تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 19

نام تاپيک: آموزش برنامه نویسی Fpi Maker جهت ساخت بازی

  1. #1
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    12 آموزش برنامه نویسی Fpi Maker جهت ساخت بازی

    گفتم شاید کسایی باشن مثل خودم که دوست دارن این برنامه نویسی رو یاد بگیرن و برنامه های دلخواهشون رو برای بازی هایی که با FPSCreator میسازن بنویسن و من رفتم دنبالش و با پرسش و پاسخ این برنامه نویسی بسیار ساده رو یاد گرفتم.
    از امروز آموزش رو شروع میکنیم. اگه سوالی دارید توی همین تاپیک بپرسید. اگه دیدم کسانی هستند که میخوان یاد بگیرن آموزش رو ادامه میدیم ولی اگه کسی نباشه شاید ادامه ندیم.
    با نام خدا آموزش رو شروع میکنیم امیدوارم به دردتون بخوره.

  2. این کاربر از 3Dmajid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    به نام خدا.

    آموزش برنامه نويسي اف پي آي رو شروع ميکنيم.

    بخش اول : آشنايي با برنامه نويسي FPI

    برنامه نويسي FPI بسيار ساده س و مطمئن باشيد عرض يک روز به راحتي ياد ميگيريد. نحوه ي برنامه نويسي FPI فقط به صورت دستور شرطيه. پس اگه کسي دستور شرطي اگر/سپس (if\then) رو بلد باشه به راحتي مي تونه اين رو ياد بگيره.اين برنامه نويسي به طور کلي از دو قسمت Conditions و Actions درست شده که به ترتيب وضعيت ها و عملکرد ها مي باشند.براي اين که بهتر متوجه بشيد و بخواهيد مطابق دستور اگر/سپس ياد بگيريد ميتونيد Conditions ها رو به عنوان شرط (يا همان اگر) و Actions ها رو به عنوان سپس (همان then ) در نظر بگيريد.پس ديديد که فهم اين برنامه نويسي بسيار آسان است لذا فقط لازمه که شما ليست کامل conditions و actions ها رو بلد باشيد که من خيلي وقت پيش اون ها رو ترجمه کردم و به صورت پي دي اف در اوردم و براتون خواهم گذاشت تا با تکرار زياد اونا رو ياد بگيريد.
    حالا براي فهم بيشتر نمونه کد زير رو که بسيار ساده س تفسير ميکنيم :


    کد:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    خط اول : همونطور که ميبينيد اول خط سيمي کولن گذاشته شده و در حقيقت اين سيمي کولن همان comment هست. پس اگه خواستيد هر جاي اسکريپتتون توضيحي اضافه کنيد اول خط سيمي کولن بزاريد و پس از اون نوشته تون رو بنويسيد و خواهيد ديد که به رنگ سبز در مياد. وقتي کد شما در انجين پردازش ميشه، FPSC از پردازش خط هايي که اولشون سيمي کولن گذاشته ميشه صرف نظر ميکنه و اونا رو به عنوان توضيح ميشناسه پس توضيح اسکريپت شما هيچ تاثيري روي پردازش کد ها نداره. سپس کلمه ي Artificial Intelligence Script به معني اسکريپت هوش مصنوعي (AI) نوشته شده.

    خط دوم : همانند خط اول و با اين تفاوت که کلمه ي Header اولش نوشته شده. در اسکريپت ها هر گاه پس از کولن کلمه ي Header رو ديديد به معني شروع نوشتن اسکريپت هست. پس بعد از توضيحاتون ميتونيد در خط پايين اين کلمه رو به معني شروع اسکريپت بنويسيد. توجه داشته باشيد که کاملا دل به خواهيه و اين کلمه هم حتما بايد با سيمي کولن بياد.

    خط سوم : انجين FPSC کلمه ي desc رو به عنوان يک کد ميشناسه که کار همون سيمي کولن رو انجام ميده و شما ميتونيد بعد از گذاشتن مساوي توضيح بسيار مختصري از اسکريپتتون بديد. پس desc هم در پردازش کدها تاثيري نداره.خط چهارم : همانند خط دوم با اين تفاوت که با گذاشتن کلمه ي Triggers پس از سيمي کولن شروع نوشتن اسکريپت هاي اصلي رو اعلام ميکنه. توجه داشته باشيد که اين کار به مستند سازي برنامه اي که نوشتيد خيلي کمک ميکنه.

    خط پنجم : همونطوري که ميبينيد هميشه بايد اسکريپت هاي اصلي تون رو با کولن شروع کنيد. پس هر وقت خواستيد دستور شرطي يا همون if يا به عبارت ديگه اي condition رو تعريف کنيد يادتون نره که حتما اولش کولن بزاريد. انجين FPSC همونطوري که خط هايي که اولش سيمي کولن داره به عنوان توضيح ميشناسه، خط هايي که اولشون کولن داره رو نيز به عنوان اسکريپت اصلي مي شناسه و پردازش مي کنه. من يه سري اسکريپت درستي نوشتم ولي وقتي تست کردم کار نکرد و بعد متوجه شدم که اول خط کولن نزاشتم، پس حتما دقت کنيد. پس از گذاشتن کولن کلمه ي plrwithinzone=1 رو ميبينيد که همون شرط ماست. کد plrwithinzone به معني اينه که " اگر پلاير درون منطقه بود " و وقتي مساوي يک گذاشتيد يعني true و اگه صفر بزاريد يعني
    false. پس ديديد که کد plrwithinzone خودش يه شرط کامله. سپس ميبينيد که دوباره کولن گذاشته شده، پس از شرط تون براي اين که تعيين کنيد شرط گذاريتون تموم شده و ميخوايد کد سپس يا همون then يا به عبارت ديگه actions رو بنويسيد بايد دوباره کولن بزاريد و اين کولن جدا کننده ي conditions از actions هاست. پس تاکيد ميکنم فراموش نکنيد که قبل از شروع تعريف conditions ها و actions ها يک کولن بگذاريد. پس از کولن کلمه ي state=1 گذاشته شده. کد state مفهوم بسيار ساده اي داره ولي اجازه بديد در مقاله ي بعدي به طور کامل در مورد اين کد بحث کنيم چون ممکنه يه کمي گيج کننده باشه. پس از state يک کاما ميبينيد، اگه شما در اسکريپتتون خواستيد بيش تر از يک condition يا action تعريف کنيد بايد با کاما اونا رو از هم جدا کنيم. پس اين کاما دو action که بعد از صحيح بودن condition تعريف شده بايد اجرا شن رو از هم جدا ميکنه. پس از کاما کد plraddhealth=1 رو ميبينيد. کد plraddhealth يک action است و به معني اينه که " به سلامتي پلاير اضافه کن " و وقتي مساوي يک جلوي اون نوشته شده يعني يه دونه به سلامتي پلاير اضافه ميکنه. واضح تر بگم اگه سلامتي پلاير 99 باشه اون رو 100 ميکنه. در آينده با مثال هاي زيادي که ميزنم مطمئن باشيد خيلي خوب ياد ميگيريد. براي شروع کافيه.

  4. این کاربر از 3Dmajid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    بخش دوم : تعريف State

    توي اين مقاله قصد داريم با کد state که بسيار ساده اما شايد پيچيده هست آشنا بشيم.

    در حقيقت state هم کانديشن و هم اکشن هست. براي اين که بهتر متوجه کاربرد کد state بشيد مطالب زير رو با دقت تمام بخونيد :
    State در Conditions ها :
    همونطور که گفتيم conditions ها وضعيت يا شرط برنامه ي ماست. اگر بخواهيم از state به عنوان يک condition استفاده کنيم بهتره به صورت زير اين کد رو بيان کنيم :
    اگر وضعيت ايکس فعال باشد.
    حالا براي بهتر متوجه شدن کد State رو در کد زير بررسي ميکنيم :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    فکر کنم با ديدن اين کد و مقايسه ي اون با کد قبلي متوجه بشيد که کد state بيشتر براي اسکريپت هاي پيچيده و يا بيشتر از يک خط استفاده ميشه. در کد بالا و در خط اول state به عنوان يک action تعريف شده، پس بهتره که قبل از تفسير state در اين کد مفهوم اين کد به عنوان action رو نيز بررسي کنيم.
    State در Actions ها :
    همونطور که گفتيم actions ها به عنوان دستوري هستند که بعد از true بودن condition بايد اجرا بشن. پس مفهوم کد state رو به عنوان يک action بدين شکل بيان ميکنيم :
    وضعيت رو به ايکس تغيير بده.
    در حقيقت ميشه گفت که state در action مانند يک کدي ست که ما براي تعريف متغير از اون استفاده ميکنيم. فرض کنيد state به عنوان کد تعريف متغير و عددي که پس از مساوي ميزاريم به معني اسم متغير ماست.
    پس در کد بالا خط اول وقتي :state=2,plraddhealth=1 نوشته شده، يعني عملي که در قسمت اکشن نوشته شده در متغير state ريخته ميشه. پس در حقيقت براي مفهوم بيشتر ميشه اينجوري بنويسيم :

    state 2 = "plraddhealth =1"

    در خط دوم state به عنوان يک condition استفاده شده که مفهوم اون رو بالا گفتيم. پس ميتونيم معني خط دوم رو بدين شکل بيان کنيم :
    اگر وضعيت 2 بود از سلامتي پلاير به مقدار -1 کم کن.
    اگر کمي دقت کنيد ما در بالا توسط استفاده از کد state در اکشن عمل plraddhealth=1 رو در state=2 ريخته بوديم پس ميتونيم نتيجه بگيريم که کد بالا به صورت زير معني ميده :
    اگر به سلامتي پلاير 1 اضافه شد سپس از سلامتي پلاير -1 کم کن.
    اين شروع خوبي براي فهميدن state هست و با کمي فکر کردن ميتونيد به مفهوم آسون اما شايد پيچيده ي state پي ببريد.
    در آينده مثال هايي رو ميزنم که مفهوم state رو خيلي بهتر ميفهميد.
    نکته ها :
    - اگه سوالي در مورد اين بخش داريد فقط توي اين تاپيک بپرسيد.
    - استفاده از اين مقاله با ذکر منبع مشکلي نداره.
    اميدوارم فهميده باشيد.

  6. این کاربر از 3Dmajid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    داره خودمونی میشه m_maj2004's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    ایران - تهران
    پست ها
    104

    پيش فرض

    دست شما درد نکنه، واقعا قدرت بازی را بالا می بره.

  8. #5
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    میدونی من این پست رو کی دادم ؟

    از این که یه نفر نظر داد خیلی خوشحالم.

  9. #6
    آخر فروم باز moz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    1,167

    پيش فرض

    سلام دوست من کارت عالیه
    ادامه بده
    منم تازه به این تاپیک اومدم
    اگه یاد بگیرم
    کلی اسکریپت مجانی واسه دانلود می سازم و تو سایت می ذارم تا دیگران استفاده کنند

  10. #7
    آخر فروم باز moz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    1,167

    پيش فرض

    پس چی شد؟؟؟؟؟؟
    ما منتظریم

  11. #8
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    آخه زیاد استقبال نمیشه.

    این دو تا مقاله که نوشتم برای یاد گیری کافیه ... فقط مونده دو تا فایل پی دی اف که آمادس رو آپلود کنم.

  12. #9
    آخر فروم باز moz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    1,167

    پيش فرض

    اگه می شه آپلود کنید من که خیلی مشتاقم یاد بگیرم

  13. #10
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    چشم یه کم فرصت بدید. اشاالله فردا.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •