تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: کسی در مورد N20 اطلاعاتی داره ؟

  1. #1
    آخر فروم باز Öracle's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    Ķêŗmάņšĥąħ
    پست ها
    1,116

    پيش فرض کسی در مورد N20 اطلاعاتی داره ؟

    با سلام .
    من یه مدت واسم سئوال شده بود که N20 یا همون نیترواکسید که باعث شتاب ماشین میشه چطوری کار میکنه ؟ اصلا تو ایران کسی تاحالا بسته ؟ یا دیده کسی بسته باشه ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید ...

  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Gesher's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    Gesher CPU Microarchitecture
    پست ها
    287

    پيش فرض



    قبل از اینکه وارد جزئیات شویم، بطور ساده می گویم، در حین عملکرد احتراق در یک موتور، در حدود ۳۰۰ درجه سیلیوس اکسید نیتروژن با نیتروژن و اکسیژن تداخل می کند. اکسیژن بسیار زیاد با اجازه دادن به مقدار بیشتری سوخت برای احتراف باعث تولید قدرت زیادی می شود. قدرت همیشه از منبعی به نام سوخت بوجود می آید. اگر شما فقط اکسید نیتروژن را داشته باشید و سوخت(بنزین) را اضافه نکنید، قدرت زیادی تولید نمی شود و شما فقط قدرت را در حدی کا با سوخت معمولی حرکت می کنید دریافت خواهید کرد. بطور کلی اکسید نیتروژن به شما امکان می دهد تا مقدار بهتری از سوخت را در همان زمان معمولی مصرف کنید.



    اکسید نیتروژن همانطور که گفته یک گاز معمولی است. برای استفاده آن در اتومبیل های ما، به مقدار بسیار زیادی (۸۵۰-۱۱۰۰psi) و داخل یک بطری نیترو، بصورت مایع فشرده می شود. بطری ها (که معمولا در صندوق عقب قرار می گیرند) توسط یک شلنگ فشار قوی (تصویری که در پایین مشاهده می کنید) به ورودی موتور متصل میشوند.
    وقتی شما درخواست نیتروس می کنید یک سیم پیچ الکتریکی وظیفه منتقل کردن نیتروس به داخل موتور را دارد. در سیستم های مرطوب یک شلنگ سوخت (جدا از شلنگ نیتروس) کنترل شده توسط یک سیم پیچ دیگر، سوخت را به داخل موتور همزمان با ورود نیتروس منتقل می کند.



    ● انواع خشک و مرطوب نیتروس
    کلا دو نوع سیستم نیتروس وجود دارد : سیستم مرطوب، سیستم خشک.
    با اینکه یک سیستم مرطوب نیز وجود دارد ما "سیستم ورودی مستقیم" را نیز سومین گزینه لیست قرار می دهیم.
    ▪ سیستم خشک
    یک سیستم خشک نیتروس بطورکلی یعنی تنها اکسید نیتروژن توسط یک شلنگ خروجی به داخل سیستم ورودی هوا تزریق می شود و سوخت دیگری به سیستم ورودی هوا وارد نمی شود و فقط از یک نازل (برای نیتروس) استفاده می شود. در یک سیستم خشک نیتروس، سوخت اضافی مورد نیاز با افزایش مقدار سوخت در سیستم انژکتور OEM زمانیکه سیستم نیتروس فعال است تامین می شود.
    (به تصویر زیر دقت کنید)
    در بالای تصویر ، اکسید نیتروژن به تنهایی به داخل ورودی هوا تزریق می شود و تبدیل به گاز می شود .
    و در قسمت پایین، سیستم انژکتور OEM فریب داده می شود و باعث تولید سوخت بیشتری در موتور می شود.که نیتروس آنرا جبران می کند.
    همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید نازل مورد استفاده فقط یک ورودی دارد آنهم برای نیتروس استفاده می شود.
    نصب سیستم خشک نیترو بسیار آسان است و برای تازه وارد ها بهترین انتخاب است.


  3. 5 کاربر از Gesher بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    آخر فروم باز Öracle's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    Ķêŗmάņšĥąħ
    پست ها
    1,116

    پيش فرض

    خیلی جالبه .
    واقعا ممنون .
    بعد میشه بگید روی چه ماشین هایی میشه بست ؟

  5. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Gesher's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    Gesher CPU Microarchitecture
    پست ها
    287

    پيش فرض

    هر چند عده ای ادعا می کنند که سیستم نیتروس را فقط باید روی خودروهای وارداتی مخصوص Race بست تا باعث آسیب به موتور نشود اما باید عرض کنم در اصل روی هر ماشینی می شود این سیستم را بست ولی چون تزریق نیتروس (Nitrous oxide) یا همان اکسید نیتروژن (N2O ) یکدفعه توان ماشین را حتی تا 600درصد می تواند افزایش دهد بنابراین سیستم انتقال نیرو و خصوصا شاتون ها و پیستونها یا باید با انواع مخصوص و مقاوم تعویض شود یا تقویت شوند
    یک ویدیوی بی کیفیت را دیده ام که پاترول لگن را تبدیل به یک خودروی Race کرده بود
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ضمنا بهای این سیستمها بسته به مارک و اندازه ی کپسول و سایر متعلقات بالای 500هزار است
    یکسری اطلاعات عمومی و نه تخصصی توی این آدرس می توانید بیابید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    همانطور که در فیلم زیر که توسط Top Gear تهیه شده و اسکرین شات های آن را می توانید ببینید با یک سیستم نیتروس ساده،یک جگوار دهه ی 70 براحتی سوپراسپورتهای معروف را پشت سر می گذارد
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید










    یا در این ویدیوی دیگر که این نیز تهیه شده بوسیله ی Top Gear است می بینید Golf TDi 90 که یک خودروی دیزلی و در کلاس پراید است بعد از نصب NOS می تواند با سوپر اسپورت معروف هوندا یعنی Honda NSX کورس بگذارد!
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ضمنا در ویدیوی بالایی بخوبی می توانید با نصب و طرز کار و کاربردهای سیستم Nitrous نیز آشنا شوید

    تعدادی بیشتر از این ویدیوهای مفید و بدردبخور را در صفحه ی زیر می توانید دریافت کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  6. 5 کاربر از Gesher بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #5
    آخر فروم باز H.Operator's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    پست ها
    5,526

    پيش فرض

    توضيحات مفيدي بود.........

  8. #6
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    2,419

    پيش فرض

    جالب بود مرسی .

  9. #7
    داره خودمونی میشه mohammadreZa's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2004
    محل سكونت
    رشـــت
    پست ها
    198

    پيش فرض

    عالی بود
    فقط اینکه تا حالا برخوردی داشتید با کسی که این کار رو با ماشینای معمول خودمون کرده باشه؟ (405 - زانتیا - 206 ...)

  10. #8
    آخر فروم باز Öracle's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    Ķêŗmάņšĥąħ
    پست ها
    1,116

    پيش فرض

    توضیحات بسیار عالی بود .
    قیمتش هم نسبت به کارش خوبه .
    ولی نه توی ایران !!!
    مگه اینکه کسی از جونش سیر شده باشه .
    در هر صورت خیلی ممنون از شما دوست عزیز .

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •