهد شد روی دکمه ok در این پنجره کلیک کنید . حالا یه رندر از آبجکتتون گرفته میشه.

    شما آبجکتتون را به شکل نقطه ای و proxy شده در صفحه میتونید ببینید

    میتونید با استفاده از پارامتر view port verts در صورت نیاز تعداد این نقاط را تغییر بدید
    5- خوب این کار را برای قسمتهای دیگری از آبجکتتون که دارای متریالی متفاوت هستند نیز انجام بدید

    6- حالا شما ابجکتهای پراکسی را بایستی سر هم کنید که با توجه به نقطه ها میتونید این کار را بکنید فقط برای این کار دکمه show point cloud را فعال کنید . بعد از سر هم کردن آبجکتتون میتونید این گزینه را غیر فعال کنید

    7- دوباره متریالها را به آبجکتها نسبت بدید ( دلیل تکه تکه کردن آبجکت همین بود ) آبجکتهای proxy را تبدیل به یک گروه کنید و به هر تعدادی که میخواهید در صحنه کپی کنید



    3- استفاده از region rendering یا همان تکه تکه رندر کردن یک فریم سنگین :

    1- از منو Rendering گزینه Rendered Frame Window را انتخاب کنید
    2- از قسمت Area ro Render گزینه View را به region تغییری بدید
    3- همونطور که میبینید یه کادر در اختیار دارید که میتونید منطقه ای را که میخواهید رندر شه را انتخاب کنید البته با Minimize کردن پنجره رندر این کادر را توی نمای دوربینتون هم میتونید تنظیم کنید
    4- کار را تکه تکه رندر کنید میبینید که هر تکه را که رندر میکنید با رندر کردن قسمت بعد در صفحه باقی میمونه همین کار را ادامه بدید تا کل صحنه رندر شه و در نهایتشما یه رندر کاملدارید که میتونید ذخیره اش کنید



    امیدوارم واسه دوستان مفید باشه

  2. 10 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز Farzad.wow's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    تربت حیدریه ....
    پست ها
    1,895

    پيش فرض

    oخیلی خیلی حمید جون ازت ممنونم لطف کردی من زیاد با proxy
    کار نکرده بودم ایولا مفید بود ......

  4. این کاربر از Farzad.wow بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    همــــه جا هستم معمولا
    پست ها
    1,308

    پيش فرض

    مرسی حمید جان.
    عالی بود.

  6. این کاربر از CG Art بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    خیلی عالی بود آقا حمید رضا.
    عذر می خوام حالا هیچ کدوم از این کارها رو با مکس 2008 نمیشه انجام داد؟ آخه هیچ کدوم رو نداشت!

    تشکر فراوان.......

  8. #5
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    کورش جان فقط bsp هست که مکس 2008 هم دارتش
    به جای bsp2 باید large bsp ىا انتخاب کنی
    البته اونجا هم میتونی depth رو به 50 تغییر بدی

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •