درود بر شما دوستان.من یه چیزی متوجه شدم و اونم اینکه که اموزشهایی که اینجا گزاشته می شه بیشترشون خیلی حرفه اییه و واسه همون چند تا کاربر که مدالهاشون زیاده خوبه....البته قصد جسارت نداشتم ولی خوب دیدم بی انصافی یه که همه مثل خودم تو این اموزشها گیج بشن پس این تاپیک رو زدم تا یک چیزهایی که می دونم به سطح خودم و شاید هم پایین تر ارایه بدم.........
امروز می خوام با هم یک دیوارو بترکونیم ..یعنی بزنیم درب و داغونش کنیم......شاید فردا که ایشالاه حرفه ای شدین از این روش واسه تخریب ساختمونهای چند صد طبقه استفاده کنین.........نکردین هم اشکالی نداره.........می ریم سراغ اموزش............>>>>>>>>>>>>.این اموزش بخشی از پلاگین reactor مباشه که وقتی مکس رو باز می کنین یک نوار ابزار سمت چپ می بینین.اون اسمش reactor هست که خیلی پر کاربرده از جمله همین تخریب..حرکت دادن ماشین..اجسام soft body ........
خوب این که می بینین نوار ابزار reactore ...البته یک نوار منو هم با همین نام وجود داره...........تمام ابزار این نوار ابزار تو همون منو هم هست............
خوب در نمای top یک plane رسم کنید........
حال یک box یاChamferBox
بسازید......شما باید طوری انرا طراحی کنید که شبیه به یک اجر باشد...مثلا یک ChamferBox رسم نموده و ابعد انرا مانند:L=28,W=15,H=11,F=2.3 ....
سپس این اجر را در یک سمت به صورتی که فاصله زیادی از اجر قبلی نداشته باشد کپی کنید....سپس این ردیف از اجرها را انتخاب کرده و باز به سمت بالا کپی کنید تا چند ردیف........
منظورم این است که این اجر ها را طوری بسازید که روی هم قرار گرفته و شبیه یک دیوار شود.........برای ما در اینجا زیاد مهم نیست که دیوار چه شکلی باشد....شما می توانید انرا به صورت دلخواه در بیاورید.........فقط توجه کنید که هر یک از اجرهای ان باید از هم جدا باشد و بصورت یک BOX کلی نباشد........
شما می توانید به جای استفاده از دیوار از هر چیز دیگری استفاده کنید...........مثلا جعبه هایی در یک انبار که با فرو ریختن یک جعبه همگی نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.........
حالا یک کره در پشت دیوار ایجاد کرده به طوری که در وسط دیوار و با فاصله از ان باشد............
حال در حالی که کره انتخاب است کلید AUTOKEY را روشن کنید و سپس به فریم 5 بروید و کره را کاملا از دیوار عبور دهید...یعنی کاملا در طرف دیگر دیوار قرار گیرد و با فاصله از دیوار........
حال به پانل UTILITY رفته و در لیستی که وجود دارد گزینه REACTOR را انتخاب کنید.........
سپس START FRAME را برابر 2 و SUBSTEPS را برابر 100 قرار دهید........
دیگر با این پانل کاری نداریم...........حال کره را انتخاب کرده و از منوی REACTOR گزینه سوم یعنی OPEN PROPERTY EDITOR را انتخاب کنید...........در قسمت SIMULATION GEOMETRY گزینه BOUNDING SPHERE را انتخاب کنید و MASS را برابر 1 قرار دهید............
حال تمام اجر ها را انتخاب کرده و کاری را که برای کره انجام دادید برای اجر ها هم انجام دهید با این تفاوت که به جای انتخاب گزینه BOUNDING SPHERE گزینه BOUNDING BOX را انتخاب کنید...........و MASS را نیز برابر 1 قرار دهید.........
حال PLANE را انتخاب کرده و کارهای بالا را تکرار کنید با این تفاوت ه فقط تنها تغییر این باشد که گزینه CONCAVE MESH را برایش انتخاب کنید..............
حال از منوی reactor , سپس create یک RBCollection ساخته و بعد به modifier ان رفته و بر روی add کلیک کنید و همه اجسام درون صحنه را انتخاب کنید.................
حال از منوی REACTOR گزینه PRIVIEW ANIMATION را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز می شود از منوی SIMULATION گزینه PLAY را انتخاب کنید..................
واسه اعمال تغیرات از منوی reactor گزینه create animation را بزنید...........منظور اینکه تغییرات را در ویوپرتها ببینید
موفق باشید