سلام دوستان
Shader چیه و کارش چیه و احد چیه بدرد چی می خوره؟
ممنون می شم توضیح بدید
یک سوال در مورد رم کارت گرافیک ببخشید همینجور که می دونید رم باس داره
الان مثلان باس رم کارت گرافیک 4870 چنده است ؟(ddr5)
ممنون می شم پاسخ من رو بدید
![]()
سلام دوستان
Shader چیه و کارش چیه و احد چیه بدرد چی می خوره؟
ممنون می شم توضیح بدید
یک سوال در مورد رم کارت گرافیک ببخشید همینجور که می دونید رم باس داره
الان مثلان باس رم کارت گرافیک 4870 چنده است ؟(ddr5)
ممنون می شم پاسخ من رو بدید
![]()
يك نوع خوراكيه
سلاممممممممم
کسیییییییییییییی نیستتتتتتتتتتتتتتتت جواببببببببببببببب مارو بده ممنون می شم
مدلهاي Direct X shader جزئيات بسياري را جهت كنترل بر روي آنچه نمايش داده مي شود براي افراد خواستار
توسعه ارائه مي دهد. و مي تواند ايفكت هاي بسياري نظير سايه هاي پيچيده انعكاس نور، ايجاد مه و مانند آنها
را بوجود آورد. مايكروسافت با ارائه Shader Model از ابتدا قدرت مانور زيادي را در اختيار توسعه دهندگان قرار داده
است كه نتيجه آن ايجاد پتانسيل بالا جهت واقعي تر و ملموس تر كردن تصاوير بوده است Shader Model IIنسخه
اي است كه DirectX-9.0 در اختيار كاربران قرار مي دهد. در كليه كارتهاي گرافيكي LEADTEK از چيپستهاي
Nvidia كه از Shader Model III پشتيباني مي كند استفاده شده است . Ultra Shadow II براي به تصویر کشیدن
صحنه های واقعی و باور نکردنی در بازیها و خلق سایه های درست و دقیق استفاده مي شود.فعل و انفعالات
پیچیده بین منابع نور ، اشیاء و نشانه های گرافیکی شامل برنامه هایی می شود که جزئیات را با دقت بیشتری
بررسی می کنند و در واقع در یک بازی ، تمامی منابع نوری مرتبط به هر شیئ باید مورد تجزیه و تحلیل قرار
بگیرند. امروزه پردازنده های Nvidia Gforce6 , Nvidia Gforce7, Nvidia Gforce8 توسط تکنولوژی Ultra Shadow
ΙΙ بازی ها را برای ساخت جلوه های ویژه و همچنین ایجاد موقعیت های دیجیتالی پشتیبانی می کنند.این بدین
معناست که در سیستمهایی که از پردازنده های فوق استفاده می کنند هر زمان که یک بازی یا یک برنامه
کاربردی به برآورد سایه ها بپردازد، Ultra Shadow ΙΙ عملکرد نهایی کار را ارتقاء می بخشد. با استفاده از این
تکنولوژی هرچه نیاز بیشتری به نورپردازی و محاسبه سایه ها در یک صفحه داشته باشیم بهبود قابل توجهی در
نوع عملکرد حاصل خواهد شد و در حقیقت هر چه قدر ترکیبات پیچیده تر باشد، نتایج قابل ملاحظه و برجسته
تری به دست خواهد آمد. در مجموع این تکنولوژی نسبت به نسخه قبلی می تواند میزان کارایی سایه زنی را تا
چهار برابر افزایش دهد.
یکی دیگر از مزایای این تکنولوژی این است که به نویسندگان نرم افزارهاي گرافيكي این امکان را می دهد که
سایه ها را با سرعت بسیار بالاتری از طریق حذف نواحی غیر ضروری برآورد نمایند.در واقع با مشخص کردن
پهنای باند یک صفحه و تمرکز بر روی نواحیي که بیشتر تحت تاثیر منابع نوری هستند، نرم افزار نویسان می توانند
فرآیند پردازش سایه ها را به طور عمده ای تسریع نمایند. با به کار گیری سایه ها یی که امکان تنظیمات پارامتری
را برای افزایش کارایی دارند،نویسندگان نرم افزارهاي گرافيكي می توانند تصاویر گرافیکی باور نکردنیي که به
واقعیت بسیار نزدیک می باشند و عملکرد پر هیبتی را برای بازیهای Fast Action به همراه خواهد داشت را خلق
نمایند.
نهایتاً این که تکنیکهای جدید از سوی کمپانی NVIDIA به نویسندگان نرم افزارهاي گرافيكي امکان انعطاف پذیری
بیشتری می دهد و بدین ترتیب می توانند از تمام توان سخت افزاری که برای ایجاد جلوه های بی نظیر در بازیها و
نرم افزارهای سه بعدی بدان نیاز دارند، بهره گیرند.
بازیهای آینده با سرعت هر چه سریعتر به سمت نورپردازی موزون حرکت می کنند که این امر بدون کاهش
عملکرد PC لحظات بسیار جذابی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.
(به نقل از اكسين وارز)
سلام دوست من
ممنون بابت پاسخ
ولی جواب سوال دوم من رو ندادید
ممنون می شم توضیح بدید
یک سوال در مورد رم کارت گرافیک ببخشید همینجور که می دونید رم باس داره
الان مثلان باس رم کارت گرافیک 4870 چنده است ؟(ddr5)
ممنون می شم پاسخ من رو بدید
سلام دوستان
کسی جواب سوال بالایی من رو نمی دونه؟.......
مموری چیپ ها تحت اینترفیس 256bit در این مدل با Gpu در ارتباط هستند .
اینجا مشخص شده
سلام مهدی ممنون بابت پاسخ
ولی به طوری کلی جواب سوال من رو نداید
خوب نگاه الان رم های داری باس هستن مثلان رم ddr2 باس 1066 خوب
پس وقتی ما می گیم رم کارت گرافیک ddr5 است باس چند یعنی 256bit است خوب این به چه معناست در مقایسه با باس رم ها چطوری اصلانه یه توضحی می دید اقا مهدی ممنون می شم![]()
خب شما الان 3 تا قضیه رو با هم قاطی کردی !
اصطلاحاتی مثل DDR , DDR2 ,DDR3 و ...... هسند معماری ساخت حافظه رو مشخص میکنند ! هرچه معماری ساخت حافظه جدیدتر باشه تحملش در برابر فرکانس های بالاتر بیشتر ، مصرف توانش کمتر و خنک تر از نسل قبلی هست .
اونی که به اصلاح bus حافظه میگن و با اعدادی مثل 800MHZ , 1066MHZ و .... مشخص میشه سرعت حافظه هست !
اونی هم که بازاری ها جدیدآ bit کارت گرافیک میگن ( !! ) واسط حافظه یا interface حافظه هست که با اعدادی مثل 64bit , 128bit , 256bit , 512bit نشون میدن !
بهتره یه مطالعه سطحی درباره memory و در کل حافظه داشته باشی ... اینطوری بهتر میتونی اصل موضوع رو درک کنی .
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)