تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: تفاوت pci.2 با pci experess*16

  1. #1
    داره خودمونی میشه satdw's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    محل سكونت
    توی شرجی وزیر آفتاب گرم خوزستان
    پست ها
    110

    پيش فرض تفاوت pci.2 با pci experess*16

    سلام تفاوت pci.2 با pci experess*16 چیه ؟

  2. #2
    آخر فروم باز Benygh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    5,721

    پيش فرض

    از نظر پهنای باندی که متونند منتقل کنند با هم فرق میکنند که Pci-e 2 به صورت تئوری پهنای باند بیشتری داره . . . ولی در عمل که چیزی دیده نشده . . .

  3. #3
    حـــــرفـه ای Mahdi_Moosavi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    زمین خدا ..
    پست ها
    3,262

    11

    از نظر پهنای باندی که متونند منتقل کنند با هم فرق میکنند که Pci-e 2 به صورت تئوری پهنای باند بیشتری داره . . . ولی در عمل که چیزی دیده نشده . . .
    نه دوست عزیز اینجوری که شما هم میگی نیست .

    اگه اشتباه نکنم این سوال خیلی ها هست ، که چه را با PCI - E 2.0 هیچ فرقی تو افزایش FPS حس نمیکنن ؟

    خب بهتره برای روشن شدن موضوع بهتره اصلآ فلسفه پهنای باند دیتا بین مین بورد و کارت گرافیک رو باز کنیم .



    همان طور که می دونید با پیشرفت روز افزون بازی های رایانه ای و هرچه طبیعی تر شدن opject ها و اضافه شدن

    افکت های جدید که همه دست به دست هم میدن تا دنیای واقعی رو تو بازی های رایانه ای شبیه سازی کنن که

    همین امر باعث افزایش حجم textures ( بافت ها ) میشه !! خب این خودش خیلی باعث دردسر سازنده های کارت

    گرافیکه ! ولی چرا ؟

    علتش اینه که شما زمانی میتونی از maximum توانایی کارت گرافیکت استفاده کنی که به اندازه کافی حافظه پرسرعت

    ( منظور حافظه های سریع روی برد کارت گرافیک هست ) داشته باشی تا GPU بتونه با تمام تواناییش دیتا رو از اون

    حافظه OPCODE کنه .

    در حال حاضر خیلی از بازیهای روز حتی بیشتر از 1.5GB در هر مرحله از بازی فقط حجم TEXTURE شون میشه !

    حالا به نظر شما الان کارت 1.5GB موجوده !! پس این مشکل چه گونه حل میشه ؟

    اصلآ فلسفه افزایش پهنای باند بین VGA و MAINBOARD از همین جا شروع شد !

    از جایی که دیگه حافظه روی برد کارت گرافیک کفاف حجم TEXTURE ها رو نمیداد .

    کمپانی های سازنده کارت گرافیک دست به کار شدن تا این مشکل رو حل کنن ! ولی این مشکل با افزایش حجم

    حافظه روی برد حل نمیشد ! چون اون وقت قیمت تمام شده برای هر کارت گرافیک قدرتمند خیلی زیاد میشد و

    قدرت خرید کم میشد ! اونوقت خودشون ضرر میکردن !

    پس بهترین راه ممکن استفاده از حافظه اصلی سیستم ( RAM ) بود !! چون هم قیمت کمی نسبت به حافظه های

    روی برد کارت گرافیک داشت ، هم میشد با یه تیر 2 نشون زد ( افزایش کلی کارایی سیستم) .

    برای اینکه بتونن با سرعت بالا به این حافظه دسترسی داشته باشن مجبور بودن با افزایش پهنای باند بین حافظه

    سیستم و حافظه روی برد کارت گرافیک این مشکل رو حل کنن ! یکی از دلایل پیدایش PCI -E 1.1 همین بود . ( البته

    اون موقع ( بین سال 2004 تا 2006) حجم TEXTURE بازی ها در هر مرحله به 1GB هم نمیرسید ) .

    ولی با اومدن ویندوز ویستا و DIRECT X 10 و بازی های رایانه ای که بر این پایه پی ریزی میشدن باز هم حجم بافت

    ها بیشتر شد !! ( توجه داشته باشید که حجم بافت ها با افزایش رزولیشن نسبت مستقیم داره )

    طوری که حتی دیگه PCI-E 1 هم جوابگو نبود !! چرا ؟؟!! چون اینقدر استفاده از RAM سیستم زیاد میشد که

    حتی با بهترین VGA های حال حاضر هم ، زمان OPCODE بافت ها از RAM سیستم به حافظه روی برد VGA

    محسوس بود ( این به معنی افت FPS نیست ) دوستانی که با رزولیشن بالای 1024*1280 حتی با VGA های

    قدرتمند اگر CRYSIS رو بازی کرده باشن میفهمند که منظور من چیه !! ( گیر های نیم ثانیه ای ) یا همون فریز

    شدن خیلی خیلی کوتاه !! ( البته اینو با کمبود TEXTURE MEMORY کلی و استفاده از PAGE FILE روی H.D.D اشتباه نگیرید !

    با اومدن ویندوز ویستا و تکنولوژی Virtualized Memory‏ به صورت خیلی OPTIMIZE شده عرصه برای افزایش پهنای

    باند بیشتر و آمدن PCI -E 2.0 باز شد !! چون این تکنولوژِی استفاده از RAM سیستم رو برای ذخیره TEXTURE ها

    خیلی بهینه تر میکرد .

    پس دوستانی هم که از PCI - E 2.0 میخوان نهایت استفاده رو بکنن به نکات زیر خوب توجه بکنن :

    1 - سعی کنید برای بازی کردن با رزولیشن بالا حدالامکان از ویندوز VISTA استفاده کنید .

    2 - از RAM های درجه یک با BUS بالا ( 800MHZ یا بهتر) و با تایمینگ های پایین استفاده کنید .

    3 - حجم حافظه سیستم کمتر از 2GB نباشه !


    در آخر هم تاکید میکنم که از PCI -E 2.0 در شرایط عادی، نباید انتظار افزایش FPS رو به طور مسقیم داشت !


    موفق باشید

    سید مهدی موسوی
    Last edited by Mahdi_Moosavi; 26-06-2009 at 00:09.

  4. 11 کاربر از Mahdi_Moosavi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #4
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    پست ها
    65

    پيش فرض

    بابا دمت گرم گرم تركوندي
    من ميخوام مريدت بشم كجا بايد ثبت نام كنم؟

  6. این کاربر از behnam_bhn بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    آخر فروم باز Benygh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    5,721

    پيش فرض

    مهدی جام ممنون از توضیحاتت ولی منظور من هم یک جورایی این بود ولی من هم مونده بودم چرا این عمل رخ نمیده که توضیح دادی حالیم شد .
    ممنون

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •