در این تاپیک قصد دارم برخی از بزرگترین خودروهای تاریخ هر کمپانی را معرفی کنم
گرچه می دانم از طرفداران این گونه خورو ها کم شده
در این تاپیک قصد دارم برخی از بزرگترین خودروهای تاریخ هر کمپانی را معرفی کنم
گرچه می دانم از طرفداران این گونه خورو ها کم شده
فکذ نکنم کم بشه
چون خودورهای کلاسیک ویژگیهایی دارن که هیچوقت از یاد نمیرن .
و حتی کمپتنیها سعی میکنن یه جوری یاد اونها رو زنده کنن مثل تولد دوباره خودروهای عضلانی با الهام از طرحهای اولیه اونها یا احیای گالوینگ مرسدس بنز.
متشکرم دوست عزیز
کارخانه ی اتومبیل سازی هودسان در سال 1909 بوجود آمد وتا سال 1957 به حیات خود ادامه داد.
این کارخانه توسط هاوارد کافین،جورج دبلیو دانهام و روی چاپین در دیترویت میشیگان پایه ریزی شد .
سال 1929 سال موفقیت آنها بود که بیش از 300000 دستگاه اتومبیل تولید کردند, و از 1942 تا 1945 در طی جنگ جهانی دوم برای خدمت به جنگ موتور های نیوری دریایی و قطعات هواپیما تولید می کرد. بعد از جنگ کمپانی سهم بسزایی در ضررها داشت و به خاطر همین در ژانویه ی 1954 با کارخانه ی دیگری به نام نش موتورز یکی شد. بعد از اینکه نش موتورز به عنوان یک کارخانه ی آمریکایی شناخته شد محصولات خود را با برند هودسان روانه ی بازار کرد و این باعث شد که کارخانه هودسان بعد از 1957 دیگر به حیات خود ادامه ندهد.
معروف ترین خودروی آنها مدل هورنت می باشد که در آخرین سال نیز به تولید این افسانه پرداخت.
این اتومبیل با کاربراتور دوبل و موتور شش سیلندر خطی اولین بار در سال 1951 معرفی شد و از سال 1954 به بعد با موتور 8 سیلندر سوپاپ بغل به حجم 308 اینچ مکعب (5.0 لیتر) تولید شد و توانست 27 مسابقه ی ناسکار را طی 1953 تا 1954 برد.
به علت طراحی خاص این ماشین یعنی step down بودن آن ( step down یا کم شنده طراحی بدیعی بود که این کارخانه برای اولین بار به تولید آن پرداخت که در واقع همان به پایین آمدن گالگیر های عقب تا نصف رینگ ها می باشدکه علاوه بر زیبایی خودرو به حالت آئرو دینامیکی آن و هچنین نقطه ی ثقل پایین تر نتیجه هندلینگ بهتر آن کمک میکند) این خودرو در بین رقبا هندلینگ بهتری داشتدر ضمن باید یادآوری کنم از دیگر ابداعات این کمپانی هود روی درپوش موتور (کاپوت) بوده که برای اولین بار در سال 1949 برای مدل commodore طراحی کرد و بعد ها کمپانی های دیگر مانند فراری ،مازراتی،دوج و... به تقلید از آن پرداختند
![]()
Last edited by mrr1990; 10-10-2008 at 14:46.
ممنون دوست عزیز واقعا جای یک همچین تاپیکی اینجا خالی بود
خب همه ديگر با كارخانه ي بوگاتي آشنايي دارند پس يكراست ميرويم سر اصل مطلب
خودرويي را كه در عكس ها مشاهده مي كنيد گران ترين خودروي دنيا مي باشد
بوگاتي تيپ 41، كه بيشتر به عنوان رويال شناخته مي شود فوق العاده ترين خوروي لوكسي است كه تا به حال ساخته شده. اين بوگاتي خودروي بسيار بزرگي بود و فاصله ي بين دو محور آن 169.3 اينچ وطول كلي آن 21 قوت(6.4متر) بود، وزن آن 7000 lbs تقزيبا 3175 كيلو گرم بود وحجم موتور هشت سيلندر خطي آن نيز 12.7 ليتر بود.تمام تجهيزات اين خودرو با شكوه است، استفاده از چرخ هاي roué royale 24 اينچي جذابيت خاصي به آن بخشيده. تمام شش خوروي رويالي كه توليد شده تا حال به جا مانده اند
بعضي از آنها بدنه ي خود را تغيير داده اند و برخي بارها پوست انداخته و با بدنه اي جديد به معرض نمايش درآمده اند
موتور پر حجم با ( 405 فوت طول و 305 فوت بلندا)، 275 تا 300 اسب قدرت تولد ميكرد و سيلندر هاي آن از 25mm به 35mm تغيير يافته بودند كه از خودروي معاصر خود ، تيپ40 تورينگ بيشتر بود.اين موتور با آخرين تكنولوژيهاي زمان خود ساخته شد با 3 سوپاپ در هر سيلندربا يك ميل بادامك كار ميكردو تنها به يك كاربراتور براي حركت اختياج داشت.
اين خودرو با قيمت 11 ميلين دلار در صدر وسپس فراري 250 GTO(1962) با9.275 ميليون دلار پشت سرش در خال رقابتند
سال توليد
1931
سازنده
بوگاتي
مدل
تيپ41
استيل بدنه
كابريولت
محل قرار گيري موتور
جلو
انتقال قدرت
ديفرنسيل عفب
سال هاي ساخت
1929 تا1933
وزن
7000 lbs
سرعت حد
160km/h
نوع موتور
خطي
تعداد اينترنت
8 سيلندر
تعذاد سوپاپ
24 سوپاپ(3 سوپاپ براي هر سيلندر)
قدرت(اسب بخار/دور بر دقيقه)
300/1700
نسبت قدرت به وزن
23.3 اسب بر هر پوند
نسبت قدرت به حجم
23.6 اسب براي هر ليتر
نوع سوخت
گازوييل
گيربكس
3 سرعته
نوع گيربكس
دستي
![]()
1948 Delahaye 135 MS
در سال 1930 delahaye به صورت یک کارخانه ی قابل اعتماد پدیدار شد،موتور هایی با حجم کم در کلاس grand rotier قرار می گرفت
بخاطر همین هم در فرانسه محبوبیت زیادی کسب کرد.
بدنه ی این اتومبیل توسط Faget-Varnet قبل از جنگ جهانی ساخته شد .
قابل توجه است Faget-Varnet جوایز متعتددی را بخاطر ظرافت در طراحی بدنه در دوران پس از جنگ به خود اختصاص داد.
delahaye 135 موفقیت چشمگیری در بازار فروش داشت همچنین
کمپانی delahaye با مدل 135 جای پای خود را با کسب مقام اول و دوم در مسابقات لمانز 1938 محکم کرد شاید بزرگترین مزیت این خودرو شاسی و تعلیق آن بود ، زیر کاپوت آن یک موتور 6 سیلندر 3.2 لیتری که توان تولید 95 تا 100 اسب بخار راداشت آرمیده بود.
![]()
واقعا حذ میکگنم از این تاپیک واقعا قشنگترین خودروهای دنیا رو معرفی میکنید خواهشا بوگاتی منسوب به محمد رضا پهلوی رو هم اینجا معرفی کنید تا دوستان بیشتر آشنا بشن با تاریخ خودرویی کشور.
ادم این ماشینارو میبینه فکرشوکه میکنه حاضر نمیشه قالپاقه این ماشینارو به 100 تای این ماشینایه داخلی بده.
بوگاتی تیپ 57 خود را سال 1934 به معرفی عموم در اورد
این اتفاق در زمان ریاست جن بوگاتی فرزند اتوره بوگاتی به وقوع پیوست.
تیپ 57 بوگاتی از سال 1934 تا 1940 با مجموع 710 نمونه به تولید شد.این تیپ از بوگاتی به وسیله بدنه سازان زیادی از جمله James Young و van voorn به تولید رسید . نمونه ی اولیه این اتومبیل نیروی تولیدی از پیشرانه را به چرخهای عقب هدایت می کرد و
زیر کاپوت یک موتور 8 سیلندر خطی با حجم 3.3 لیتر(201.4 اینچ مکعب) ،16 سوپاپ (دو سوپاپ برای هرسیلندر)و با دو میل بادامک که می تواننست 135 اسب بخار را در دور 5000 ایجاد نماید خوابیده بود که با یک جعبه دنده 4 فرمانه ی دستی هدایت می شد توان رسدین به سرعت 95 مایل بر ساعت (152.9 کیلومتر بر ساعت) را مهیا می ساخت
عکسی که در پایین مشاهده می کنید نمونه ی بازسازی شده ی این اتومبیل است.(اصل اتومبیل ساخت 1934 است که اخرین بار در مزایده ی بنهام و باترفیلد 419,500 دلار به فروش رسیده است)
از طرح های افتخار آفرین بعدی این تیپ می توان مدل تولیدی van vorren در سال 1937 را نام برد. این مدل یک کابریولت drop - head ( سقف متحرک) که از یک موتور 3.3 لیتری (198.8 اینچ مکعب)، هشت سیلندر خطی نیرو می گرفت.و فاصله ی بین دو محور آن 117.5 اینچ و توان موتور نیز 170 اسب بخار میباشد که توسط این بدنه ساز فرانسوی تولید شد .
در طی جنگ جهانی دوم بدنه و شاسی آن از هم جدا شدند و تا پایان جنگ در اسپانیا نگه داری شدند و پس از جنگ دوباره قطعات بر هم منتاژ شد.
خب بریم سر اصل مطلب....
محمدرضا شاه سه بار اقدام به امر ازدواج نمود که دو بار آن ناموفق بود .در 14 مارس 1939 دومین ازدواج او بافوزیه دختر ملک فواد(پادشاه مصر) در قاهره صوت گرفت.بوگاتی منسوب به محمد رضا پهلوی رو هم اینجا معرفی کنید تا دوستان بیشتر آشنا بشن با تاریخ خودرویی کشور.
از آن به بعد ایران روابط خوبی با مصر و کشور های غربی پیدا کرد.و خیلی از کشور ها برای او هدایای نفیسی فرستادند از جمله یک هواپیمای سلطنتی و چند دستگاه خودرو که با عرضش ترین آنها بوگاتی تیپ 57 ساخت ون وورن است. این هدیه ای از طرف دولت فرانسه به مناسبت ازدواج شاه بود.
این ماشین به صورت یک کابریولت دو نفره روی شاسی تیپ 57 و مجهز به یک سوپرشارژر روانه ی ایران شد
این خودرو تا سال (1358) 1979 در کاخ سعد آباد نگه داری میشد سپس با قیمت 275 دلار فروخته شد.(صاحب خودرو را در عکس زیر مشاهده می کنید که با اتومبیل خود اروپا را طی کرده است.)
صاحب خوش شانس این خودرو را به آمریکا فرستاد تا آنجا تحت مراقبت قرار گیرد.
اما از بخت بد در آمریکا هم این ماشین تا به صورت یک اتومبیل 8 سیلندر آمریکایی تطبیق بگیرد حسابی قصابی شد تا اینکه برای یک بازساری کامل به انگلستان فرستاده شد .
این بازسازی توسط rod jolley یکی از بزگترین بدنه سازانهو Louis Giron انجام گرفت.
بعد از بازسازی بوگاتی شاه 1,750,000 دلار فروخته شد از آن به بعد این اتومبیل صاحبان زیادی داشته ، هم اکنون نیز در موزه پترسن کالیفرنیا در جوار اتومبیل های بزرگ دیگر نگه داری می شود.
بدنه ی کشیده و کم ارتفاع آن از نقاط قوت این مدل زیبا است.
این اتومبیل از یک موتور 8 سیلند خطی در جلو با 16 سوپاپ (4 سوپاپ برای هر سلندر ) با دو میل بادامک بهره می برد که با کمپرس 6.2:1 توانایی تولید 175 اسب بخار در 4500 دور در دقیقه را دارا می باشد(یعنی 53.93 اسب بر هر لیتر و 1.7.36 اسب بر هر تن)
وزن کلی اتومبیل1630 کیلو گرم است که توسط یک گیربکس 4 سرعته دستی شما را به سرعت حد 152.9کیلومتر در ساعت می رساند و فاصله بین دو محور آن 130اینچ و تزریق سوخت آن از طریق کاربراتور صورت می گیرد.![]()
Last edited by mrr1990; 03-08-2009 at 09:50.
جسارته
فقط اگر پست های این بنده ی خدا این قدر پشت در مدیران نماند متشکر می شوم
Last edited by mrr1990; 02-08-2009 at 20:22.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)