با سلام. علت نوشتن اين تاپيك كلاه گشادي بود كه موقع خريد گوشي سوني اريكسون كا 800 سر من و برادرم رفت.
اولا ما زياد اهل گوشي بازي نيستيم و در نتيجه كم تجربه براي خريد گوشي و هر چه ياد گرفتيم از جستجو در اينترنت بوده است.
براي خريد گوشي به بازار علاالدين رفتيم و شروع كرديم از طبقه اول تا آخر قيمت گرفتن كه حداقل 180000 تومان و حداكثر 190000 بود. و يك كارت حافظه m2 با ظرفيت 2G كه حدود 23000 تومان.
مي دانستم كه مغازه هاي موبايل فروشي كارت حافظه را گران مي دهند و در ضمن اطميناني به كارت آن ها نيست.
بنابراين از يك مغازه لوازم جانبي كامپيوتر كارت حافظه sandisk اصلي در بسته بندي پلمپ شده( نه مثل مغازه هاي موبايل فروشي كه كارت هايشان فله اي در بسته بندي پلاستيكي را با كش به هم بستند!) با گارانتي يك ساله را 19 هزار تومان خريديم.
بعد رفتيم سراغ مغازه 20 طبقه اول كه ادعا مي كرد گوشي اصل با رجيستر مخابرات و گارانتي معتبر و 48 ساعت فرصت تست با قيمت 180000 تومان دارد.
موقع خريد گوشي گفت كه بايد نرم افزار جانبي اش را نصب كند تا گوشي هنگ نكند و از اين حرف ها كه اگر نصب نباشد و گوشي مشكل نرم افزاري پيدا كرد جز گارانتي نيست و خلاصه مجبور شديم بابت نصب نرم افزار به قول فروشنده SIM searchيا چيزي مثل اين 15000 تومان اضافه بپردازيم. بعد شاگرد فروشنده گوشي را از مغازه خارج كرد و معلوم نشد اصلا كاري روي گوشي انجام داد و نرم افزاري نصب كرد يا نه چون بعد از 10 دقيقه برگشت.
بعد كه من كد IMEI گوشي را چك كردم ديدم كه با كد پشت گوشي و جعبه همخواني ندارد كه فروشنده ادعا كرد همه k800 ها همينجوري هستند. و به خاطر 3G بودن گوشي است!!!
و بعد كارت گارانتي كه به جاي گارانتي اصل شركت نيكاتل مربوط به شركتي به نام نيكانتلNIKANTEL بود.
البته ما نتوانستيم در فرصت 48 ساعته گوشي را پس بدهيم و بعيد مي دانم فروشنده حاضر بود كه در آن مدت گوشي را پس بگيرد و من هم يادم رفت كه فروشنده را مجبور كنم كه اين ادعاي تعويض 48 ساعته را در فاكتور فروش ذكر كند.
خلاصه اين گوشي چند روزي است خريداري شده و هنوز كه خوشبختانه مشكلي ندارد.
ولي هنوز فكر مي كنم كه عجب كلاهي سر ما رفت!
راستي نظر شما در اين باره چيست؟
با تشكر!