تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 5 12345 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 43

نام تاپيک: فراری Ferrari

  1. #1
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,696

    پيش فرض فراری Ferrari

    انزو آنسلمو فراری (ENZO ANSELMO FERRARI) در 18 فوریه 1898 در شهر مودنا ایتالیا و در خانواده ای اهل صنعت متولد شد. انزو جوان علاقه زیادی به تحصیلات رسمی و آكادمیك نداشت ولی شیفته مسابقات اتومبیلرانی بود.

    وی دوران سربازی در جنگ جهانی اول (1918 – 1914) در واحد نگهداری از چهارپایان آغاز نمود ولی در حین خدمت در سال 1916 براثر شیوع اپیدمی آنفولانزا بشدت مریض شد و از سربازی معاف گردید در همان دوران پدر وی بر سر همین بیماری بدرود حیات گفت.

    بحران اقتصادی و مالی ناشی از جنگ باعث گردید تا شركت خانوادگی آنها ورشكسته شود و انزو فراری پس از سعی و تلاش ناموفق در آغاز بكار در كارخانه فیات، در شركت كوچكی بنام CMN مشغول بكار گردید. شركت CMN در زمینه تبدیل كامیونها و انواع وانت به خودروی سواری فعالیت داشت.

    فراری جوان در سال 1919 با حضور در تیم اتومبیلرانی شركت CMN وارد دنیای مسابقات گردید ولی موفقیت چندانی كسب ننمود. وی در سال 1920 شركت CMN را برای كار در شركت آلفارمئو ترك نمود و توانست موفقیت قابل توجهی را در مسابقات محلی بدست آورد.


    مسابقات سال 1923 و در جریان مسابقه منطقه Ravenna وی پس از پیروزی با مادر Francesco Bacarra معروفترین خلبان جنگی ایتالیا كه در جنگ جهانی اول كشته شد آشنا شد و مجسمه كوچكی كه تزئین كننده هواپیمای جنگی Bacarra بود و پس از سقوط از لاشه هواپیمای جنگی وی بدست آمده بود را بعنوان یادگاری دریافت كرد.


    فراری در سال 1932 تصمیم گرفت كه با قالبگیری از این مجسمه و نشان كوچك از آن بعنوان آدم و نشانه خودروهای مورد استفاده اش در مسابقات استفاده كند كه علامت اسب آرم فراری در واقع همان نشان است. البته Fabio Tiglioni نیز به دلیل هم دوره بودن پدرش با خلبان Baracca از علامت اسب فوق الذكر كه به ایتالیایی Cavallino rampante (‌امروزه بعضا فراری را در نشریات ایتالیائی به اسم مارک اسب در حال پرش می شناسند)‌ یا اسب در حال پرش نام دارد بر روی موتور سیكلتهای ساخت كارخانه معروف Ducati استفاده می نمود و بعدها فلادرا بر اثر توافق خصوصی با انزو فراری استفاده آن را كنار گذاشت علامت شركت پورشه آلمان نیز به دلیل استفاده از نشان شهر محل تولیدآن "اشتوتگارت" که نشانه یک اسب سیاه در حال پرش است بسیار شبیه به فراری می باشد.

    موفقیت فراری در مسابقات محلی باعث گشت تا آلفارومئو پیشنهاد شركت در مسابقات مهمتری را با وی در میان بگذارد ولی فراری علاوه بر رد پیشنهاد فوق از رانندگی اتومبیلهای مسابقه دست كشید، البته وی در سال 1927 در چند مسابقه شركت نمود ولی هیچگاه بطور حرفه ای به دنیای رانندگی بازنگشت. در واقع می‌توان گفت كه انز فراری تصمیم بسیار شجاعانه ای گرفته بود و با علم بر اینكه موفقیت وی در مدیریت تیم بیشتر از رانندگی حرفه ای است در سال 1929 تیم اتومبیلرانی فراری را تاسیس نمود تیم فراری توانست با بهینه سازی اتومبیلهای ساخت آلفارو به موفقیت چشمگیری دست یابد انزو فراری از سال 1938 رسما بعنوان مدیر واحد تولید خودروهای مسابقه ای شركت آلفارو مئو منصوب گردید.

    همزمان با بروز جنگ دوم دولت فا شیست موسولینی شركت آلفارو مئورا مصادره نمود البته تغییر چندانی در واحد سرپرستی فراری پدیدار نشد و تیم فراری كه بر اساس قرارداد با آلفا رمئو تا چهارسال اجازه شركت در مسابقات را نداشت موقتا تغییر نام داد و چندوقتی به ساخت ابزار آلات و قطعات هواپیما مشغول بود در طی این مدت اتومبیل مسابقه ای Tipo 815 را نیز عرضه كرد كه با توجه به محدودیت فوق بسیار كم رنگ در مسابقات ظاهر شد. كارخانه كوچك فراری در سال 1943 به شهر مارانلو Maranello نقل مكان نمود. با وجود بمباران وتخریب كامل آن در سال 1944 (جنگ جهانی دوم) كارخانه فراری از نو ساخته شد و فعالیت خود را از سال 1946 از سر گرفت.


    در همان سال فراری تصمیم گرفت خط تولید خودروهای اسپرت غیر مسابقه ای را جهت كسب سود و منفعت مالی لازم برای تامین بودجه تیم فراری كه نام صحیح آن sulderia Ferrari (به معنی اسطبل فراری است) را افتتاح نماید. در همین راستا شركت خودروسازی فراری تحت عنوان Ferraris .P.A در سال 1945 تاسیس گردید.


    اولین خودروی غیر مسابقه ای فراری در سال 1947 با نام 125 S عرضه شد. این اتومبیل زیبا و سریع مجهز به موتوری 12 سیلندر بود كه فقط CC1500 حجم داشت. بدین ترتیب شركت فراری پا به عرصه خودروسازی نهاد با این امید كه بتواند اتومبیلهای مشتری سپند تولید نماید و با سود عاید شده از محل فروش آنها تیم اسكودر یا فراری را سرپا نگه دارد. در سالهای بعد اتومبیلهای فراری سمبل زیبائی صنعت خودروسازی شدند كه این امر نیز مرهون تیز هوشی انزو فراری و به خدمت گرفتن طراحان و استودیوهای طراحی معروف همچون scaglietti , Bertone , Pinin farria Tovring , vignale , ghia, می‌باشد.

    پس از سرازیر شدن درآمد حاصل از تولید خودروهای غیر مسابقه ای دیری نپائید كه سرمایه گذاریهای به ثمر رسیده و درخشش خودروهای فراری در مسابقات جهانی آغاز گردد. تیم فراری رسما در سال 1950 در مسابقات فرمول یك شركت نمود و اولین پیروزی خود را در سال 1951 در جریان مسابقه بزرگ (Grand Prix) انگلستان بدست آورد. سال بعد آلبرتو آسكاری راننده معروف آرژانتینی اولین مدال قهرمانی جهان را برای فراری كسب نمود. و بدین ترتیب روند موفقیت تیم فراری كه قدیمی ترین تیم فرمول 1 به حساب می‌آید و تقریبا تمام ركوردهای فرمول 1 از جمله 14 عنوان قهرمانی رانندگان 14 عنوان قهرمانی خودروسازان را به یدک می کشد آغاز شود.


    موفقیت تیم اسكودریا فراری مرهون جدیت و جسارت مردی است كه تا هنگام مرگ در سن 90 سالگی همچنان مدیریت تیم خود را حفظ كرد.


    انزو فراری در محیط كار بعنوان مردمی خشن جدی و سخت گیر معروف بود. وی پس از فوت پسرش آلفرد فراری معروف به دینو (Dino) كه در سال 1956 در سن 24 سالگی در گذشت انزو فراری بیش از پیش گوشه گیر شد و تا پایان سیاست همواره در غم ازدست دادن فرزند و به نشانه تیره شدن دنیا در پیش رویش عینك آفتابی به چشم داشت. علیرغم رویه فوق الذكر وی هیچگاه عشق و علاقه به اتومبیلرانی را از دست نداد و تا آخرین لحظات مشغول اداره تیم اتومبیلرانی خود بود. فراری نیز مانند بسیاری دیگر از صنعتگران و مخترعین از لحاظ محاسبات و مذاكرات مالی بیشتر احساسی عمل می نمود و همین امر باعث گشت كه شركت وی دچار بحران مالی شود.

    وی پس از سالها مقاومت بالاخره در سال 1965 تعدادی از سهام شركت خودروسازی فراری را پس از شكست در مذاكرات با شركت فورد به شركت فیات بفروشد. میزان سهام شركت فیات در سال 1969 به P و در سال 1988 به افزایش یافت. انزو فراری تا سال 1971 سمت مدیریت عامل شركت فراری را حفظ نمود ولی همواره و تا پایان عمر از چهره های موثر در تصمیم گیریها باقی ماند. در حال حاضر تركیب سهام فراری تغییر یافته است بنحوی كه سهام آن متعلق به شركت فیات %5 آن متعلق به گروه Mudabala و دیگر به پسر انزو فراری یعنی آقای پیرو فراری تعلق دارد. دراین قسمت آورده شده است.


    انزو فراری به پاس خدمات شایسته اش و كسب اعتبار برای كشورش به دریافت عالی ترین نشانهای كشور ایتالیا از جمله شوالیه (cavaliere) و فرمانده (commendatore) نایل گشت و علاوه بر آن چندین لقب افتخاری در دیگر كشورها نیز دریافت نمود. صنعت خودرو همواره مدیون تلاشهای افرادی چون فراری، دكتر پورشه، سوپیشرو هوندا، هنری فورد كه هر یك با سبكی كاملا متفاوت این صنعت را پیش بردند خواهد بود.


    اكثر اتومبیلهای فراری امروزه به رنگ قرمز بفروش می رسند كه این امر نه فقط به واسطه زیبائی و جذابیت رنگ قرمز بلكه ریشه در پیشینه شركت در مسابقات فراری دارد. در دهه 1920 اكثر اتومبیلهای آلفارومئو، مازاراتی و بعدها فراری با رنگ قرمز در مسابقات شركت می نمودند. زیرا ارگانهای مسئول وقت كه بعدها پس از ادغام FIA یا فدراسیون اتومبیلرانی را تشكیل دادند قرمز را بعنوان رنگ كشور ایتالیا تعیین كردند به همین دلیل نیز اتومبیلهای Bugatti (فرانسوی) به رنگ آبی، اتومبیلهای آلمانی مثل BMW وپورشه به رنگ سفید و جگوارهای انگلیسی با رنگ سبز مسابقه ای انگلیسی (Brithish Racing Green) معروف شدند.


    امروزه شركت فراری علاوه بر تولید خودرو جهت مسابقه و جاده به شركت تجاری بازرگانی تمام عیاری تبدیل شده است كه دامنه متنوعی از محصولات را از جمله عینك، خودكار، عطر، البسه دو چرخه های پیشرفته، موبایل و حتی كامپیوترهای لب تاب را به بازار عرضه نموده است. بر طبق آمار منتشر شده توسط فایناشیال تایمز شركت فراری رتبه اول را در لیست صد شركت برتر از لحاظ محیط كار در اروپا بخود اختصاص داده است یعنی اینكه می‌توان كاركنان فراری را از لحاظ كاری خوشبخت ترین كارمندان اروپا دانست.

  2. #2
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,696

    پيش فرض

    امروز از هفت روش نامگذاری استفاده کرده است.

    روش اول:این روش که در بیشتر تولیدات فراری به کار گرفته شده است در واقع یک عدد سه رقمی است که حجم سیلندر را نشان داده و اگر این عدد ضربدر تعداد سیلندر شود حجم موتور را نشان می دهد.برای مثال مدل 166 که 12 سیلندر دارد دارای حجم موتور 1992 سی سی یا دو لیتر بوده ویا مدل 456 که 5472 یا 5.5 لیتری است.

    روش دوم:استفاده از یک عدد سه رقمی که اگر آن را ضرب در ده بنمائید حجم موتور به سی سی به دست می آ ید.مثال آن مدل 500 super fast است که حجم موتور 5000سی سی داشته و یا 360 که حجم 3600 سی سی دارد و430 که 4300 سی سی حجم موتور دارد.

    روش سوم:استفاده از یک عدد سه رقمی که رقم اول حجم موتور به لیتر و رقم دوم و سوم نشان دهنده تعداد سیلندر ها می باشند.مثال آن فراری 512 tr است که دارای موتور پنج لیتری و تعداد 12 سیلندر بوده در مدل جدید 612 حجم موتور کمتر از 6 لیتر بوده و موتور 12 سیلندر است.بنا براین استثنا نیز وجود دارد و موتور 5.8 لیتری به عنوان 6 لیتری معرفی شده است.

    روش چهارم:استفاده ازعددی سه رقمی که دو رقم اول ضرب در یکصد نماینده حجم موتور است و رقم سوم تعداد سوپاپ را نشان می دهد.تنها مثال موجود فراری f 355 بوده که دارای موتور 3.5 لیتری و تعداد 5 سوپاپ در هر سیلندر است.

    روش پنجم:استفاده از عددی که دو رقم اول آن ضربدر صد نماینده حجم موتور است ورقم سوم تعداد سیلندر(معمولا 8 سیلندر) را نشان میدهد.فراری 308 gts دارای موتور 3000 سی سی و مجهز به 8 سیلندر بوده و مدل های 328 و 348 دارای موتور های 3200 سی سی و 3400 سی سی بوده اند.

    روش ششم:استفاده از عدد دو رقمی مانند f 40 و f 50 که این دو مدل به منا سبت چهلمین و پنجاهمین سالگرد فراری ساخته شده اند اگر چه f50 در سال چهل و هفتم عرضه شد.

    روش هفتم:استفاده از یک اسم به جای عدد مانند فراری موندیال یا تستاروزا یا انزو نیز دیده می شود.(تستاروزا به معنی کلمه قرمز به خاطر قرمز بودن سرسیلندر اتومبیل است.)در ضمن حروفی که قبل یا بعد از اعداد استفاده می شوند نیز هر یک معنی خود را دارند.f به معنای فراری - f1 به معنای دنده فرمولی - gt به معنای grand touring - حرف c به معنای کوپه - s به معنای اسپایدر یا کروکی – حرف b در چند مورد مختلف استفاده شده از جمله berlinetta یا ماشین سقف دار کوچک و یا barchetta که ماشین کروکی و یاتارگا بوده و boxer یا موتور تخت و I به معنای انژکتور به کار رفته است.

    _______________

  3. #3
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,696

    پيش فرض

    موتور های فراری:فراری کار خود را با موتور های V12 دو لیتری با توان 105 اسب بخار شروع کرد و مرتب حجم و توان آن را افزایش می داد.در سال 1966 موتور 5 لیتری V12 فراری 400 اسب بخار نیرو تولید می نمود که در زمان خود 3 تا 4 برابرماشین های اسپرت دیگر بود.در سال 1967 اولین موتور V6 در فراری دینوی 206 gt نصب شد و در سال 1973 موتور V8 در 308 GT4 و موتور F 12 (تخت) در 365 GT4BB نصب شد.در سال 1984 مدل 288 GTO با موتور V8 به حجم 2.8 لیتر و دو توربو به بازار آمد و همین تکنیک با موتور 3 لیتری در سال 1988 در مدل F 40 تکرار شد.اینها تنها دو مدل توربوی فراری بودند.

    تکامل فراری:سال 1960 سال ایجاد تغییرات عمده در فراری بود.استفاده از ترمز دیسکی در مدل 250 GTPF و استفاده از اوردرایو در 250 GTE 2 2 واستفاده از صندلی های 2 2 در همین مدل که اولین ماشین 4 نفره فراری محسوب می شود و رساندن حجم موتور به 4 لیتر را نیز نباید فراموش کرد.

    سال 1964 سال تغییرات مهم دیگری در فراری بود در این سال برای اولین بار کمربند در مدل 250 GT استفاده شد و 275GTB به چهار فنر مستقل مجهز شد همچنین حجم موتور به 5 لیتر رسید و فرمان هیدرلیک نیز در مدل 500 super fast استفاده شد.

    در سال 1966 موتور های چهار میل سوچاپه در 275 GTB/4 استفاده شدند ودر سال 1968 از شیشه های برقی در مدل 330 GTC استفاده شد.در سال 1973 فراری 308 GT4 چهار نفره برای اولین بار توسط Bertone برای فراری طراحی شد که تنها مدل فراری بود که پینین فارینا در طراحی آن دست نداشت.

    درسال 1975 اولین بدنه غیر فلزی در مدل 308 GTB استفاده شد این بدنه از جنس فیبر شیشه و پلاستیک بود.

    در سال 1976 اولین فراری دنده اتوماتیک در مدل 400 عرضه شد.

    در سال 1985 اولین ترمز ABS در مدل 412 استفاده شد.

    در سال 1992 اولین فراری 6 دنده یعنی 456 به بازار آمد و در سال 1994 اولین فراری 5 سوپاپه به نام F 355 وارد بازار شد.

    حداکثر تولید یک مدل فراری مربوط به مدل تستاروزا بوده که ظرف هشت سال 7177 دستگاه از آن تولید شده از نظر طول زمان ساخت نیز مدل 456 از سال 1992 تا 2004 ساخته شده و رکورد طولانی ترین زمان را دارد که علت آن طرح زیبای بدنه آن بود و توانسته در بین تولیدات فراری که گاهی یک سال هم دوام نمی آورند مدت 12 سال دوام بیاورد.جالب است بدانید کم شتاب ترین و تنها فراری که شتاب 0 تا 96 کیلو متر آن دو رقمی بوده است مدل 166 ساخت سال 1948 است که زمان لازم برای رسیدن به سرعت96 کیلو متر بر ساعت برای آن 10 ثانیه محاسبه شده است.باید توجه کنید که این شتاب هنوز از شتاب بسیاری از اتومبیل های ساخت ایران در سال 2005 بیشتر است.بی ام و 2002 که یکی از بهترین اتومبیل های اسپرت زمان خودش بود در سال 1968 شتابی برابر 10.5 ثانیه داشت.

    بعد از 166 مدل 250GT سال 1962دارای شتاب 8 ثانیه ای بود و بقیه فراری هاهمگی شتابی کمتر از 8 ثانیه داشتند.

    بعضی از اتومبیل های فراری موتور عقب بوده مانند فراری F 430 و بعضی موتور جلو هستند مانند 456 GT که به خصوص در مدل موتور جلو برای کم کردن ارتفاع موتور از سیستم DRY SUMP استفاده می شود.در این روش روغن در جایی به جز زیر موتور جمع و خنک و تصفیه می شود زیرا استفاده از کارتل ارتفاع موتور را افزایش می دهد.
    _________________

  4. #4
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,696

    پيش فرض

    در حال حاضر این کمپانی شامل دو کارخانه ی اصلی در مودنا و مارانللو است. و از کمپانیهایی که با فراری در زمینه ی ساخت اتومبیلهایش همکاری میکنند میتوان از دلفی ( ساخت کمک فنرهای مغناطیسی) برمبو ( سازنده سیستمهای ترمز) بوز ( سازنده ی سیستمهای صوتی اتومبیل) اسکاگلیتی ( سازنده ی سازه های پیشرفته ی آلمینیومی) پینین فارینا (طراح اتومبیل و ...) نام برد. تیراژ ساخت این کمپانی برای اولین بار در سال 2006 از مرز 5000 دستگاه در سال گذشت. موفق ترین فراری تا کنون مدل 360 مودنا بوده که البته به نظر میرسد با ادامه ی تولید مدل 430 این عنوان از 360 مودنا گرفته شود. سریعترین و قویترین مدل خیابانی این کمپانی فراری انزو بوده است که قدرت آن 660 اسب بخار و حداکثر سرعت رسمی 350 کیلومتر بر ساعت است. آخرین محصول این شرکت 430 اسکودریا( شودریا) است که به زودی در نمایشگاه فرانکفورت با حضور راننده ی افسانه ای مایکل شوماخر به نمتیش گذاشته میشود. و مدلهایی که در حال حاضر در خط تولید این شرکت قرار دارند شامل 430 اسپایدر و برلینتا، 599 فیورانو و 612 اسکاگلیتی میشوند. که مدل 430 اسپایدر و برلینتا 8 سیلندر و دو مدل دیگر 12 سیلندر هستند. همچنین از مدلهای جاودانه و معروف این شرکت میتوان از 365 دیتونا ، gto250 ، تستاروسا ، 355F ، مارانللو و 40F نام برد که البته به نظر خود من مدل مارانللو نوع 575 زیباترین اتومبیل تاریخ این کمپانی است.
    _______________________

  5. #5
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,696

    پيش فرض

    599 GTO



    __________________

  6. #6
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,696

    پيش فرض

    Enzo



    ___________

  7. #7
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,696

    پيش فرض

    F430



    _______________

  8. #8
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,696

    پيش فرض

    550Barchetta



    _____________

  9. #9
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,696

    پيش فرض

    360-Modena



    ______________

  10. #10
    آخر فروم باز bidastar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    محل سكونت
    محل سکونت
    پست ها
    2,696

    پيش فرض

    575_GTZ



    ________________

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •