تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 23

نام تاپيک: Quest3D 4.0

  1. #1
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    Kuala Lumpur
    پست ها
    553

    پيش فرض Quest3D 4.0


    Version 4.0 of Quest3D® is now available from Quest3D resellers and the Quest3D website.

    With the release of Quest3D 4.0, Act-3D™ B.V. lifts its flagship to an even higher quality level of real-time 3D application development. New functionality contains real-time support for COLLADA, Newton Game Dynamics, Advanced Weather Simulation, 3D GUI Support and a fully Object-Oriented development model.

    The new release is a giant leap forward in real-time 3D software development. High-end 3D software projects, such as 3D architecture visualizations, product and design presentations games and training simulators benefit from the newly supported technologies in Quest3D.

    At a glance

    “This is one of the largest steps forward in Quest3D history”, says Remco Jacobs, CTO at Act-3D. “We wanted the real-time 3D industry to be able to utilize everything that is expected from an advanced software engineering tool. We have put a huge amount of effort in making Quest3D a tool for large and advanced projects.”

    The biggest change is how Quest3D allows you to structure your project. The huge amount of features and image quality always were strong points of Quest3D. With the new version it gains another strong point: the ability to build complicated projects and standardize them for future use. Projects can now be divided into modules, parts can be reused and overall manageability is greatly improved.

    Further, it is now possible to import COLLADA models on the fly. Use of this open standard for 3D information makes it a lot easier to import content from 3D authoring tools, such as 3D Studio Max and Maya. Since this import process can be done while the end-application is running, the use of dynamic 3D content into any 3D application is now a fact.



    For advanced physics simulation, Quest3D now has support for newton Game Dynamics.

    Quest3D 4 contains a new environment system that easily allows you to create skies, clouds, moon, sun, lightning and weather elements. You can just type in a location, time of day and it will draw the stars, moon and sun at the exact locations they should be.

    Also to be mentioned are add-ons, such as OGG sound format, WiiMote and ARTtrack support as well as support for WOWvx 3D screens.

    At last, but not least, GUI components allow quick creation of sliders, buttons or other user interface elements and as a bonus the is now supported.

    Act-3D as well as its customers, are excited:

    “Quest3D has proven itself to be an invaluable asset to us in our development of interactive real-time simulator systems for advanced marine operations.”, says Per Ekelund, CEO the Offshore Simulation Centre Norway (
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ). “We are looking forward to see the new release and are sure that it will even more strengthen Quest3Ds already recommendable qualities”.

    Availability

    The new version is available for free for users that purchased version 3 after july 2007. New users will get the new version directly if they purchase it through the Quest3D web shop or through the Quest3D reseller
    network
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. #2
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    Kuala Lumpur
    پست ها
    553

    پيش فرض





  3. #3
    حـــــرفـه ای Moh3en_DDD's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2005
    محل سكونت
    1391
    پست ها
    3,761

    پيش فرض

    در کوئست 4 ... کوئست خدا خواهد شد ... با پشتیبانی از
    Dx 10

    و فیزیک نیوتون

  4. #4
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    Kuala Lumpur
    پست ها
    553

    پيش فرض

    از عکسهاش که معلومه چیزه خوفیه !!
    دوستان کسی خبر نداره که نسخه دمو ازش منتشر کردن یا نه ؟؟

  5. #5
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    2deep4u
    پست ها
    3,728

    پيش فرض

    کوئست 3ـش دموهای یوتیوب رو میدیدم عالی بود اینیکی حتما پیشرفته تر خواهد بود.

  6. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mohsen_3's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    qaZvin
    پست ها
    481

    پيش فرض

    در کوئست 4 ... کوئست خدا خواهد شد ... با پشتیبانی از
    Dx 10

    و فیزیک نیوتون

    خوب بابا فهميديم حالا چرا مي زني !
    محسن جون يعني ديگه مشكل فيزيك نداره

  7. #7
    آخر فروم باز Omid_Sadeghvand's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    تهــــــــــــــران
    پست ها
    1,469

    پيش فرض

    میشه یه کاری کرد که فقط برنامه نویسی باشه دیگه کانال بندی نباشه؟

  8. #8
    حـــــرفـه ای Moh3en_DDD's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2005
    محل سكونت
    1391
    پست ها
    3,761

    پيش فرض

    [از عکسهاش که معلومه چیزه خوفیه !!
    دوستان کسی خبر نداره که نسخه دمو ازش منتشر کردن یا نه ؟؟
    نه هنوز ..

    خوب بابا فهميديم حالا چرا مي زني !
    محسن جون يعني ديگه مشكل فيزيك نداره
    سرعتم خیلی پایین بود 10 بار زدم روش فکر کردم هیچی نمیاد ...
    والا همین الانش هم زیاد مشکل فیزیکی برای کاربران عادی مثل ما وجود نداره .

    میشه یه کاری کرد که فقط برنامه نویسی باشه دیگه کانال بندی نباشه؟
    بله که میشه ... یک زبان برنامه نویسی هم خودش داره ... زبانش Lua Script هست .

  9. #9
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    Kuala Lumpur
    پست ها
    553

    پيش فرض

    مثل اینه تو این ورژن امکان برنامه نویسی ویژوال هم وجود دارد!!(oop)

  10. #10
    کاربر فعال انجمن ساخت و توسعه بازی Prince_ of _Persia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    992

    پيش فرض

    سلام

    يك چيزي مي گم ناراحت نشيدها مخصوصا شما محسن جان كه مي دونم سخت طرفدار اين موتور هستيد . اين موتور خوبه ولي براي شبيه سازي سه بعدي و اصلا بيشتر براي اينكار طراحي شده حالا درسته كه باهاش بازي هم مي شه ساخت و بازيهاي زيادي هم باهاش ساختند ولي پشتيباني خوبي از بازي سازي نداره فقط از بروز ترين تكنولوژي ها براي گرافيكش استفاده مي كنه و در سطح برنامه نويسي خيلي ضعيفه.

    يعني برنامه كانال نويسي براي حتي كوچكترين بازيها خيلي شلوغ و پيچيده مي شه. در ضمن خيلي راحت سرعت فريم بازي با اضافه كردن چند شي پايين مي ياد و قدرت يك موتور بازي سازي كه همون بهينه سازي استفاده از سخت افزار و حافظه كه همون نمايش چندضلعي هاي تعداد بالا رو نداره .

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •