تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 22

نام تاپيک: [آموزشی] ساخت منظره در Quest3D - سطح پیشرفته

  1. #1
    کـاربـر بـاسـابـقـه dark_dragon's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    Germany
    پست ها
    492

    پيش فرض [آموزشی] ساخت منظره در Quest3D - سطح پیشرفته

    سلام.
    این آموزش رو قبلا در قالب یک pdf نوشته بودم. گفتم اینجا هم بذارمش تا دوستان این سایت هم ازش استفاده کنند.
    حجم فایل اجراییش کمی زیاد بود بنابراین نتونستم براتون آپلودش کنم.
    -+----------------------+-----------------------+-----------------------+-

    در این آموزش قصد دارم تا کاری مانند تصویر زیر بسازیم :




    کار را با قرار دادن یک کانال Start3DScene شروع می کنیم.

    و آن را بصورت زیر تنظیم کنید :



    برای ساخت Terrain می توانید از نرم افزارهای سه بعدی مانند 3Ds Studio Max و ... استفاده کنید و Terrain ی مانند شکل زیر ایجاد کنید :



    شکل و تکسچر این Terrain بستگی به سلیقه شما دارد و اینکه می خواهید جنگلتان چگونه باشد.

    بعد از ساخت این Terrain آن را به فورمت X یا 3ds تبدیل کرده و از طریق گزینه Import در منوی File ، آن را وارد محیط برنامه کنید. می بینید که در قسمت گروه ها ، این مدل بصورت یک پروژه جداگانه درآمده است ، بنابراین محتوایش را کپی کرده و در پروژه اصلی با نام StartGroup قرار دهید. سپس پروژه دوم را پاک کنید.

    برای تمیز تر درآمدن کار می توانید این کانالها را درون یک پوشه قرار دهید. برای انجام این کار ، کلیه کانالهای مربوطه را انتخاب کرده و با کلیک راست بر روی یکی از آنها ، گزینه Place in new folder را انتخاب کنید.

    حالا نوبت به ایجاد نور می رسد. چون ما می خواهیم یک محیط باز را ایجاد کنیم ، بهتر است از نور Directional یا جهت دار استفاده کنیم. طرز کار با این نور بسیار ساده است بگونه ای که تنها با چرخاندن آن ، می توانید نور را از جهات مختلف به تمام صحنه خود بتابانید.

    این منبع نور در قسمت Channel List در اختیار شما قرار دارد ( Light ).

    من در اینجا یک زاویه چرخش به دلخواه به این منبع داده ام. شما هم می توانید با چرخاندن آن ، بهترین زاویه تابش نور به محیط خود را پیدا کنید.


    بعد از قرار دادن آن در یک پوشه جداگانه ، نوبت به ایجاد دوربین می رسد.

    ایجاد دوربین در اینجا بسیار ساده تر از چیزیست که فکرش را می کنید. تنها کافیست یک کانال Camera را در پنجره قرار دهید و مختصات مکانی و چرخشی آن را در بهترین حالت و سلیقه خود قرار دهید تا تصویرتان در زاویه دلخواه قرار گیرد :


    بسیار خوب ؛ تا اینجا کار بسیار ساده بود. حتی شاید شما را خسته کرده باشم. ولی از این به بعد نوبت به قسمتهای جذاب کار میرسد.

    یک کانال 3D Render به محیط اضافه کرده و آن را به Start3DScene متصل کنید.

    حالا به مسیر زیر بروید :

    در اینجا انواع زیادی از درختان در اختیار شما قرار دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. در قسمت Plants نیز می توانید از گیاهان نیز استفاده کنید. البته شما می توانید بجای استفاده از این مدلهای آماده ، خودتان درختان و گیاهانی که مورد نظرتان است را ایجاد کنید ولی پرداختن به آن موضوع از بحث فعلی ما خارج است.

    یکی از درختان را به دلخواه انتخاب کرده و در محیط قرار دهید :

    دقت کنید که حتماً این گیاهان و درختان را به کانال 3D Renderی که در بالا ساختیم متصل کنید.

    اگر پوشه های درخت کمی به هم ریخته بود ، خودتان آنها را مرتب کنید.



    علاوه بر این کانالها ، کانال دیگری برای مشخص کردن شیء زیرین این مدلها ایجاد می شود :

    ما در اینجا باید یک میانبر از مدل Terrain را به CollisionObject متصل کنیم. برای ساخت میانبر ، باید بر روی کانال مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Create Shortcut را انتخاب کنید.

    من در اینجا از دو نوع درخت و یک نوع گیاه استفاده کرده ام :

    ما تمام کانالها فوق بجز کانال Nature را به یک کانال 3D Render متصل کرده و آن را به کانال Start3DScene وصل می کنیم.

    حالا به بخش Path/Nature بروید.

    می بینید که سه نوع درخت و گیاهی که ایجاد کرده بودیم ، در لیست مربوطه موجود می باشند :

    حالا گزینه Paint Mode را فعال کنید.

    با بردن ماوس بر روی Terrain می توانید درختی که با کلیک در آن نقطه خواهید داشت را ببینید :

    ما در تصویر بالا از حالت پیشفرض تکی (single) استفاده کردیم ولی شما می توانید از حالت area استفاده کنید.

    گزینه های Size و Density به ترتیب محدوده و فشردگی را مشخص می کنند :


    در این قسمت نیز می توانید اندازه مدلی که می خواهید ایجاد کنید و همچننین چگونگی پراکندگی آن را تعیین کنید که برای ایجاد درخت و گیان ، بهترن حالت پراکندگی ، حالت Random است.



    گزینه های randX ، randY و randZ نیز اختلاف اندازه اتفاقی در سه محور x,y,z را مشخص می کنند.

    حالا با درختان و گیاهانی که ایجاد کرده اید ، Terrain را پوشش دهید :

    از طریق بخش Anim وارد تنظیمات دوربین شده و مه بار بصورت زیر برای آن فعال کنید :

    شما به دلخواه خود می توانید شروع و پایان مه را با استفاده از گزینه های Fog Start و Fog End مشخص کنید.

    گزینه Fog Type نیز نوع مه را مشخص می کند که فعلا با آن کاری نداریم. با استفاده از گزینه Fog Color هم می توانید رنگ مه را تغییر دهید.



    در مسیر زیر می توانید افکت تصویری Bloom را در پروژه خود مورد استفاده قرار دهید بدن صورت که اولین کانال این مجموعه را به کانال Start3DScene و بعد از دو کانال دیگر متصل کنید :

    این افکت ، تنظیماتی نیز دارد که با استفاده از آن می توانید شدت تأثیرگذاری افکت را کاهش یا افزایش دهید :


    محتویات کانال Expression Value در مسیر StartGroup:\Bloom\Downsampled 4x image\ را به 0.1 تغییر دهید.


    در صورت تمایل می توانید افکتها و امکانات دیگری نیز به پروژه خود اضافه کنید.

    بسیار خوب ، خسته نباشید.

    کار ما تمام شد.

    اگر مایل بودید ، می توانید دوربین را در مسیر های مختلف حرکت دهید تا کار را بصورت یک انیمیشن زیبا ببینید.
    -+----------------------+-----------------------+-----------------------+-

    این هم از آموزش.
    امیدوارم برایتان مفید بوده باشد.

  2. #2
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    ممنون دوست عزیز
    یکمی از quest خوشم اومدا

  3. #3
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    از امروز میرم تو کار ساختن یک بازی استراتژیک
    خونه درخت و بقیه هم ماننند این روی زمین قرار بدم ؟

  4. #4
    کـاربـر بـاسـابـقـه dark_dragon's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    Germany
    پست ها
    492

    پيش فرض

    خواهش می کنم.

    بله مثل همین میتونید انجام بدید ولی با این روش متاسفانه شما نمیتونید برخورد رو به تک تک آبجکت ها تشخیص بدید. البته فکر کنم با ray بشه. خودم تستش نکردم.

  5. #5
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    باید چی کار کرد تا آبجکت از روی زمین راه بره و سربالایی و سرازیری هم رد کنه ؟

  6. #6
    کـاربـر بـاسـابـقـه dark_dragon's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    Germany
    پست ها
    492

    پيش فرض

    بهترین کار اینه که از دوربین Walkthrough استفاده کنید. (در قسمت دوربین ها).
    اگر خواستید شیوه کار این دوربین رو هم براتون توضیح میدم.

  7. #7
    داره خودمونی میشه hadidevil's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    192

    پيش فرض

    آقا دستت درد نکنه
    ولی میشه توضیح بدی که میشه ما همه کارها رو با نرم افزارهای مربوطه (3ِd Max. Maya ....) انجام بدیم چطور میتونیم یه بازی بسازیم
    لطفا اگه میشه یه توضیح بدید ممنون میشم

  8. #8
    کـاربـر بـاسـابـقـه dark_dragon's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    Germany
    پست ها
    492

    پيش فرض

    خواهش می کنم.
    شما نمیتونید تمام کارها رو در نرم افزارهای سه بعدی انجام بدید. باید ببینید با چه انجینی می خواهید کار کنید و اون انجیم چه امکاناتی رو به شما میده. اگر بخواهیم با همین کوئست کار کنید می توانید مدل ها و مپ خودتون رو (مرحله) در نرم افزارهای سه بعدی طراحی و در کوئست ایمپورت کنید.

  9. #9
    داره خودمونی میشه hadidevil's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    192

    پيش فرض

    ممنون از جوابت
    حالا میتونی به عنوان مثال ساخت اتاق پیچ در پیچ که توی اون امکان باز کردن در و شکستن باشه باید چیکار کنم من زیاد از این نرم افزار سردر نمی یارم

    ممنون میشم بتونی راهنمایی کنی

  10. #10
    کـاربـر بـاسـابـقـه dark_dragon's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    Germany
    پست ها
    492

    پيش فرض

    ساخت اتاق رو که باید در نرم افزارهای دیگر مثل مکس انجام بدید.
    ولی در مورد شکستن در من تاحالا ندیدم بشه چنین کاری با کوئست کرد. ولی اگر بخوای در باز بشه خیلی راحت برای آبجکت در یک کالیشن ریسپونسر ایجاد می کنید و با یک شرط کار تمام است.

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •