سلام دوستان.
می خواستم ببینم چه جوری میشه طریقه ی مپینگ و برای کانال های مختلف در متریال ادیتور رو خودمون تنظیم کنیم مثلا برای هر کانال یه مادیفایر UVW MaPp یا Unwrap UVW تعریف کنیم.
تشکر.....
سلام دوستان.
می خواستم ببینم چه جوری میشه طریقه ی مپینگ و برای کانال های مختلف در متریال ادیتور رو خودمون تنظیم کنیم مثلا برای هر کانال یه مادیفایر UVW MaPp یا Unwrap UVW تعریف کنیم.
تشکر.....
کورش جان اینطوری نمیشه !
مگه اینکه مثلا شما یه جسم رو که به Editable Poly تبدیل کردی از sub-object فیس هایی که میخوای رو انتخاب کنی و در همون حالی که انتخاب کردی uvw map رو اضافه کنی. باز دوباره برای poly های دیگه هم همینکارو بکن.
اگه متوجه نشدی بگو تا بیشتر توضیح بدم.
CG Art عزیز؛ ایشون هم می تونن این کار رو کنن و هم می تونن دوماده رو تقسیم کنن و بعد متریال ها رو تنظیم کنن و بعدش دو تا رو دوباره به هم وصل کنن؛اما فکرکنم کاری که CG Art گفتش راحت تر باشه...
تشکر آقا عادل.
ولی منظور من این نبود. فکر کنم شما همین Mult-subobject رو می گید.
من می گم مثلا برای Opacity Map و Bump Map و .... هر کدوم رو دقیقا با UVW کنترل کنیم.
اگه راهی نیست لطفا بگید تا دنبالش نگردم.
تشکر............
میشه واضح تر بگی !!!!
خب راستش نمی دونم چه جوری بگم.
مثلا وقتی ما Bumpو Opacity و ... رو با تکسچر های 256 رنگ می دیم رو دقیقا رو شکل کنترل کنیم.
مثلا وقتی بعضی وقتها با این کار جاهایی رو که می خواهیم درست Bump نمی شه و ما راهی نداریم جز کپی کردن همین مپ دیفیووس یا منطبق رزولیشن عکس سیاه سفیدمون با عکس دیفیوس به کمک فتوشاپ.
من اصلا متوجه نشدم.
یا من خنگم که حتما همینطوره یا تو بد توضیح میدی !
شرمنده ها ولی میخوام کمکت کنم خوب.
میشه با یه مثال بگی ؟
مثلا بامپ توی تصویر سمت چپی درست نیست و توی سمت راست درست قرار گرفته.( سر جاش قرار گرفته)
حالا ما چه جوری سمت چپی رو درستش کنیم؟
![]()
خوب کورش جان تو خوده متریال ادیتور اون قسمت Tile رو باید دستکاریش کنی تا درست بشه. عکس زیر :
![]()
تشکر آقا عادل ولی این استانداره و راحت تنظیم میشه برای تکسچر هایی که اینجوری نمی شه تنظیم کرد چی؟ یا حتی اگه تنظیمش هم کنیم خب کپی میشه و قسمت هایی که ما نی خواهیم هم بام÷ می گیره! راه بهتری نیست؟
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)