تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: درخواست الگوريتم هاي هوشمند براي بازي

  1. #1
    داره خودمونی میشه reza22222's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    پای آن کاج بلند
    پست ها
    159

    پيش فرض درخواست الگوريتم هاي هوشمند براي بازي

    نياز به الگوريتم هايي مثل دوز يا مانند آن

  2. #2
    حـــــرفـه ای Moh3en_DDD's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2005
    محل سكونت
    1391
    پست ها
    3,761

    پيش فرض

    سلام ...

    برای دوز الگوریتم های خیلی خیلی زیاد وجود داره ...

    ولی یکی از بهترین هاش که کلا خودم پایه گذارش هستم (:d) به زبان C++ نوشتم ... به یک زبانه دیگه توضیح بدم یا فقط الگوریتم هوش مصنوعیش را می خوای ؟

  3. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mst_ab's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    326

    پيش فرض

    سودوکو نمی خوای؟

  4. #4
    حـــــرفـه ای Moh3en_DDD's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2005
    محل سكونت
    1391
    پست ها
    3,761

    پيش فرض

    اون کجاش هوش مصنوعی داره ؟ :d

    فقط یک سری عدد را چک می کنه ک تکراری نباشند .

  5. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mst_ab's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    326

    پيش فرض

    آره خوب! مگه باید فقط هوش مصنوعی داشته باشه!
    ایشون گفتم به الگوریتم هایی شبیه به دوز و این جور چیزا نیاز دارن!

  6. #6
    داره خودمونی میشه النصر's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    In great lands of earth, Islamic Republic Of Iran
    پست ها
    63

    11 This is a guide only

    سلام الیکم و رحمه الله و برکاته

    Search (Node u)
    {
    if (u is a leaf)
    return score of u;
    else if (u is a min node)
    for (all childs of u u : V1,V2,...,Vn)
    return Min [search (V1),...,Search (V(n))];
    else
    for (all childs of u)
    return Max [search(V1),...,search(Vn)];
    }
    این الگوریتم قادر خواهد بود تا معین کند کدامیک از فرزندان ریشه بالاترینامتیاز را دارد , لذا فرزندی بعنوان حرکت بعدی انتخاب خواهد شد که بیشترین امتیاز را داشته باشد . در بازی شطرنج روش من اجرایی نیست چرا که در این بازی ها تعداد گره های درخت بسیار زیاد بوده و زمان جستجو به شدت طولانی می شود. زمان جستجو در الگوریتم مطرح است و وابسته به تعداد گره های درخت بازی است و این تعداد گره در درخت بازی شطرنج و یا دیگر بازی های مشابه بسیار زیاد است

    منطق گزاره ها در ریاضی که مرتبط با هوش مصنوعی است
    Sentence -> Atomic -> Sentence|Complex - Sentence
    Atomic - Sentences -> True|False|P|Q|R|...
    Complex - Sentence -> (Sentence)|Sentence Connective Sentence| - Sentence
    Connective -> /\ | \/ | <=>|=>
    عبارتی که از دستور زبان بالا تبعیت کند فرمول خوش ترکیب می گویند
    نمونه
    ~ ~ A = A
    A \/ true = A A /\ true = A A -> true = true
    A \/ false = A A /\ false = false A -> false = ~ A
    A \/ A = A A /\ A = A true => A=A
    A \/ A -=true A /\ ~ A = false false => A=true A => A = true
    A => B =~ A \/ B
    ~(A =>B) = A /\ ~ B
    A => B = A /\ ~ B => False
    A /\ (~A \/ B) = A/\ B A \/ (A /\ B) = A
    A /\ (B \/ C) = (A /\ B) \/ (A /\ C)
    A \/ (B /\ C) = (A /\ B) /\ (A /\ C)
    ~ (A /\ B) =~ A \/ ~ B
    ~ (A \/ B) =~ A /\ ~ B
    این هم یک الگوریتم به شیوه عمیق کننده تکراری برای کاهش درخواست حافظه
    function IDA*(problem) returns a solution sequence
    inputs: problem.a problem
    loca variables:f -lim it.the current f-CosT limit
    root.a node
    root <- Make - NODE(INTIAL-STATE[problem])
    f - limit <- f -Cost(root)
    loop do
    Solution,f - limit <- DFS-CONTOUR(root.f- lim it)
    if solution is non - null then return solution
    if f - lim it = oo then return failure;end
    function DFS-COUNTER(node,f -lim it)returns a solution sequence and a new
    f-CosT lim it
    inputs : node.anode
    F lim it, the current f -COST lim it
    Local variables : next -f,the f -lim it for the next contour,initially oo
    if f -COST|node|>f -lim it then return null,f -COST[node]
    if GOAL -TEST[problem](STATE[node])then return node, f -lim it
    for each nodes in SUCCESSORS(node)do
    Solution, new -f <-DFS -CONTOUR(s,lim it)
    if solution is non - null then return solution,f -lim it
    next -f <- MIN(next -f,new -f);end
    Return null,next,f
    توضیح: دو صفر پشت سر هم در خط 11 ام بینهایت است
    زمانی که جستجو داخل یک ناحیه داده می شود , کامل می شود و یک تکرارجدید با استفاده از f -COST جدید برای ناحیه بعدی , آغازمی شود.

    برادر عزیز لطفا Emailتان قرا دهید تا کل فایل مورد نیاز شما برای بازی مثل دوز را بفرستم.

    یا حق
    Last edited by النصر; 06-04-2008 at 20:19. دليل: درست بشو نیست !

  7. #7
    داره خودمونی میشه النصر's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    In great lands of earth, Islamic Republic Of Iran
    پست ها
    63

    13

    اون کجاش هوش مصنوعی داره ؟ :d

    فقط یک سری عدد را چک می کنه ک تکراری نباشند .
    قربان این یکی از مسائل ارضای محدودیت در هوش مصنوعی (Constraint satisfation) است که آموزش آن برای مبتدیان پیشنهاد داده می شود.

    بهترین روش در بازی های پیچیده استراتژی تولید و آزمون (Generate and test)وجستجو به روش تپه نوردی (Hill Climbing) که در اکثر بازی های خوش ساخت اول شخص اکشن به کار می رود.

  8. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mst_ab's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    326

    پيش فرض

    دوست خوبم النصر اگر ممکنه کد هایی که در پست شماره ی 6 گذاشتی رو داخل تگ کد قرار بده چون اینجوری خوندنشون تقریباً غیر ممکنه!

  9. #9
    داره خودمونی میشه النصر's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    In great lands of earth, Islamic Republic Of Iran
    پست ها
    63

    2

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •