سلام مجدد و این هم ادامه مطالب ...
2)
پروژه را بدون خطا کامپایل کنید Project->Rebuild Solution
3)
حالا اگر به نمایه طراحی Form بروید باید یک کنترلر جدید با نام LayeredPictureBox در Toolbar داشته باشید، ان را روی فرمتان قرار دهید.
4)
خوب تمام است، شما آماده کد نویسی هستید!
شما میتوانید هر تعداد تصویر را در یک کنترلر LayeredPictureBox نشان دهید و هر زمان خواستید، لایه تصویر جدید اضافه کنید یا حذف کنید تا تغییر مکان دهید تا رو و زیر بودنشان را اصلاح کنید و...
)فقط با یک کنترلر و بدون پرش!)
برای اضافه کردن یک لایه جدید تصویر از کد زیر استفاده کنید،
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای حذف هم:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای حرکت هم:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
و ...
و ...
اما توجه کنید که در این نمونه فوق العاده ساده و البته سریع، تصویر ثابت میماند، تا شما فرمان LayeredPictureBox1.Invalidate را برای Refresh بدهید.
یعنی هر زمان تغییراتی دادید، در پایان تغییرات فرمان مذکور را بدهید.
این روش بسیار ساده و موثر است و الگوریتم اصلی کاری تمام محیطهای طراحی است.
من خودم با توسعه و تکامل همین روش یک کنترلر Designer کامل ساختم که امکان Zoom و Print و ارتباط پویا با کاربر را هم دارد، یعنی کاربر روی لایه ها کلیک میکند و محدوده استاندارد نقطه چین با 8 مربع کوچک در دور ان لایه نشان داده میشود که کاربر میتواند با گرفتن مربع های کوچک لایه را تغییر سایز دهد و... و...
و فقط و فقط همه این کارها با ترسیم در متد OnPaint انجام شده بدون پرش و بدون کنترلر اضافه، یعنی کل سازه و حتی کارهای دینامیک با فرامین ماوس کاربر همه با دستورات مستقیم +GDI انجام شده.
پس جای کار دارد و محدودیت هم ندارد، شما میتوانید کد فوق را برای هر امکانی که دوست دارید توسعه دهید و کامل کنید.