تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 17

نام تاپيک: کدنویسی بهینه

  1. #1
    داره خودمونی میشه HAW3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2006
    محل سكونت
    urmia
    پست ها
    197

    10 کدنویسی بهینه

    با سلام
    یه مشکل عمده توی برنامه ها بهینه بودن کد هستش که بعضی وقتها حتی با کوتاه بودن کد هم اشتباه میشه
    بعضی از این مباحث توی ساختمان داده مطرح میشه که بیشتر به مربوط به الگوریتم میشه اما خود کد هم روشهایی برای بهینه سازیشون هست که کم کم خدمدتون عرض میکنم
    البته این روشها مربوط به c++ هستش و پاره ای از اونها عمومی حساب میشن

  2. این کاربر از HAW3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    داره خودمونی میشه HAW3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2006
    محل سكونت
    urmia
    پست ها
    197

    پيش فرض 1

    بهینه سازی c++
    این هینه سازی ها روشهایی آسان برای استفاده در کدهای موجود و آتی برای افزایش سرعت برنامه میباشد.
    بهرحال این مطلب را به خاطر داشته باشید که سریعترن کد, کدی است که فراخوانی نمیشود.

    استفاده از لیست مقداردهی *
    همیشه برای مقدار دهی سازنده ها از لیست مقدار دهی استفاده کنید. برای مثال
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    به جای
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بدون لیست مقدار دهی متغیرهای سازنده پیش فرض پشت پرده فراخوانی شده سپس عملگر مقدار دهی فراخوانی میشود. با لیست مقدار دهی فقط سازنده کپی فراخوانی میشود.

    بهینه سازی حلقه ها *
    هر جایی که امکان دارد از حلقه پایین شمار استفاده کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    به جای
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    در هر حلقه شرط صفر بودن حلقه سریعتر است
    همچنین
    i++
    از کد
    ++i
    در قسمت سوم حلقه سریعتر است

    استفاده از int
    همیشه از نوع اینت به جای کاراکتر یا وع شورت استفاده کنید.این نوع یک نوع داده بومی برای ماشین است
    Last edited by HAW3D; 09-08-2008 at 20:26.

  4. #3
    داره خودمونی میشه rf.ariyapoor's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    103

    پيش فرض

    بسیار بسیار ممنون بحث بسیار جالبی هست حتما ادامه بده ما شدیدا مشتاقیم

  5. #4
    داره خودمونی میشه hamed valizadeh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    184

    پيش فرض

    بله (نظر قبلی)

    لطفا کد هارو در سمت چپ و در داخل تگ Code قرار بدین.
    من یک دونشونم نتونستم بخونم. :(

  6. #5
    داره خودمونی میشه HAW3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2006
    محل سكونت
    urmia
    پست ها
    197

    پيش فرض

    سلام
    آقا حامد چشم
    ویرایش شد

  7. #6
    داره خودمونی میشه HAW3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2006
    محل سكونت
    urmia
    پست ها
    197

    پيش فرض

    همیشه توابع محلی را به صورت استاتیک تعریف کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    به منظور جلوگیری از دیده شدن توابه در خارج از فایل کد شما.البته بعضی کامپایلر ها توانایی این بهینه سازی را به طور خودکار دارا میباشند

    بهینه سازی عبارت شرطی *
    به عقب برگشتن در عوض پرش
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    در عوض
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    استفاده از عملگر شرطی مناسب برای به عقب برگرداندن یک مطلب در عوض پرش از ناحیه کد به ناحیه دیگر
    البته این نوع شرط در بعضی مواقی کاربرد دارد . برای فهم بهتر رجوع کنید به مباحث محل در مباحث سیستم عامل.
    در ضمن برای داشتن کد با بهترین سرعت از روشهای شی گرایی محض باید اجتناب شود.
    برای مطالعه بیشتر (کتاب سیستم عامل . ویلیام استالینگز)

  8. #7
    داره خودمونی میشه HAW3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2006
    محل سكونت
    urmia
    پست ها
    197

    پيش فرض

    بهینه سازی ساختار سویچ
    ساختار های case که عمومیتر هستند و بیشتر احتمال رخ دادن آنها وجود دارد در ابتدا قرار دهید

    از عملگرهای پرهزینه دوری کنید
    عملگر جمع از عملگر ضرب کم هزینه تر و عملگر ضرب از تقسیم کم هزینه تر است .تا جای ممکن از عملگر های پرهزینه دوری کنید.

    مقدار دهی هنگام تعریف متغییر
    تا جای ممکن در هنگام تعریف متغییر مفدار دهی را انجام دهید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    در عوض
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    تعریف سپس مقدار دهی تابع سازنده پیش فرض را فراخوانی میکند و سپس اپراتور مقدار گزاری را.مقدار دهی هنگام تعریف از کپی سازنده استفاده میکند

    ارسال آرگومان توسط ارجاع
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    عوض
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  9. #8
    داره خودمونی میشه rf.ariyapoor's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    103

    پيش فرض

    دستتون درد نکنه

    یه سوال داشتم

    چرا بهتره که توابع محلی رو static تعریف کنیم؟

  10. #9
    داره خودمونی میشه HAW3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2006
    محل سكونت
    urmia
    پست ها
    197

    پيش فرض

    سلام
    یک تابع عضو استاتیک با یک کلاس مرتبط است نه با یک شی . یک عضو استاتیک را میتوانید در هر جایی برای عاملیت یا برای داده استفاده کنید بدون نیاز یه کپی شدن در تمام آبجکت ها.
    یک فایده دیگر اینکه میتوانیم با عضو های استاتیک تعداد اشیا را شمارش کنیم
    یکی رو هم که همون بالا (حوزه دید) گفته بودم

  11. #10
    داره خودمونی میشه hamed valizadeh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    184

    پيش فرض

    سلام

    اگه میشه و دخالت در کارتون نمیشه درباره بهینه سازی ورودی و خروجی منم یه پست بدم؟

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •