دوستان
دلایل خودتون رو بگین ....
من آردی دارم، با اینکه رانندگی با آردی برای خانوما از پراید سخت تره،
ولی واقعاً آردی رو دوست دارم. خیلی ماشین خوبیه.
دوستان
دلایل خودتون رو بگین ....
من آردی دارم، با اینکه رانندگی با آردی برای خانوما از پراید سخت تره،
ولی واقعاً آردی رو دوست دارم. خیلی ماشین خوبیه.
انشاءالله به پاش پير شي
مزخرفترين ماشين ايران همين RD هستش ....
البته ROA صدالبته از پرايد بهتره ولي به نظر من اين دو تا آشغالترين ماشين هاي ايرانند من جات بودم ردش ميكردم ميرفتم يه Matiz ميگرفتم .
خواهشا به فنرهای پارابولیک مربوط به درشکه های قدیمی که امروزه فقط روی خودروهای سنگین از رده خارج یا بارکش یا سواریهای چند نسل قبل میشه پیدا کرد نگاه کنید که در اینجا از پیکان به عاریت گرفته شده نگاه کنید و ببینید که چطور آبروی پژو رو داره می بره:
یا کله گاوی دیفرانسیل پیکان که از عقب پژو بیرون زده!!! و دهان هر فرانسوی رو از تعجب باز میکنه:
اوایل که ایران خودرو روی طرح ساخت این خودروی عجیب و از ریشه تعطیل هنوز داشت کار می کرد و رسما این شترگاوپلنگ ایرانی متولد نشده بود و کسی از احتمال ساخته شدنش هم حتی خبر نداشت یادم هست در ایران خودرو اسمش رو گذاشته بودند پیکاژو! مأخوذ از نام های پیکان و پژو.اما این نام خیلی خنده دار بود. گذاشتند ژوپیکا! اما باز هم افاقه نکرد.چون اسم پیکان خیلی بین عوام الناس احترام داشت و به این نام قسم هم می خوردند،اسمش رو گذاشتند پیکان 1600RD .چون موتور 1600 سی سی پیکان جایگزین 2000 سی سی پژو شده بود
RD هم مخفف Rear Drive.چون دیفرانسیل عقب بود در حالیکه پژو دیفرانسیل جلو(FD) بود.
نهایتا شد پژو 1600RD
در حالیکه نه موتور نه شاسی و قوای محرکه و نه حتی سیستم اتصالات چرخ ها و تعلیق و فنربندی پژو رو داشته باشه و همون پیکان لعنتی هست که فقط قاب(بدنه) پیکان روی اون سوار شده و بس
Roa یا RDX یا هر اسمی دیگری که بیاد از ایران خودرو بیرون،آگاه باشید و بدانید که در اصل همچنان همان پیکان با فناوری و طراحی شاسی و موتور و بخش های اصلی 50 سال پیش(مربوط به بعد از جنگ جهانی دوم تالبوت انگلستان) هست
405 از رده خارج شد و 406 بجای اون اومد و سالهای سال به مردم سواری داد و اون هم از رده خارج شد و جای خودش رو به 407 داد و ما هنوز اندر خم موجوداتی بی هویت بنام RD و Roa و... گیریم و غافلیم از نیشخندهای مردم جهان...
407
اگر در سال 2008 داریم سوار خودرویی 40-50 ساله با امکانات ایمنی 0 و رفاه 0 و فناوری 0 میشیم،علتش اینه که لیاقتمون بیشتر از این نیست
چرا که هنوزم داریم به اون افتخار می کنیمو عوامانه خریداری می کنیمش...
خوش باشید دوستان من با RDتون![]()
Last edited by Hektor; 04-06-2008 at 12:48.
ما اخر هم نفه ميديم اين Roa چيه؟؟؟؟
با RD چه فرقي داره؟؟؟؟
ببخشید دوست عزیز بازم ببخشید
آخه کجای roa یا RD
خوبه خودت فکر نمی کنی داری جوک می گی
اسم تاپیک رو دیدم خندم گرفت حقیقتش !
دوست خوبمون چه عالی گفتن ، شتر گاو پلنگ !
ولی من میخوام از ناهمگونی تمام اجزای این "شتر گاو پلنگ" از دید یک راننده (اگر قابل بدونید) براتون بگم.
وقتی با ناله موتو پیکان 1600 کار رانندگی رو آغاز میکنی تنها ناراحتیت یک بدنه سنگینه که یک موتور رنجور داره میکشدش ...
صدای ناهمگون موتور و بدنه ، که از همه جا صدا در میاره غیر از بوق ماشین تو رو به حق یاد گاری میندازه ...
همیشه تو قکر ترمز هایی هستی که تنها با نام "یا حضرت عباس" میشه روشون حساب کرد!
و فرمون خیلی سفت و غیر هیدرولیک که حسابی عضلاتت رو ورزش میده ...
از صندلی هاش و اینکه ماشین زود میفته و بدنش صدا میده حرف نمیزنم ، با در نظر گرفتن قیمتش مایلم اسمش رو بزارم:
مولود نامبارک صنعت انحصاری اتومبیل سازی در ایران
Last edited by eng.j.mehrdad; 04-06-2008 at 17:57.
شما باید به جای این موضوع مینوشتید:چرا آردی بدترین ماشین ایرانه...؟
من روآ رو به پراید ترجیح میدم . حداقل یه بدنه خوب داره . به اندازه خودش هم کارو راه میندازه .
واقعا بهترين ماشين ايران شد ؟
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)