تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 12

نام تاپيک: ساخت پرچم همراه با اثر باد

  1. #1
    پروفشنال ALI3DMAXAMATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    تربت حیدریه
    پست ها
    614

    12 ساخت پرچم همراه با اثر باد

    درود بر برو بچ P30
    من بازم با یک اموزش دیگه اومدم.............البته ما پیش اساتید درس پس می دیم.....ولی بلاخره کسایی هم هستند که زیاد از مکس سر در نمیارن........این اموزشها واسه اوناست
    اقا من همین اول می گم که واسه به حرکت در اوردن یک پرچم یا پارچه چند راه دیگه هم هست....از جمله استفاده از reactor................
    1.مثل تصویر زیر یک RECTANGLE و یک CYLANDER بسازید........با بعاد داده شده..البته RECTANGLE رو درست مثل تصویر تنظیم کنین......




    2.حالا RECTANGLE رو انتخاب کرده و اونو به یک اسپیلاین تغییر پذیر(EDITABLE SPILINE)تبدیل کنین.......حالا به زیر شی VERTEX رفته و بعد هر چهار ورتکس rectangle رو انتخاب کنین....حالا از سمت راست مثل تصویر روی دکمه breake کلیک کنید............

    3.حالا به پانل مادیفایر رفته و Garment Maker رو انتخاب کنین............و بعدش هم یک cloth به لیست مادیفایرهای rectangle اضافه کنید.........
    4.حالا روی مادیفایر cloth کلیک کنید و بعد روی اولین دکمه با نام object properties کلیک کنید و مثل عکس در پنجره ای که باز میشه روی add object و بعد هم تو پنجره بعدی cylander رو انتخاب کنید و ok کنید..








    5.در حالی که پنجره object proprtes رو نبستین روی rectangle کلیک کنید و مثل عکس اول اون رو از نوع cloth انتخاب کنید............همین کار رو برای cylander انجام بدید با این تفاوت که اینبار نوع اون رو از نوع collision object انتخاب کنید..............حالا دیگه نیازی به این پنجره نیست...روی دکمه ok کلیک کنید.........










    6.حالا به زیر شی group در cloth رفته مثل عکس زیر و سپس ردیف اول از ورتکسها که روی cylander قرار گرفته رو انتخاب کنید و بعد از سمت راست روی دکمه مشخص شده در عکس...یعنی make group کلیک کنید........مشاهده می کنید که یک کادر با عنوان انتخاب نام برای گروه ساخته شده می اید که نام دلخواه را انتخاب کنید.......در ضمن بیاد داشته باشید که حتما ابتدا ورتکسهای ردیف اول رو انتخاب کنید و بعد روی ساختن گروه کلیک کنید...........


    7.حالا باید کاری کنیم که ان ورتکسهایی که در گروه انتخاب کردیم به اون cylander که اینجا نقش میله پرچم رو واسه ما داره یه جورایی لینک بشه......واسه این کار روی دکمه که در همون جایی که گروه را ساختین در سمت راست و با نام sim node کلیک کنید...........می بینید که هیچ پنجره ای باز نمی شود......برای انتخاب cylander باید کلید H از روی صفحه کلید را بزنید و سپس از پنجره SELECT شی cylander را انتخاب کنید....

    8.حال باید یک باد به صحنه اضافه کنیم تا پرچم حالت بهتری بگیرد و سپس به احتزاز در اید............باد رو که همگی می دونین از کجا باید به صحنه اضافه کنید............و اون رو مثل تصویر قرار دهید.........تنظیمات باد رو هم مثل عکس انجام دهید.............و سپس از سمت راست روی کلید cloth force کلیک کنید و سپس روی نام باد در سمت چپ کلیک کنید و سپس روی کلید وسط که فلش ان به سمت راست است کلیک کنید تا باد به سمت راست منتقل شود............حال پنجره را ok کنید و .........مثل تصویر عمل کنید



    9.حال در سمت راست روی کلید simulate کلیک کنید و منتظر شید تا محاسبات انجام بشه......


    در اخر هم می تونین یک متریال به پرچم بدین.........اگه تکسچر پرچم کشورعزیزمونو ندارید می تونین از یک gradiant ramp استفاده کنید.......در عکس بالا مشاهده می کنید که بعد از تکان خوردن پرچم زیاد متریال ان جالب همراه پرچم حرکت نمی کند...........برای رفع این مشکل یک uvw map قبل از مادیفایر های دیگه اضافه کنید...........البته من زیاد در اینجا به متریالش کار ندارم و روش هم کاری نکردم.............

  2. 4 کاربر از ALI3DMAXAMATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    خيلي عاليه. تشكر...................................

  4. #3
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    پست ها
    2

    پيش فرض

    سلام شما خوب توضیح میدید

  5. #4
    پروفشنال ALI3DMAXAMATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    تربت حیدریه
    پست ها
    614

    پيش فرض

    خيلي عاليه. تشكر...................................


    سلام شما خوب توضیح میدید
    انجام وظیفه می کنیم

  6. #5
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    خیلی آموزش خوبی بود...ممنون.......

  7. #6
    پروفشنال ALI3DMAXAMATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    تربت حیدریه
    پست ها
    614

    پيش فرض

    خیلی آموزش خوبی بود...ممنون.......

  8. #7
    داره خودمونی میشه mcsg's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    tehran
    پست ها
    197

    12

    عالی بود دستت درد نکنه

  9. #8
    پروفشنال ALI3DMAXAMATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    تربت حیدریه
    پست ها
    614

    پيش فرض

    thanks

  10. #9
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    ممنون دوسته عزیز آموزش جالبی بود

  11. #10
    پروفشنال ALI3DMAXAMATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    تربت حیدریه
    پست ها
    614

    پيش فرض

    ممنون دوسته عزیز آموزش جالبی بود
    ممنون........هادی جان

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •