تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: سوال در مورد Indirect l llumination

  1. #1
    آخر فروم باز b3dnet's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,690

    پيش فرض سوال در مورد Indirect l llumination

    با سلام به تمامی بچه ها .
    خوب من یه چند وقتیه که چسبیدم به رندر میخوام رندرمو قوی کنم پیشه خودم گفتم نمیشه که همش مدل سازی کرد اگه رندر خوب بلد نباشی مدلی که ساختی شخصیت واقعیشو پیدا نمیکنه .....
    از قرار رفتم توی سایت های مختلف از روی tutorial ها کار هارو دنبال کردم تو تمام کار به Indirect l llumination تاکید کرده بود ...
    من یه مقدار تعداد سوالاتم زیاده هر کسی هر کدومو که بلد بود یه اشاره هم بکونه کفایت میکنه ....ممنون

    1:Indirect l llumination برای چی استفاده میشه ؟

    2:Final Gather دقیقا چه کاری انجام میده و هر کدوم از قسمت اون برای تنظیم چه چیزهایی هستن؟

    3:Caustics دقیقا چه کاری انجام میده و چرا برای فعال کردن اون نیاز به یه مولد خیلی قوی هستش و چرا اینقدر تو زمان رندر تاثیر مزاره....(شاید چیزی حدود 2 ساعت میخواست 01% پر کنه)

    4:(Global l llumination(GI چی هستش و کجا بکار میره؟

    5:Light Property در کجاها به کار میره....

    6:Geometry property برای چی استفاده میشه؟



    ببخشید اگه تعداد سوالات زیاد بود ...

  2. #2
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    خوب بهزاد جان منم دوست دارم رندرم قوی بشه
    باید بگم من یکی که از رندر چیزه زیادی نمیفهمم
    باید از شهاب کمک بگیری این دوستمون توی رندر خیلی پیشرفت کرده و الآن دیگه خیلی خوب کاراشو رندر میکنه

  3. #3
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    1:Indirect l llumination برای چی استفاده میشه ؟

    برای دنبال کردن فوتون ها استفاده میشه...هر فوتون از نور که به یه جسمی برخورد میکنه همه رنگهاش رو به غیر از رنگ خود جسم رو به جسم میده و بقیه اش بازتاب میشه... Indirect illumination هم دقیقا همین کار رو میکنه و فوتون هایی که به هر جا میتابن رو بازتاب میده....(این عمل به طور پیش فرض 5 بار انجام میشه که قابل تغییره)

    2:Final Gather دقیقا چه کاری انجام میده و هر کدوم از قسمت اون برای تنظیم چه چیزهایی هستن؟
    اگه از Indirct Illumination استفاده کنی باید مثل واقعیت حداقل هر منبع نور 10،000،000 فوتون بتابونه که خیلی طولانی میشه.... برای این کار منتال ری از یه روش استفاده میکنه که Sample های پهلوی هم رو با هم یکی حساب میکنه و با میانگین گرفتن از رنگ در تعداد فوتون ها صرف جویی میکنه...هر چه قدر مقدار FG بالاتر باشه نقاط کتری رو میانگین میگیره وکیفیت کار بالا میره....

    3:Caustics دقیقا چه کاری انجام میده و چرا برای فعال کردن اون نیاز به یه مولد خیلی قوی هستش و چرا اینقدر تو زمان رندر تاثیر مزاره....(شاید چیزی حدود 2 ساعت میخواست 01% پر کنه)
    این اثر شکست نور رو در شیشه و سطوح صیقلی محاسبه میکنه و روی سطح نشون میده... باید اجسامی رو که میخوای این اثر رو داشته باشن روشون کلیک راست کنی و به بProperties بری و بعد به Mental ray بری و این اثر رو فعال کنی......

    تعداد فوتون های اثر Caustic رو نباید زیاد کنی...با تعداد کم هم جواب میده....

    4:(Global l llumination(GI چی هستش و کجا بکار میره؟

    برای دنبال کردن فوتون ها باید فعالش کنی....

    5:Light Property در کجاها به کار میره....
    برای تنظیمات تعداد فوتون های هر منبع نور...

    6:Geometry property برای چی استفاده میشه؟
    اگه فعالش کنی همه اشیا اثر Caustic رو انجام میدن.... و همیچنین فوتون ها رو همه اجسام تاثیر میذارن.....

  4. #4
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    خوب بهزاد جان منم دوست دارم رندرم قوی بشه
    باید بگم من یکی که از رندر چیزه زیادی نمیفهمم
    باید از شهاب کمک بگیری این دوستمون توی رندر خیلی پیشرفت کرده و الآن دیگه خیلی خوب کاراشو رندر میکنه
    هادی فحش دادی.......
    تو بلد نیستی؟؟؟؟ مجبورم کردی اسپم بدم....

  5. #5
    آخر فروم باز b3dnet's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,690

    پيش فرض

    سلام
    هادی جان ممنون ..
    و شهاب جان 1000 هزار بار ممنون ازت دمت گرم خیلی لطف کردی ....میخوام نور پردازی و رندرمو توپ توپ کنم....دمت گرم....

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •