شركت فنلاندي گوشي همراه "نوكيا" به عنوان ششمين مارك معروف سال ۲۰۰۵ در سطح جهان شناخته شد.
به گزارش بخش خبر تراشه از ایرنا، نشريه Business Weekدر بررسي ماركهاي معروف جهان، نوكيا را به عنوان ششمين مارك معروف سال ۲۰۰۵برگزيد.
شركت فنلاندي نوكيا طبق بررسي ماركهاي تجاري توسط نشريه Business Week بيش از ۱۰درصد نسبت به سال ۲۰۰۴افزايش ارزش داشته و از رده هشتم جهاني به رده ششم جهاني ارتقا پيدا كره است.
نوكيا در شش ماه اول سال ۲۰۰۵بيش از ۳۴گوشي جديد با كاركردهاي متنوع شامل سرگرميهاي مختلف، MP3playerو تلفنهاي هوشمند براي دفاتر كار عرضه كرد.
بررسي نشريه Week Businessاز صد مارك معروف اول جهان، فقط شركتهايي را مورد توجه قرار داده است كه معيارهاي مشخصي داشته باشند.
مثلا مارك تجاريشان حداقل يك ميليارد دلار ارزش داشته باشد و يا اينكه يك سومدرآمدشان از بيرون از كشور توليدكننده تامينبشود، همچنين بازاريابي و اطلاعات مالي شان در دسترس عموم باشد.