تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 6 از 6

نام تاپيک: آموزش V-Ray

  1. #1
    پروفشنال saber1370's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    محل سكونت
    بابل
    پست ها
    760

    پيش فرض آموزش V-Ray

    سطح آموزش: متوسط.
    سلام
    من دیدم هر کی میاد میخواد رندر با وی ری رو یاد بگیره
    این تصویر نهایی هست





    1)ساختن Environment:


    یه مدلی رو در مکس باز کنید من در اینحا از یه Comfootible استفاده کردم. یه پلان زیر آن رسم کنید. سگمنت

    Length=3 و Width=2 قرار دهید. پلان رو به Editable Ply تبدیل کنید. یه همچین شکلی درست کنید.







    بعد از اینکه پلانتون رو اینطوری در آوردین باید از Modifier List گزینه Turbosmooth رو انتخاب کنید تا پلانتون شکل

    تصویر زیر بشه.






    2)درست کردن نورها:

    من سه تا V-Ray Light (از پنل(Create===>Light===>VrayLight با strength, postion و Color متفاوت.

    دقیقا مثا شکل زیر یه نور درست کنید و پارامتراشم مثل شکل زیر کنید.






    حالا نمای Top رو بیارید. از نورتون در جهت محور Xها کپی بگیرید و مطابق تصویر زیر پارامتراشو اعمال کنید.





    نور سوم هم ایجاد کنید.






    حالا یه Target Camera درست کنید و لنس اونو به 35 میل تغییر دهید.(مطابق شکل بالا).


    بسیار خوب تا اینجای کار نورامون و دوربینمون رو گذاشتیم.


    (حتما لازم نیست پلانی که بالا توضیح داده شد عین خودش باشه. شما میتونین یه پلان ساده رسم کنید و از

    منوی Environment رنگ آن رو سفید کنید.)


    خوب میریم به ادامه آموزشمون. حالا موتور رندر V-ray رو انتخاب کنید. (چون چیزی نیست توضیح نمیدم دیگه).


    کلید "M" رو زده تا وارد Material Editor شوید. خوب حالا من میخوام یه متریال به رنگ خاکستری درست کنم.


    Diffuse Color رو زده و مقدار R=170 , G=170 , B=170 را اعمال کنید. و اون رو به صندلیمون Assign میدیم.






    تا اینجا اگه یه رندر بگیرید همچین تصویری دارید.





  2. #2
    پروفشنال saber1370's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    محل سكونت
    بابل
    پست ها
    760

    پيش فرض

    ادامه :

    خوب حالا میریم سراغ تنظیمات موتور رتدر V-ray البته برای تست.

    برای درست کردن و تنظیم illumination پروژه جاری ما احتیاج یه تنظیمات داره. این مطلب که الان

    میخوام بگم فقط برای تست هستش. که شما بتونین یه رندر سریع بگیرین و ببینین آیا همون چیزی که میخواین

    هست یا نه. اگه بود بعد با کیفیت رندر بگیرید.

    زاویه دید دوربینو بیارین(Camera View). حالا شما باید تنظیمات زیر رو اعمال کنید. البته بازم میگم فقط

    این برای تسته.(یه وقت فکر نکنی کیفیتش همینطوریه).


    توضیحاتی کوتاه برای هر کدام:

    Default lights: وقتی که ما اینو خاموش میکنیم عینی فقط می خواهیم با نورهای خود v-ray کار کنیم.

    مثلا از نور Omni یا Spot نمیخواهیم استفاده کنیم. حتما برای هر رندری که میخواین بگیرین این گزینه رو

    خاموش کنین.
    ================================================== ==========
    Adaptive QMC: این برای کیفیت تصاویر هستش که در هنگام رندر گرفتن کیفیت بالا و سرعت بالایی

    داره که همیشه از همین گزینه استفاده کنید البته اگر میخواین کیفیت بالایی داشته باشید.
    ================================================== ==========
    Mitchell-Netravali: این گزینه در حقیقت همان antialiasing Filter هستش که تصویر ما رو نرم تر

    میکنه و تا حدی کمی هم Sharp بستگس به محیطتونم داره. علت استفاده از این گزینه این بود که ما در

    فضای باز هستیم.
    ================================================== ==========
    Irradiance map Light cache: بعد از فعال کردن این گزینه ما از ترکیب دو GI میتونیم استفاده کنیم.

    اگر مقدار Light Cashe رو مثلا 10000 بگیرین همین Scene رو اگه بخواین رندر بگیرین تقریبا 12

    ساعت طول میکشه. ولی کیفیت فوق العاده میشه.


    خوب حالا یه رندر از صفحه بگیرین.





    خوب حالا رنگ یکی از نورامون رو تغییر میدیم تا طبیعی تر بشه. هر نوری رو که میخواین. من الان واسه

    اونی که سمت راست اعمال میکنم. R:255/G:180/B:80





    تا اینجا تازه با اینکه متریال ندادیم میبینید که به Real خیلی نزدیک شده.
    ================================================== ===========
    متریال دهی

    در این پروژه ما از 3 یا 4 متریال میخوایم استفاده کنیم. Leater,Chrome,Plastic,






    Reflect: مثه همون Reflecte خودمونه. سفید به معنی 100% و مشکی به معنی 0%.

    بعد از اینکه متریال ها رو Assign کردین اگه رندر بگیرین یه همچین شکلی میشه.






    حالا من میخوام تصویری زیباتر داشته باشم برای این کار یه نور دیگه به شکل اضافه کنید. و تنظیمات رو

    انجام بدین.






    دقت داشته باشید که در بالا تیک Affect Specular برداشته شده.

    حالا رندر بگیرین.





    ================================================== ========




    امیدوارم که از این آموزش هم استفاده کنید و هم لذت ببرید.

    موفق باشید.

  3. #3
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    ممنون. خیلی خوب بود. ولی باید میذاشتی تو بخش آموزشی....

  4. #4
    پروفشنال saber1370's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    محل سكونت
    بابل
    پست ها
    760

    پيش فرض

    ممنون. خیلی خوب بود. ولی باید میذاشتی تو بخش آموزشی....
    ممنون
    منتظر چنین حرفی بودم
    اما گفتم تو اون بخش شاید دیده نشه!

  5. #5
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    صابر جان خیلی ممنون اما تکراری بود توی این انجمن یه تاپیک عین این تاپیک هست

    اما یه دنیا ممنون

  6. #6
    آخر فروم باز b3dnet's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,690

    پيش فرض

    صابر جان ممنون از آموزشت ولی حیف که من v-ray ندارم وگرنه کلی باهاش کار میکردم....

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •