تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 6 12345 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 51

نام تاپيک: معرفی استودیو های بازی سازی

  1. #1
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    پست ها
    1,762

    پيش فرض معرفی استودیو های بازی سازی

    تو اين تاپيك به كمك دوستان اتوديو هاي بازي سازي را معرفي ميكنيم.
    اولين استوديو را خودم معرفي ميكنم.
    استودیوی Flagship
    کمپانی :Namco
    سبک بازی مورد کار:RPG
    نام بازی :Hellgate:london
    این استودیو از 5 نفر به طور خاص تشکیل شده .به عنوان هیئت موسس.ولی در مجموع 10 نفر از استودیوی بلیزار پیچوندن اومدن اینجا.
    این استودیو در سال 2003 تاسیس شد.اعضای این استودیو طراحان سابق استودیوی Blizzard North هستن.که بعد از بازی WCIII:FT از این استودیو رفتن.این استودیو در حال حاضر بر روی بازی های پی سی در حال کار کردن هست.در نمایشگاه E3 این بازی به نمایش درآمد.
    خب حالا یکم در مورد اعضای این استودیو توضیح بدم.

    نفر اول:
    David Brevik

    دارای سابقه 13 ساله در طراحی بازی های کامپیوتری.شروع کار خود را از استودیوی Iguana شروع کرده و در سال 1993 به استودیوی Condor رفته.این شخص به مدت 7 سال رئیس بلیزارد نورث و Director بلیزارد بوده است.او نقش به سزایی در بازی دیابلو داشته است.دیودید به عنوان رئیس اجرایی و رئیس طراحی و برنامه نویسی بازی دیابلو 1 و2 بوده.او در مورد بازی های ان لاین در استودیوی بلیزارد نقش عمده ای را ایفا کرده.مخصوصا battle.net
    دیوید در سال 1993 به عنوان شخص موسس استودیوی condor را تاسیس کرد که در انجا با برادران شفر اشنا شد.condor سپس اسم خود را به بلیزارد نورث عوض کرد و به بلیزارد پیوست.

    نفر دوم:
    Bill Roper

    بیل به عنوان یکی از معروفترین افراد در یک دهه گذشته در زمینه بازی های کامپیوتریست.او به عنوان سخنگو و نایب رئیس استودوی بلیزارد نورث و Director بلیزارد بود.به عنوان شخص رهبر در استودیوی بلیزارد کار میکرد.از سال 1994 تا 2001 بیل بر روی بهترین بازی های پرفروش بلیزارد همچون WCII-Diablo-starcraft-DiabloIIبه عنوان یکی از بهترین افراد کار میکرده است.او پس از بازی WCIII:FT از بلیزارد جدا شد.

    نفر سوم:
    Erick Schaefer

    او مدت 13 سال سابقه کار در زمینه بازی های کامپیوتری دارد.او به عنوان یکی از هئیت موسس استودیوی FS هست.او به عنوان سخنگو و نایب رئیس بلیزاد نورث قبل از بیل بوده.او به عنوان رئیس پروزه ، رئیس هنری و رئیس اجرایی در بازی دیابلو 1 و 2 کار میکرده.او به عنوان طراح محیط در بازی دیابلو 2 فعالیت داشته است.و بازی ان لاین.همون Battle.net معروف بلیزارد.در سال 1993 اریک به عنوان هیئت موسس استودیوی کندور خود را معرفی کرد.همراه با برادر خود ماکس و دیودید.

    . نفر چهارم:
    Max Schaefer

    سابقه 13 ساله در زمینه بازی های کامپیوتری .مثل برادر خود.او خود باز به عنوان سخنگو و نایب رئیس استودیوی بلیزارد نورث و Directorبلیزارد بوده.و به عنوان هیئت موسس FS.او به عنوان طراح هنری بازی دیابلو بوده است.در حالی که در بازی های دیگر هم دستی داشته.او نقش اصلی را در خلق بازیD2:LOD ایفا کرده است.

    نفر پنجم:
    Kenneth Williams

    او سابقه ده ساله در زمینه بازی های کامپیوتری دارد.او به عنوان رئیس تجاری و عملیاتی و تهیه کنندگی بلیزارد نورث بوده است.قبل از اینکه به عنوان هیئت موسس FS انتخاب شود.او در بازی دیابلو 2 نقش انکار ناپذیری داشته.او به عنوان تهیه کننده بازی دیابلو 2 و D2:LOD بازی کرده است.او به عنونا شخصی که بازی دیابلو را در 15 کشور به 9 زبان ارائه داد معروف است.
    کار خود را در سال 1995 با کندور شروع کرد.او در زمینه مسائل پولی و بوجه به FS کمک میکند(خدا خیرش بده.دستش درد نکنه)
    این استودیو افراد دیگری هم داره که من لینکشو میدم بخونین خودتون.
    خسته نباشین.
    اگه ایراد جمله بندی داره خودتون به بزرگی خودتون ببخشید.
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. #2
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    پست ها
    1,762

    پيش فرض

    استودیوی بعدی:Junction Point
    با احترام به همه کسانی که طرفدار بازی SC هستن.به نظر من توی این یکی دو سال تنها یک بازی در زمینه مخفی کاری میتونست حریف بازی SC بشه.اونم به نظر من بازی Thief بود.اگر یکم انصاف رو رعایت کرده باشین.این بازی یکی از بهترین ها در زمینه بازی های این سبکه.طرفداران این بازی (مثل من) هرگز نام این بازی ،طراح ان و نام استودیوی ان را فراموش نخواهند کرد.اسم استودیوی این بازیIon Storm بود.اره درست فهمیدین بود.چون دیگه این استودیو وجود نداره.کمپانی ناشر بازی Thief کسی نبود جزء کمپانی Eidos.این کمپانی به نظر من در خراب کردن بازی ها و استودیو ها شاهکاره.اگه میخوای یه استودیو رو خراب کنین یه سال بدین دست Eidos.نعششو ازش بعدا تحویل بگیرین.
    خب حالا در مورد این استودیو.این استودیو که اسم سابق اون Looking Glass بود.در خلق بازی تیف و شخصیت گرت نقش بزرگی رو ایفا کرده بود.LG بازی Thief II :Metal Age رو درست کرده بود.که سپس با تغییر نام به استودیوی Ion Storm تیدیل شد.این استودیو قبل از بازی تیف 3 ، بازی بسیار زیبای Deus Ex :Invisible war رو خلق کرده بود که این بازی هم قسمت دوم از سری بازی Deus Ex بود.این بازی هم که از موتور Havak استفاده میکرد بسیار بازی قشنگی بود.اما نمیدونم چه اتفاقی افتاد که استودیوی Ion Storm بعد از بازی تیف 3 در شرایط بدی قرار گرفت.طراح بازی و مغر متفکر این سری بازی ها کسی نبود جز:

    Warren Spector
    امیدوارم کسانی باشن که اسم این شخص رو شنیده باشن.این شخص در حد رفیق من یعنی جان کارمک (طراح بازی دوم3) برای صنعت بازی های رایانه ای فعالیت داشته است.این شخص پس از بازی تیف3 از استودیوی Ion storm جدا شد و پس از اون تمام افراد این استودیو پخش شدن.ولی WS در سال 2005 استودیوی JP رو تاسیس کرد.بسیاری از افراد استودیوی Ion Storm به استودیوی Midway نقل مکان کرده بودند.ولی به محض اینکه رئیس سابق انها یک استودیوی تازه رو تاسیس کرد اون ها هم از خیر Midway گذشتن و به خدمت رئیس سابق خود رفتند.در حال حاضر دیگه استودوی Ion Storm وجود خارجی نداره.و استودیوی تازه تاسیس JP در حال حاضر هیچ اسمی از بازی خود اعلام نکرده است واینکه کدوم کمپانی حق پخش بازی رو خواهد گرفت.


    Junction Point Studios
    نفر اول:
    Warren Spector - Founder/President & Project Director

    وارن مدرک لیسانس در سخنرانی و مدرک فوق در زمینه رادیو-فیلم.تلویزیون از دانشگاه تگزاس داره.(دقت کنید .طرف مدرکش هیچ ربطی به بازی نداره.ولی بعدش برا خودش یه کسی شده.قابل توجه خودم). در سال 1983 مدرک دکترا رو در زمینه ارتباطات گرفته.وارن در زمینه بازی های RPG و بورد گیم ها با شخصی به نام Steve Jackson وسپس به استودوی TSR در سال 1987 ملحق شد.وارن با Origin وارد دنیای بازی های کامپیوتری شد. در سال 1989.که به عنوان همکار تهیه کننده در بازی Ultima IV و Wing Commander و به عنوان تهیه کننده Ultima Underworld و Ultima Underworld2 و Ultima VII: serpent Isle و System Shock (این بازی از اون بازی قدیمیای معروفه که الان داره شماره 2 ساخته میشه) و Wing of Glory و Bad Blood و Martian Dreams فعالیت داشته است.در سال 1997 که به عنوان مدیر اصلی استودیوی Looking Glass Austin و تهیه کننده بازی تیف 2 خودش رو معرفی کرد. وارن کسی بود که استودیوی Ion Storm Austin رو تاسیس کرد.او به عنوان رئیس اجرایی Ion جایزه بهترین بازی Action/RPG رو در سال 2000 برای بازی Deus Ex از ان خود کرد.که بعد از ان در سال 2001 Deus Ex:Year Edition رو ارائه داد.یک سال بعد بازی Deus EX: The Conspiracy رو برای PS2 داد.او به عنوان Director (نمیدونم این لغتو بگم رئیس یا بگم مدیر) او بازی Deus Ex :Invisible War رو در سال 2003 و بازی Thief: Deadly Shadow رو در سال 2004 ارائه داد.او در نوامبر 2004 Ion Storm رو ترک کرد.برای اینکه یک استودیوی مستقل بسازه.جای که به عنوان رئیس و مدیر اجرایی بتونه شروع به کار کنه.
    اینو فعلا داشته باشین تا بعد
    (To be Continued)

  3. #3
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    پست ها
    1,762

    پيش فرض

    حالا قسمت دوم از استودیوی JP رو میگم.


    نفر دوم:
    Matt Baer - Lead Programmer


    مت در سال 1995 کار خود را در زمینه توسعه بازی ها شروع کرد.بعد ازآن در زمینه طراحی و ساخت سیستم نرم افزار و سخت افزار برای کارهای سه بعدی مجازی فعالیت داشت.او اولین کار خود را به عنوان توسعه دهنده با Looking glass کار خود را ادامه داد.او در نوشتن موتور بازی ها و تصیح کننده تلاش خود را برای تاسیس یک استودوی شروع کرد ولی او با در نظر گرفتن تمام جوانب به استودیوی Ion storm Austin پیوست.او در مورد بازی چند نفره در Deus Ex کار کرد.که در توسعه این بازی فعالیت داشت.منظورم بازی Deus EX:Game of the Year edition .او سپس به عنوان کسی که در تیم طراحی بازی Deus Ex کار کرد خود رانشان داد.(منظورم شماره دوم از این بازی و بازی برای پس.اس.2 و تیف 3.او استودیوی Ion Storm را در ژانویه 2005 ترک کرد و به استودیوی JP پیوست.(این شخص یه چیزی تو مایه های جان کارمک رفیق صمیمی منه.یعنی به عنوان طراح موتور گرافیکی بازی)


    نفر سوم:
    Ricardo Bare - Lead Designer
    بعد از درس خواندن در زمینه سیستم اطلاعات کامپیوتری و فلسفه(نمیدونم فلسفه چه ربطی به بازی های کامپیوتری داره.من که به نتیجه ای نرسیدم)
    در درنشگاه هاوارد پین .او به عنوان یک کارمند حرفه ای در سال 1999 با Ion Storm کار خود را شروع کرد.او به عنوان نقش کلیدی و طراح بازی و ساختن مرحله ها در بازی های معروفی در این استودیو کار کرد.او سپس به عنوان طراج ارشد برای ورزن چند نفره و پس.اس.2 کار خود را ادامه داد.
    او سپس به عنوان رئیس طراحی در بازی Deus EX: Invisible War کار خود را به اوج رساند.او در سال 2004 استودیوی Ion Storm را ترک کرد و به استودیوی تازه تاسیس JP پیوست.او در حال حاضر رئیس طراح بازی است.

    ببخشید.چون این استودیوی در حدود 15 کارمند ارشد داره.من مجبورم تیکه تیکه این گروه خوب و خوش اتیه رو معرفی کنم.
    اگه دوستان هر جا دیدن که نیازی به ادامه و معرفی این استودیو نیست خب فقط یه ندا بدن.من در حال حاضر یه استودیوی دیگه هم اماده دارم.
    البته هنوز جمع اوری اطلاع در مورد استودیوی Cyan World تموم نشده.(اخه قرار بود بعد از این استودیو به معرفی استودیوی Cyan World بپردازم)ولی یه استودیوی تازه تاسیس دیگه رو اماده دارم.فکر کنم بهتره که در چند روز اینده به خاطر اینکه زیاد خسته نشین یه استودیوی دیگه رو که کم هست به طور کامل معرفی میکنم.
    منتظر نظرات شما هستم.
    هر جوری راحتین بگین.
    شاد و سلامت باشین.
    به امید اینکه یک روز یک استودوی از ایران خودمون توی اینجا معرفی کنیم.

  4. #4
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    پست ها
    1,762

    پيش فرض

    نفر چهارم:
    Max Chapman - Art Director
    ماکس کار خود را در زمینه تجارت فیلم شروع کرد.او در چند عنوان فیلم هم به عنوان تهیه کننده حضور داشت.او سریع بع شرکت FX پیوست.و Sony Pictures Imageworks که به عنوان طراح و تهیه کننده هنری کار میکرد.او سپس به دنیای بازی ها پیوست.او در چند عنوان با Virgin Interactiveو Kronos Digitalکار کرد.جایی که به عنوان کارگردان هنری کار میکرد.او سپس در قسمت هایی از شرکت های کونامی و اکتیویشن و و شینی (Shiny) کار خود را ادامه داد.او در برخی از فیلم های میراماکس هم فعالیت داشت.(کامل ترجمه نکردم.بعضی هاش بدرد نخوره)او به عنوان دستیار در کنسول ماکروسافت حضور داشت.او بعد از چند وقت به بIon Storm نقل مکان کرد و در حال حاضر در JP به سر میبره.
    طرف همه کار کرده.صد تا شغل عوض کرده.از بی کاریه ها.

    نفر پنجم:
    Alex Chrisman - Game System Programmer

    او از دانشگاه دوک فارغ التحصیل شد وسریعا به صنعت بازی پیوست.او به عنوان برنامه نویس در کونامی کار کرد (قابل توجه کنسول باز ها که هی میگن کونامی کونامی کونامی خب بیاین اینم کونامی عزیزتون) او سپس به Ion Storm پیوست که به عنوان برنامه نویس در گیم پلی یازی تیف 3 نقش داشته است. او به عنوان برنامه نویس دستیار در بازی Deus Ex: Invisible War کار میکرده است.او در سال 2005 استودیوی Ion Storm را رها کرد و به JP پیوست.

    نفر ششم:
    Gabe Farris - Programmer/Designer
    او در سال 1995 از دانشگاه Southwestern در دو رشته علم کامپیوتر و ریاضیات فارغ التحصیل شد. در همان سال او به Top Dog Software به عنوان برنامه نویس Mac پیوست.اولین بازی او برای مک یک بازی پازل گونه بود.در سال 1998 استودیوی TDS بسته شد . او در بازی های زئوس و Lord of realm III فعالیت داشته است.او در سال 2003 به Ion Storm پیوست که به عنونا برنامه نویس در بازی Deus Ex: Invisible War و تیف 3 کار کرد.او استودیوی Ion رو در سال 2005 ترک کرد و در ژانویه 2005 در زمینه برنامه نویسی و AI تا گرافیک سه بعدی به JP پیوست.

    این استودیو نفرات دیگه ای هم داره که خودتون برین بخونین.
    یکم زبانتون بهتر بشه ضرر نداره.همش که نباید فارسی بخونین.یکمم انگلیسی.
    لینکشو میدم بهتون.
    یه خورده هم شما بخونین.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  5. #5
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    پست ها
    1,762

    پيش فرض

    اینم عکس آقای Rand Miller خالق این بازی و زبان عجیب قریبش.(منظورم سری بازی های میست هستش)
    این شخص خالق بازی میست هست.البته یه داداشه دیگه هم داره که عکس اونم به موقش میزارم.

    (همه داداش دارن ما هم داداش داریم. )
    خوش بگذره.

  6. #6
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    پست ها
    1,762

    پيش فرض

    خبف
    یواش یواش شروع کنم
    اول از همه بزارین عکس برادر Rand Miller رو بزارم.
    اسمش هست Ryan Miller
    عکسشو بغل دست داداشش میبینید.
    و یک عکسم از تکنولوزی که در بازی میست 4 به کار رفته.همون پرده سبز معروف.که در این بازی و تمام سری بازی های مسیت و URU به کار رفته.
    و در آخر هم لوگوی استودیوی Cyan
    از فردا هم شروع میکنم به توضیح دادن در مورد این استودیو
    اینا رو به عنوان مقدمه داشته باشین.



    بای بای

  7. #7
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    پست ها
    1,762

    پيش فرض

    خب،
    سلام،
    قرار بود استودیوی رو که معرفی میکنم اسمش Cyan Worldsباشه.ولی تهیه و درست کردن عکس های این استودیوی یکم طول کشیده پس بزارین در این مهلت یک استودیوی دیگه رو بهتون معرفی کنم.
    اسم استودیو:
    Castaway Entertainment

    این استودیو در تابستان 2003 تاسیس شد.این استودیو یک تیم طراحی انیمیشن و شخصیت و برنامه نویس و طراحی مراحل و یک گروه بک گراند و طراح تشکیل شده است.این گروه طراح بازی دیابلو و دیابلو2 بوده است.(میدونم این استودیو یکی دیگر از شاخه های جدیدی است که از بلیزارد درست شده است و از این استودیو خود رو جدا کرده). همچنیم طراحان سری بازی هایMight & Magic و The sims و دیگر افراد ...


    نفر اول:
    Michael Scandizzo , President ,Project Lead
    مایکل در طراحی طراحی بازی دیابلو 2 در بخش Battle.net. در ان هزاران User زل کنترل کرده.او در طراحی بخش مهارت ها در بازی دیابلو 2 کار کرده است.قبل از امدن در بلیزارد او به عنوان سیستم موتور فعالیت داشته است.او دربخش طراحی و پروژه بازی کوئک 2 در بخش مود ها نقش داشته است.او به مدت 5 سال در استودیوی بلیزارد کار میکرده است.


    نفر دوم:
    Stefan Scandizzo , Vice president , Creative Director

    او در دانشگها برکلی در کالیفرنیا فارق التحصیل شده و او بخش پزشکی رو رها کرد و در بخش بازی های کامپیوتری ادامه تحصبل داد.او در سال 1997 رو در استودیوی Banjo Software کار کرد.او به عنوان طراح مدل ها و انیماتور در بازی دوم 2 و بازی Hacx کار کرده است.او بعد از یک سال کار کردن او به استودیوی بلیزارد در سال 1998 به عنوان طراح مراحل پیوستاو در بلیزارد به عنوان نقش کلیدی در بازی دیابلو 2 کارک رده است..به عنوان برنامه نویس و طراح..او در نقش طراح مراحل در بازی Diablo II:LoD کار کرده است.او در سال 2000 او به عنوان طراح سه بعدی در شخصیت پردازی هیولا ها نقش بازی کرده است.بعد از 5 سال.او از بلیزارد جدا شد و به استودیوی Castaway پیوست.


    نفر سوم:
    Richard Seis , Technical Director
    ریچارد حدود 11 سال سابقه در بازی و 6 سال در فروش بازی داشته است.او در سال 1994 با Condor کار کرده است.(به نظرم بهتر است حتما همراه این استودیو ،استودیوی Flagship رو بخوانید.) که بعد ها به بلیزارد نورث تغییر نام داد.او دید که یک گروه 4نفره به یک گروه 60 نفره تبدیل شد و توانست در 2 بازی به طور همزمان کار کند.او نقش خود را به عنوان بزنامه نویس ادامه داد.. سپس مسئول ارشد برنامه نویسی شد و رئیس تکنولوژی بازی در بلیزارد و رئیس استودیو.او در بازی های گیم بوی PC کار کرد.او در دنیای دیابلو نقش داشته است.که چیزی در حدود 10 میلیون نسخه فروش کرده است.


    نفر چهارم:
    Broderick Macaraeg .Art Director
    او لیسانس خود را از برکلی گرفته در زمینه طراحی.او 13 سال سابقه دارد.او در بازی های Tournament Edition, The Sims, several Sim City titles, and Sonic 2 فعالیت داشته است.او در طراحی سه بعدی ئو نقشه ها و استوری بورد فعالیت داشته است.
    خب این استودیو
    دو نفر دیگه هم دارد که من فقط اسمش رو میگم.
    Bill Dunn
    Peter Bervik

    اینم بگم که نفر اخر هم برادر اقای Bervik است که در استودیوی Flagship کار کرده است.این استودیو رو به عنوان استودیوی اول توضیح دادم.
    این استودیو در زمینه بازی های RPG در حال کار کردنه.

    بهتر نیست یقیه دوستان هم دست به کار شن.
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  8. #8
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    پست ها
    1,762

    پيش فرض

    خب
    من یه پیشنهاد دارم.
    بهتر هست که من لیستی از استودیو های معروف رو بگم.و از دوستان کمک بگیرم که برای ترجمه و جمع اوری اطلاعات به هم کمک کنیم تا بتونیم این بخش رو بهتر و پر رونق تر کنیم.چون به نظر من این بخش خیلی به اطلاعات همه کمک میکنه.اگه کسی هست خب بهتره شروع کنیم.
    من معروف ها رو میگم و غیر معروف ها هم با خودم.
    حالا نام میبرم.
    Io Interactive
    Idsoftware
    Raven (من خودم از این استودیو یه مطلب 10 صفحه ای دارم)
    Nival
    Crystal Dynamic
    Ubi Montreal
    Pyro studio
    Crytek
    Obsidian
    Bioware
    Ascaron
    LionHead
    Remedy
    Funcom
    Reflection
    Gas power
    Pandemic
    Red storm
    Troika ( این استودیو در حال حاضر منحل شده ولی خب دونستنش ضرر نداره)
    Blizzard
    Valve
    Black Label
    Westwood
    Guerrilla
    Microids
    Timegate studio
    Croteam
    Bethesda
    Monolith

    البته بازم هستش.ولی خب هر کی میتونه کمک کنه خبر بده.
    خوش باشین
    بای بای

  9. #9
    تعلیق عضویت ...
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    ایران
    پست ها
    1,419

    پيش فرض

    با سلام
    مطالبت عالیه آرنولد جان ولی بهتر نیست این تاپیک در قسمت ساخت،ویرایش وهک بازی باشه
    در ضمن اگه اطلاعات خوبی در زمینه ی ساخت بازی داری به این تاپیک یه سر بزن
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بازم تشکر

  10. #10
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    پست ها
    1,762

    پيش فرض

    با سلام
    مطالبت عالیه آرنولد جان ولی بهتر نیست این تاپیک در قسمت ساخت،ویرایش وهک بازی باشه
    در ضمن اگه اطلاعات خوبی در زمینه ی ساخت بازی داری به این تاپیک یه سر بزن
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بازم تشکر
    اتفاقا اينجاي جاي بسيار عالي هست واسه اين كار

صفحه 1 از 6 12345 ... آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •