تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: چطور جسم رو بحالت صیقلی ببرم؟

  1. #1
    آخر فروم باز Linux Learner's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    GPS: N36 , E52
    پست ها
    1,113

    پيش فرض درخواست: چطور جسم رو بحالت صیقلی ببرم؟

    سلام عزیزان.
    لطف کنید اینها رو واسم توضیح بدید.

    به این مدل توجه کنید،



    1 - این چهار وجهی های کمرنگ جهت حرکت جسمشون رو تعیین میکنند، اسمشون چیه و چطور میتونم حذف یا تغییرشون بدم؟

    2 - چرا در قسمت مژه و گردنبند Alpha عمل نکرده و چطور میتونم درستش کنم؟

    3 - جنس جسم رو در قسمت Modifier List ببینید، این چه نوع آبجکتی هست (پارامتر هاش کجاست؟) و متریال اون رو کجا میتونم تغییر بدم؟

    4 - به قسمت Bones در پایین سمت راست نگاه کنید، این قسمت های مختلف چین و چطور میتونم جدا انتخاب کنم تا تغییرشون بدم؟

    5 - چرا کل جسم Smooth شده نیست و Facets نشون داده میشه، در حالی که روی Smooth+Highlight قرار داره؟ چطور میتونم کل جسم رو Smooth کنم؟

    -------------------------
    حالا تو این عکس:



    6 - در Modifier List داریم Envelope، این ها چین؟ وقتی کلیک میکنم قسمتی از جسم رو قرمز یا select میکنند.

    -------------------------



    7 - حالا تو رندر میبینیم که جسم همچنان غیر Smooth رندر میشه. آیا تنظیمی چیزی داره که حالت صیقلی و یک پارچه پیدا کنه؟

    -------------------------



    8 - از متریال در پنجره خودش هم خبری نیست. متریال ها چطور روی جسم قرار گرفتند؟

    -------------------------



    9 - حالا فایل اصلی رو با یه برنامه دیگه به اسم Ultimate Unwrap3D باز کردم که بصورت Smooth شده نشون داد و با پسوند 3DS ذخیره کردم و توی 3DSMAX باز کردم، جسم حالت یکپارچه داره. ولی باز از متریال و این چیزا خبری نیست. و فقط تو حالت رندر متریال روی جسم قرار میگیره. چرا تو پنجره Prespective جسم بدون Texture هست و چیکار کنم که Texture نشون داده بشه؟

    -------------------------



    10 - چرا قسمتایی که علامت زدم اینجوریه و چطور درستشون کنم.



    *** شرمنده از اینکه اینهمه سوال پرسیدم. خواهشا" هر چن تاشو میدونید و میتونید، یه توضیحی بدید. ممنونم. شماره هم زدم که راحت باشید.
    Last edited by Linux Learner; 09-06-2008 at 15:23.

  2. #2
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    1 ک به اینا میگن bone یعنی استخون ، میتونی با پاک کردنشون حذفشون کنی ( البته اینا توی رندر نمیوفتن )
    2 .اینطوری که من میبینم عمل کرده !
    3. دوسته عزیز این یه آبجکت معمولی هست که فقط بهش یه مدیفایر با نامه skin اعمال شده
    4. نگرفتم !!!
    5. خوب باید اسموتش کنی با tourbo smooth
    6. یه سوال من از شما میکنم شما با مکس کار کردید یا یهویی رفتید سراغ این برنامه؟
    آخه سوالاتون یه جوریه؟



    دوسته من بعقیشونو بعدا حتما جواب میدم
    ممنون

  3. #3
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    عکسهات نمیاد دوست عزیز......

  4. #4
    آخر فروم باز Linux Learner's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    GPS: N36 , E52
    پست ها
    1,113

    پيش فرض

    خیلی ممنون از پاسخ تون

    من تازه شروع کردم. و البته یه پیش زمینه کمی دارم. الآن متوجه Bones شدم.

    حالت عادی وقتی از TurboSmooth استفاده میکنم، Facets رو تقسیم میکنه! :




    11- مشکل چیه؟

    وقتی با یه برنامه دیگه تبدیلش میکنم به پسوند obj و وارد 3dsmax میکنم، Smooth میشه ولی مشکلی که هست اینجاست:




    11- این قسمت ها خوب Smooth نمیشن! چطور درستشون کنم؟

    12- کیفیت این آبجکت همینطوریه؟ (وجه به وجه) اگه آره پس چرا توی بازی بصورت نرم نشون میده؟

    13- شما هم وقتی با 3dsmax یه آبجکت رو کانورت میکنید، حجم کار بالا باشه، برنامه Not Responding میشه؟

    SSS_HHH_OOO جان عکسا میاد.

  5. #5
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    خیلی ممنون از پاسخ تون

    من تازه شروع کردم. و البته یه پیش زمینه کمی دارم. الآن متوجه Bones شدم.

    حالت عادی وقتی از TurboSmooth استفاده میکنم، Facets رو تقسیم میکنه! :




    11- مشکل چیه؟

    وقتی با یه برنامه دیگه تبدیلش میکنم به پسوند obj و وارد 3dsmax میکنم، Smooth میشه ولی مشکلی که هست اینجاست:




    11- این قسمت ها خوب Smooth نمیشن! چطور درستشون کنم؟

    12- کیفیت این آبجکت همینطوریه؟ (وجه به وجه) اگه آره پس چرا توی بازی بصورت نرم نشون میده؟

    13- شما هم وقتی با 3dsmax یه آبجکت رو کانورت میکنید، حجم کار بالا باشه، برنامه Not Responding میشه؟

    SSS_HHH_OOO جان عکسا میاد.

    روی شیی که وارد میکنی کلیک کن و Convert to editpoly رو بزن.... این خطوط وسط تو edit poly وجود ندارن...احتمالا درست میشه...

    برای اینکه شکسته شکسته نمایش داده نشه از Smooth استفاده کن و Auto Smooth رو تیک بزن...

    وقتی حجم کار خیلی بالا بره بسته به حافظه اصلی کامپیوتر شما (Ram) هست که بتونه این همه رو برای پردازش ذخیره کنه... اگه کم باشه برنامه خودبخود برای جلوگیری از ایراداتی که ممکنه برای دستگاه پیش بیاد کار رو میبنده....

  6. #6
    آخر فروم باز Linux Learner's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    GPS: N36 , E52
    پست ها
    1,113

    پيش فرض

    ازتون خیلی ممنونم.

    جواب بیشتر سوالا رو گرفتم.

    سوال های بی جواب:

    سوال 2: چطور باید حالت Transparent رو بدون دستکاری بیتمپ اصلی بوجود بیارم تا قسمت سیاه موجود در گردنبند دیده نشه؟
    سوال 6
    سوال 8
    سوال 10

  7. #7
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    چطور باید حالت Transparent رو بدون دستکاری بیتمپ اصلی بوجود بیارم تا قسمت سیاه موجود در گردنبند دیده نشه؟
    خوب باید یه مپ دیگه داشته باشی که قسمتایی که میخوای حذف بشن توش سیاه باشه و قسمت هایی که میخوای حذف نشن سفید باشن
    و بعد توی همون متریال که به گردن بند دادی بری توی قسمت opacity کنارش یه مربع داره اونجا اون مپه سیاهو سفیدو انتخاب کنی
    اون وقت درست میشه
    6 - در Modifier List داریم Envelope، این ها چین؟ وقتی کلیک میکنم قسمتی از جسم رو قرمز یا select میکنند.
    خوب شما اگه اون گزینه رو بزنید و زرد بشه و برید روی هر قسمت انتخاب کنی اون چیزایی که میبینی محدوده ی لینک استخوناتو نشون میده یعنی استخونو اگه حرکت بدی اون قسمت از بدنه این دختره حرکت میکنه
    اگه بکشی یا بزرگ ترش کنی قسمته بیشتری از بدنش حرکت میکنه
    8 - از متریال در پنجره خودش هم خبری نیست. متریال ها چطور روی جسم قرار گرفتند؟
    خوب ممکنه مدلت بعده تکسچر دادن توی یه صحنه new دیگه merge شده باشه اینطوری تکسچر همراهش نمیاد
    10 - چرا قسمتایی که علامت زدم اینجوریه و چطور درستشون کنم.
    خوب این باید با تکسچرش ور بری چون اون قسمتا توی uv جداگانه تکسچر داده شده تکسچرهای دست با بدن و سر با بدن در اون ناحیه رنگاش فرق میکنه
    برای درست کردن باید بری توی فتوشاپ و تکسچرو توی اون قسمت ها هم رنگ کنی




    اگه بازم سوالی بود حتما بپرس تا جوابتو بدم
    ممنون

  8. #8
    آخر فروم باز Linux Learner's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    GPS: N36 , E52
    پست ها
    1,113

    پيش فرض

    خیلی خیلی ممنونم.

    فعلا" سوالی نیست و دارم با استفاده از Tutorial کار میکنم. الآن تو قسمت Modeling هستم.

    سوالی بود میپرسم.

    متشکرم

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •