تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 7 از 7

نام تاپيک: نوشتن پازل با c

  1. #1
    آخر فروم باز winxp's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    ایران
    پست ها
    1,588

    14 نوشتن پازل با c

    من میخوام یه برنامه با c بنویسم که 16 تا عدد توی خونه های مربع شکل قرار بگیره و یه کلید که اونها رو به هم بریزه

    بعد با صفحه کلید جابجا بشه و تا درست شد بگه درست شد .


    حالا نمیدونم اصلا از c چه چیزهایی بلد باشم

    اینا با ارایه نوشته میشه یا با رکورد یا ساختمان داده

    فقط یه راهنمایی کلی میخوام که مثلا باید یه ارایه برا فلان تعریف کنم و یه رکورد برا فلان

    فقط کمک کنین

    ممنون از همتون

  2. #2
    داره خودمونی میشه cpplover's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    esfarayen
    پست ها
    127

    پيش فرض

    احتمالا با آرایه ها راحتتر پیاده سازی میشه

    مخصوصا اگه از یک آرایه دو بعدی استفاده کنید .اگه از اعداد تصادفی هم برای هر بار اجرای برنامه استفاده کنید تا اعداد متفاوتی در هر بار اجرای برنامه ایجاد بشه برنامه جالبتر هم خواهد بود.
    در کل اگه از c++ استفاده کنید میتونید یک کلاس با چند تابع عضو بنویسید که این کار رو براتون انجام بده
    مثلا یک تابع برای قرار دادن اعداد در یک آرایه 4*5 به صورت تصادفی
    یک تابع برای رسم مجدد صفحه بازی در هر مرحله
    یک تابع برای حرکت دادن مهره دلخواه و . . .

    موفق باشید
    Last edited by cpplover; 25-05-2008 at 13:20.

  3. #3
    آخر فروم باز winxp's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    ایران
    پست ها
    1,588

    پيش فرض

    ممنون عزیزم این طوری که خیلی سخت شد d: اگه میتونی یه جوری بگو بفهمم , من یه ماه بیشتر نمیشه c کار میکنم ولی خیلی پشت کارم زیاده گرافیک باید کجا مشخص بشه , شکل مهره ها و نمای صفحه رو وقتی مشخص کردم , چه طوری به هم ربطشون بدم . برا منی که تازه شروع کردم ایا میتونم یه هفته ای سر هم بیارمش یا نه کتاب جعفر نژاد رو هم گرفتم و از رو اون دارم پیش میرم شما فقط بگین دنبال چه چیزهایی برم ا من همونارو بیشتر کار کنم ممنون از لطفتون , موفق باشی عزیزم

  4. #4
    داره خودمونی میشه cpplover's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    esfarayen
    پست ها
    127

    پيش فرض

    گرافیک باید کجا مشخص بشه
    من فکر نمیکنم نیاز به کار گرافیکی باشه . . . شما میتوانید به صورت 4*5 یک ماتریس همونطوری که گفتم تعریف کنید و بعد از هر بار تغییر یکبار کل اعضای اون رو با توابعی به صورت منظم در خروجی نمایش بدید (توابعی مثل setw ) و با هر تغییری که ایجاد میکنید یکبار کل صفحه رو پاک کنید و دوباره رسم رو انجام بدید.

    چه طوری به هم ربطشون بدم
    ربط دادن اونا فقط مرتبط میشه به میزان آگاهی شما از کار با ماتریس ها . . . و حرکت دادن اونها هم دقیقا یعنی حرکت در درایه های یک ماتریس

    برا منی که تازه شروع کردم ایا میتونم یه هفته ای سر هم بیارمش یا نه
    به خودتون بستگی داره اول میتونید از پروژه های کوچکتری برای شروع آغاز کنید.

    شما فقط بگین دنبال چه چیزهایی برم
    برای این پروژه بايى کار بر روی ماتریس ها و آرایه ها رو به خوبي كار كرىه باشيى ىر ضمن استفاىه اؤ توابع هم ميتونه واقعا كمكتون كنه

  5. #5
    آخر فروم باز winxp's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    ایران
    پست ها
    1,588

    پيش فرض

    ممنون از محبتت عزیزم

    پس من برم دنبال ماتریس و ارایه

    میرم امشب تست میزنم , باز میام سوالهام رو میپرسم

    فدات بشم

    فعلا

  6. #6
    آخر فروم باز winxp's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    ایران
    پست ها
    1,588

    پيش فرض

    سلام دوست من

    من هر چی به این کله فشار میارم چیزی به ذهنم نمیرسه

    ببینین 15 تا عدد داریم , یکی هم جای خالی میشه 16 خونه که میشه ارایه 4*4 , درسته ؟

    حالا یه ارایه تعریف میکنیم

    ارایه باید int باشه یا رشته ؟

    فرض بگیریم int باشه , میشه

    int pael [4][4] 1

    اون یک اخر برای این که اینجا درست نوشته بشه نوشتم

    حلا اینو چه جوری بگیم تصادفی کار کنه ؟

    این که 16 تا عدد بگیره کاری نداره

    موقع چاپ چه طوری بگم 16 تا رو هر دفعه تصادفی چاپ کنه

    اقا پروجه این طوری یا تقریبا مثل این سراغ ندارین که کار منو راه بندازه ؟

  7. #7
    داره خودمونی میشه cpplover's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    esfarayen
    پست ها
    127

    پيش فرض

    خوب ببينيد شما بايد بدونيد که در هر برنامه نويسي نبايد اول به فکر ريزه کاري ها باشيد بلکه بايد ابتدا چارچوب برنامه رو بنويسيد و بعد هم کاملش کنيد منظورم اينه که فعلا قضيه اعداد تصادفي رو بي خيال ميشيم و بعدا با يک تابع اون رو پياده کنيد .


    همونطوري که گفتم شما بايد روي مبحث آرايه ها و توابع کار کنيد

    مثلا در زير تابعي به نام drawscreen نوشتم که صفحه اصلي رو رسم ميکنه

    هم از int و هم از char مي تونيد استفاده کنيد اما در نوع char دستتون بازتره مثلا من اون کليدي رو که بايد حرکت کنه رو با * نمايش دادم (البته من از اشاره گر ها استفاده کردم )


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ببينيد کدي رو که در زير ميذارم خيلي ناکامله و شما هنوز بايد چند تا تابع بنويسيد

    البته همين نمايش رو با نوع int هم ميتونيد پياده کنيد فقط به عنوان مثال کد ديگر رو هم ببينيد


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    حالا اینا رو یه نگاهی بکنید . . .
    Last edited by cpplover; 29-05-2008 at 22:36.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •