2- برای پشتیبانی خوب یه زمانی رو معمولا مشخص میکنن که میشه زمان تست و باگ گیری. مثلا شما به طرف میگین تا سه ماه وب سایت کار کنه اگه مشکلی داشت و باگی توش پیدا شد رایگان برات حلش میکنیم. خوب این دوره اصلا نیازه که مشکلات سایت مشخص و حل بشن. بعد از این سه ماه دیگه شما وظیفه ای نداری که اگه استی مشکلی پیدا کرد بری و براش مشکل رو حل کنی. برای همین یه قرارداد پشتیبانی هم مینویسن که مثلا شما متعهد میشی هر زمانی که مشکلی برای سایت پیش اومد ( که با گذشت زمان مشکلات واقعا کم میشن ) بری و مشکل رو حل کنی و در ازاش مبلغی رو بگیری. حالا بعضیها اینو ماهانه در نظر میگیرن ( معمولا برای سایتهای بزرگ و دولتی ) که مثلا ماهی 100 تومن میگیرم و هر موقع مشکلی بود یه زنگ بزنین حلش میکنم. بعضیها ساعتی میگیرین مثلا اگه حل مشکل سه ساعت طول بکشه ساعتی 10 تومن میگیره و میاد و حلش میکنه ، بعضیها هم نوبتی میگیرن یعنی برای هر باری که میرن و مشکلی رو حل میکنن یه مبلغی میگیرن.