تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: Max Script

  1. #1
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض Max Script

    سلام دوستان

    من مي خوام از روي آموزش CG academy مكس اسكريپت رو يكمي ياد بگيرم.
    قسمت دومش رو ديدم خيلي تند درس ميده ما هم چيزي نمي فهميم.
    با اجازه سوالاتم رو اينجا مي پرسم.

    اين دستورها چي هستن؟


    _________________________________________________
    دوستان خواستم شروع كنم .



    خب يكمي فهميدم اينها چي هستند. پست ويرايش شد.
    اينها فقط براي تمرين هستند يا استفاده ي ديگه اي هم دارند؟

    تشكر.....
    Last edited by /.,mnb; 28-07-2008 at 19:35.

  2. #2
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    دوستان اين چرا اين جوري ميشه؟
    كجا اشتباه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. #3
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    دوستان فهميدم چر.ا.ا.ا.ا.ا نمي شد.
    به جاي geometry نوشتم deometry ............

    تشكر.

  4. این کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #4
    آخر فروم باز b3dnet's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,690

    پيش فرض

    کوروش جان منم این بحث و خیلی دوست دارم....
    واقعا اگه max script بشه بلد شد عالی مشه...
    خیلی جالبه...
    ممنون

  6. این کاربر از b3dnet بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    مشکل این مکس اسکریپت Debug کردنشه...یعنی توش رفع اشکال پوست میکنه...یه جای آموزش های این سی جی یارو اشتباه میکنه چند دقیقه فکر میکنه تا بفهمه اشتباهش چی بوده....

    اون دستور هایی که تو پست اول نوشتی برای ایجاد آرایه از یک شیی یا یک گروه اشیا هست...آرایه ها اجسام کپی شده هستن که تابع جسم اولن.....
    اون حلقه for برای اینه که یک دستور به تعداد دلخواه تکرار بشه...

  8. این کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    سلام دوستان
    array براي چيه؟
    چرا بعضي جا ها مي نويسه for o ..... و بعضي جاها For i .... ؟

  10. #7
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    سلام دوستان
    array براي چيه؟
    چرا بعضي جا ها مي نويسه for o ..... و بعضي جاها For i .... ؟
    خوب Array برای کپی کردن یک جسم با اندیس های متفاوته...
    مثلا اگه یک Box باشه وقتی با Array به ده تا Box کپی بشه به صورت Box(1) Box(2) و .... نامگذاری میشه...
    این کار خیلی مفیده....مثلا فرض کن میخوای یه محیط بسازی که کفش از یکسری جعبه ساخته شده که همش بالا پایین میرن.... خوب اگه Array نبود مجبور بودی هربار اسم صدتا جعبه رو تو مکس بنویسی و بعد براش کد بنویسی....
    ولی با Array فقط اسم Box رو مینویسی و اعداد رو عوض میکنی..... (اندیس ها)
    حلقه For برای اینه که کامپیوتر خودش شروع کنه به شمردن اندیس ها...مثلا تو یه کد مینویسی که جعبه در یک مکان تصادفی قرار بگیره....حالا اینو باید برای همه جعبه ها بنویسی....ولی با حلقه یک بار مینویسی و کامپیوتر این کار رو برای تمام جعبه ها تکرار میکنه......

    اون i و یا x و یا هرچیز دیگه فقط متغیر هستن....یعنی اول که حلقه عدد شمارش میکنه عدد رو میده به اون متغیر و تو از اون متغیر میگیری....فرق نداره اسمش چی باشه....

  11. این کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #8
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    خوب Array برای کپی کردن یک جسم با اندیس های متفاوته...
    مثلا اگه یک Box باشه وقتی با Array به ده تا Box کپی بشه به صورت Box(1) Box(2) و .... نامگذاری میشه...
    این کار خیلی مفیده....مثلا فرض کن میخوای یه محیط بسازی که کفش از یکسری جعبه ساخته شده که همش بالا پایین میرن.... خوب اگه Array نبود مجبور بودی هربار اسم صدتا جعبه رو تو مکس بنویسی و بعد براش کد بنویسی....
    ولی با Array فقط اسم Box رو مینویسی و اعداد رو عوض میکنی..... (اندیس ها)
    حلقه For برای اینه که کامپیوتر خودش شروع کنه به شمردن اندیس ها...مثلا تو یه کد مینویسی که جعبه در یک مکان تصادفی قرار بگیره....حالا اینو باید برای همه جعبه ها بنویسی....ولی با حلقه یک بار مینویسی و کامپیوتر این کار رو برای تمام جعبه ها تکرار میکنه......

    اون i و یا x و یا هرچیز دیگه فقط متغیر هستن....یعنی اول که حلقه عدد شمارش میکنه عدد رو میده به اون متغیر و تو از اون متغیر میگیری....فرق نداره اسمش چی باشه....
    توضيحتون خيل كامل بود تشكر فراوان........
    همه چيز توي مكس اسكريپت اينجور دليل و توضيح داره؟
    _____________________________
    == چه فرفي با = داره و چه فرقي با . ؟

  13. #9
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    == برای نسبت دادن یه مقدار boolean به یه متغیره...مثلا میخوای یه متغیر رو False کنی....باید با == مساوی قرار بدی...
    ولی = برای تغییر متغیر های عددی یا رشته ای(String) هست.... مثلا:
    x= y +z با این کار مقدار x برابر میشه با جمع اون دو عدد دیگه...ولی:

    Shadow == flase حالا ما متغیر Shadow رو که از نوع boolean هست خاموش کردیم...

  14. این کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #10
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    خيلي ممنون آقا شهاب.

    _________________________________

    دوستان اين دستور چيه؟


    كار Baseobject چيه؟

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •