تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 6 از 6

نام تاپيک: آموزش : مفاهیم عکاسی در انتخاب Frame مناسب

  1. #1
    آخر فروم باز linkin_park's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,872

    پيش فرض آموزش : مفاهیم عکاسی در انتخاب Frame مناسب

    سلام تو این تاپیک قصد دارم مفاهیم عکاسی برای انتخاب زاویه دید و کادر بندی رو تا حدی که بدردمون بخوره
    بگم تا بچه ها کاراشون از قبل حرفه ای تر بشه ...
    ----------------------------------------------------------------------------
    قبل از هر چیزی بگم 3d سخت ترین هنره ... چون این هنر ها همه رو شامل میشه :

    عکاسی
    نویسندگی
    نورپردازی
    صدابرداری
    طراحی دکور
    طراحی لباس
    و غیره


    که مهم ترین هنری که در 3ِd میتونه به ما کمک کنه اول نورپردازیه و بعد عکاسی ...
    ---------------------------------------------------------------------------
    خوب از پست بعد شروع میکنم به آموزش مقدمات عکاسی ...
    امیدوارم شما هم چیزی برای ارائه داشته باشید تا بتونیم هر چه بیشتر تو این زمینه کار درست بشیم !

    ######################################
    ########### فهرست آموزش ها ################
    ######################################

    انتخاب نماهای غیر عادی

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    انتخاب فریم های نزدیک

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by linkin_park; 05-02-2008 at 18:47.

  2. #2
    آخر فروم باز linkin_park's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,872

    پيش فرض زاویه دید غیر عادی

    زاویه دید غیرعادی


    همواره زاویه دید هایی که یک فرد از جایی که همه عموم مردم از اون زاویه به یک ساختمان نگاه میکنند خسته کننده است ... و تکراری !
    به همین دلیل ما برای گذاشتن تاثیر بیشتر بهتر است که از زاویه دید های غیر عادی استفاده کنیم ...
    یکی از راه هایی که ما میتوانیم زاویه دید خود را نسبت به شئ خود غیرعادی و تاثیرگذار انتخاب کنیم ... انتخاب زاویه ای بالاتر یا پایین تر از زاویه دید چشم است ...
    در واقع ما روزانه همه چیز را از تقریبا یک ارتفاع (منظور ارتفاع زاویه دید) میبینیم و همین
    مساله باعث میشود اگه تنها 1 متر پایین تر از زاویه چشم به شئ نگاه کنیم ... از حالت خسته کننده در بیاید .

    نمونه های زاویه دید غیر عادی .... (پایین تر از دید چشم) :



    پس همواره برای انتخاب زاویه دید زاویه ای متفاوت را انتخاب کنید .

  3. #3
    حـــــرفـه ای Aminzikzak's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    پست ها
    6,216

    پيش فرض

    ایول ...
    ادامه بده ...

  4. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    426

    پيش فرض

    ما منتظریم بیشتر یاد بگیریم.ممنون

  5. #5
    آخر فروم باز linkin_park's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,872

    پيش فرض

    ok بازم در راهه .... مرسی از استقبالتون ...

  6. #6
    آخر فروم باز linkin_park's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,872

    پيش فرض فریم های نزدیک

    فریم های نزدیک


    گاهی اوقات بعضی فریم های دور ممکن است جذاب نباشند ...زیرا موضوع خیلی از بیننده دور است . اکثرا ما نگارن هستیم که قسمتهایی از آبجکتمان کاملا درکادر قرار نگیرد ، به همین دلیل هم فضای خالی زیادی در اطراف آن بوجود می آوریم .که همینفضاهای خالی فریم را بی روح میکند و بیننده را به دیدن آن جذب نمی کند.
    همچنین عادت داریم موضوع در وسط کادر قرار دهیم . زیرا احساس میکنیم کانون توجه بیننده در مرکز است . در حالی که همین موضوع نیز باعث خسته کننده شدن کار میشود .
    به دلایل بالا ما باید سعی کنیم از نماهای نزدیک آبجکت رندر بگیریم . اصلا نباید نگران از دست رفتن قسمت هایی از آبجکت بود که در کادر نمی افتد .زیرا یک فریم تاثیرگذار از یک فریم بی روح خیلی با ارزش تر است . از طرفی اگر واقعا نگران هستید که آبجکتتان کاملا در کادر باشد میتوانید 3 فریم از نماهای مختلفش اما نزدیک بگیرید ... باور کنید این 3 فریم ارزش بیشتری از تک فریم دور دارد ...
    اگر کار شما جزئیات زیادی دارد فریم های نزدیک خیلی به شما کمک میکنند ، زیرا به بیننده کمک میکنند تا جزئیات کار شما را دقیق تر و واضح تر ببیند . همچنین کامپوزیت نماهای نزدیک نیز غالبا ساده تر و زیبا تر خواهد بود .

    به مثال های زیر توجه کنید :





    نمونه های بسیار خوبی از نما های نزدیک را در بالا دیدید ، برای مثال لاک پشت اگر از نمای دور تری گرفته میشد اصلا به این جذابی نمیشد ... در این نما شما جزئیات پوست لاکپشت را بخوبی و وضوح میبینید ... همچنین Depth of Fieldنیز به زیبایی آن افزوده ...

    پس هیچ گاه نما های نزدیک را دست کم نگیریم ...

  7. این کاربر از linkin_park بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •